Nagellak #3

Ik ben ook al bij 2 kruidvatten geweest maar ze hebben dit hele merk niet in die 2 winkels:frowning:

Stonden ze bij jullie bij de kunstnagels e.d.?

1 like

Bij mij bij de Make-up.

Dankjewel!!

1 like

Je vraagt het niet aan mij maar bij ‘mijn kruidvat’ staat het tussen de make-upschappen. Niet bij essence, niet catrice, maar bij maybelline met de mascara etc

1 like

Hier helaas bij beide niet.

Haha ik kon het dus ook niet vinden, net toen ik het op wilde geven zag ik een heel smal display in een hoekje met alleen maar die MY-LAQ spullen, naast het make-up display van Kruidvat eigen merk. :four_leaf_clover:

Hij zit erop! Viel me niet tegen.

13 likes

Bufferblok ipv vijl is juist beter. Een vijl is namelijk veel te grof om je natuurlijke nagel mee te preppen.
Handen wassen zou ik overigens ook afraden want dat kan de hechting ook beïnvloeden.

Ik denk dat het bij de nagel waar je dat vliesje vanaf kon trekken het gewoon iets meer is uitgehard dan de rest. De kleur die je had is best donker, dat betekent dat er veel pigmentdeeltjes inzitten en de uithardingstijd sowieso langer moet zijn dan bij een lichtere kleur. Zeker bij neonail komt dit vaak voor omdat deze lakjes sterk gepigmenteerd zijn

2 likes

Dan ga ik nieuwe pogingen doen ook in andere filialen.

3 likes

Maar een buffer maakt je nagel juist glad ipv dat het opruwt

Nee niet als je de juiste gebruikt. Je hebt polijstbuffers, die maken de nagel inderdaad glad. Maar de buffers om te preppen maken je nagels mat en ruwen ze lichtjes op

5 likes

Huh wow nooit geweten, zie je verschil tussen het materiaal? Ik kocht een pak in polen en heb de verpakking niet meer dus weet niet welke van de 2 ik dan heb

2 likes

Ja dat kun je wel voelen

https://www.douglas.nl/nl/p/5003566029?variant=775482&trac=DO_NL.01.01_Shopping.P_Shopping.Google.14927595561.130894057160.775482.local.PM&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAhJWsBhAaEiwAmrNyq6Pv-OLQUZJF_SHx5Hc2m-vOjKKREIR8TSvWyVH9Z4rtuFDRyk6_rxoCb6AQAvD_BwE

Deze heeft bijvoorbeeld 2 kanten. De ruwere gebruik je om te preppen, die voelt echt als een soort vijl maar omdat het schuim is komt er minder druk op je nagel waardoor je minder schade aanricht dan met een gewone vijl. De hele gladde kant zonder korreltjes zeg maar, gebruik je inderdaad om te polijsten of het ruwe van de randjes weg te halen.

Zijn dat toevallig van die witte blokjes die jij hebt?

2 likes

Zit er inmiddels een weekje op alweer. Laatste keer biab/gel!

22 likes

Wat leuk!

5 likes

41 likes

Even reageren op mezelf (kom niet meer in acount). Maar nog steeds niet gevonden hier.

Kruidvat had hem toch eerst ook online?

1 like

Chic!

1 like

Oke, late reactie (maar telefoon gestolen en gedoe met forummen) maar ik denk dat ik de oorzaak achterhaald heb van waarom de peel off basecoat niet lekker werkte nu! Staat los van de onvoldoende uitgeharde groene lak, wat ik nu gefixt heb door 'm gewoon wat langer onder de lamp te doen.

Ik ontdekte ineens dat de beschadigingen vooral aan de ene kant van mijn nagel zaten. Weet niet of ik het helemaal goed kan uitleggen, haha… maar als ik begin met lakken zet ik het kwastje in het midden, dan iets naar boven en dan naar beneden. Daarna lak ik dan bijvoorbeeld rechts en vervolgens links van het midden. Dit doe ik blijkbaar standaard altijd op dezelfde manier. Hierdoor is er vermoedelijk te weinig peel off basecoat op het stukje nagel terechtgekomen wat ik als laatste lak. Op veel nagels trok ik dus op precies dat laatst gelakte stukje, de bovenste nagellaag mee met het verwijderen.

Ik heb nu, om te testen maar 2 dunne laagjes peel off aangebracht, waarbij ik links en rechts omwisselde, waardoor er nu hopelijk overal genoeg product zit. Vooralsnog lijkt het er allemaal goed op te zitten, dus hoop dat ik nog even een poosje met deze lak kan doen voor ik het hoef te testen.

3 likes

Ah dat kan inderdaad best wel eens de oorzaak zijn. Zeker bij peeloff is het inderdaad belangrijk om een egale laag aan te brengen.

Ik had zoiets eerst met mijn pinken. De c curve van mijn nagels is van nature vrij sterk dus de zijkanten zijn best krom zeg maar. Daardoor is de topcoat soms niet even goed uitgehard aan de uiterste zijkant van mijn pinken omdat die het meeste bij de rand van de lamp zitten en er daar door de kromming te min licht komt. Nu rol ik dus mijn pink tijdens de laatste 10 seconden van het uitharden zodat er overal licht bij kan komen. Ziet er een beetje uit alsof ik een soort van piano zit te spelen in de lamp maar het werkt wel haha

1 like

:mrs_claus:t2:

16 likes