Nagellak #3

M’n favoriete kleur weer eens gekozen

41 likes

Bij mij heeft het geholpen om per laag dubbel uit te harden, dus ipv 60 seconden, 2 x 60 seconden.

Maar af en toe valt er nog steeds wel eens zomaar een nagel af

2 likes

Ik heb nog een tip van TikTok van de peelbase: deze doe je alléén in het midden van de nagel en je laat een dun randje vanaf de zijkanten vrij, dan zitten de ‘zwakke’ punten goed vast.
M

effe geschetst haha

1 like

Ik zou (net als anderen?) menen dat de peel base de boosdoener is. heb je al wel eens zonder geprobeerd met alleen gewone of rubber base?

Ik heb biab als onderlaag maar was ook tevreden met rubberbase, met normale base lag het er ook snel af.
Ik denk waarom raden ze peel base aan aan iemand waarvan het juist snel eraf ligt? Snap dat niet echt

2 likes

Ik heb met m’n laatste gelnagels eerst schoongemaakt en daarna opruwen en dat lijkt ook beter te blijven zitten.

1 like

Omdat je met peelbase niet hoeft te weken / vijlen om het te verwijderen.

1 like

Ja snap ik maar bij haar is juist het probleem dat het te snel eraf ligt.

3 likes

Weet niet hoe of wat, maar bij mij blijft peelbase met dubbel uitharden dus wel beter zitten dan gewone of rubberbase.

Doe nu wel vaak nog rubberbase over de peelbase heen

1 like

Langer onder de lamp is bij mij ook de truc zodat het beter blijft zitten! Ik doe 90 sec ipv 60 sec en heb ook de PG-lamp.

En wel nog gemakkelijker te verwijderen?

1 like

Ja, hoekje los pulken en ze gaan er zo af

1 like

Die awesome base was voor mij ook de beste tip @SpeedOfSound

1 like

Zo’n peelbase werkte bij mij ook niet, viel er altijd zo af. Gebruik nu biab eronder en dat werkt top.

Heb je die grote lamp van PG? Daar zal het dan niet aan liggen hoor! Gewone basis blijft bij mij ook niet goed zitten, rubber base al wat beter (1,5 week) en biab het beste (2-3 weken).
Dus ik zou eerder eerst een andere basis proberen voor je een hele nieuwe lamp koopt.

Ik heb een potje chrome poeder besteld, ben heel benieuwd of het me gaat lukken om dat een beetje mooi op mijn nagels te krijgen.
Ik las al dat ik de topcoat 10 sec moet curen en dan direct het poeder erin moet wrijven (zodat de topcoat niet kan ‘afkoelen’), dan nog een laagje topcoat erover en die volledig curen. Ik kom er alleen niet uit of alle topcoats nu geschikt zijn of niet. Op de ene website lees ik dat het geen topcoat met een plaklaagje mag zijn en op andere websites staat daar weer niets over. Heeft iemand hier ervaring mee? Verdere tips voor het gebruik van chrome poeder zijn trouwens ook welkom haha.

4 likes

Chrome poeder werkt het beste op topcoat zonder plaklaag. Afhankelijk van de sterkte van je lamp inderdaad 10 tot 20 seconden curen zodat de topcoat net niet helemaal is uitgehard en dan de chrome erin wrijven maar zeker niet te hard of te zacht duwen, goed de randjes meenemen, het overige poeder zachtjes wegvegen met een kwast en vervolgens sealen met een laag topcoat (zwevend aanbrengen om uitvagen van de chrome te voorkomen).

Om de chrome te sealen zou ik overigens wel een aparte topcoat gebruiken dan voor je normale gellak aangezien de chrome een beetje zal “afgeven” in je topcoat en je dus anders je hele topcoat verprutst. Als je dan een egale kleur of wat dan ook wil aflakken met diezelfde topcoat heb je kans dat het er smoezelig uitziet.
Mocht je geen zin hebben om een nieuwe topcoat te kopen dan kun je natuurlijk ook een flinke druppel topcoat op een stuk alu folie of iets dergelijks doen en deze op je nagel lakken met een los kwastje.

Mocht je problemen krijgen met de hechting van de laatste laag topcoat kun je als tussenlaag, dus op het chromepoeder een laagje doorzichtige rubberbase aanbrengen en daarna pas aflakken met topcoat.

4 likes

Dat laatste doe ik altijd, en na t aanbrengen en afvegen van de chrome nog even de vrije rand navijlen om te voorkomen dat daar nog chrome zit en t eventueel kan gaan liften.

2 likes

Alweer chrome

54 likes

Weten jullie een perfecte bordeaux rode gellak? Een beetje rouge Noir van Chanel, alles wat ik vind is bruiner of veel feller rood.

1 like