Nagellak #3

Poging twee :crossed_fingers:t2:
Eerste setje heeft er 11 dagen opgezeten.

23 likes

Gisteren voor het eerst gel in NL laten zetten :grin: De jongen raadde me biab aan, ga dat nog even onderzoeken (= ook weer duurder)

15 likes

Pink Gellac rubber base cover in Soft Nude, sterretjes stickers van Ali en topcoat Mysterious Green ook van Pink. Ben er nog niet uit of ik het een geslaagde look vindt.

21 likes

52 likes

Beetje te tuttig naar mijn smaak maar okee wel mooi

30 likes

Super mooie vorm ook! Staat je goed! Wil nu ook :rofl:

Voor mn werk mag ik, helaas, geen nagellak dragen. Eerder ging ik voor mijn voeten naar een nagelsalon waar zoveel keus en kleur was voor Gellac maar ik moet naar een professionele pedicure en die van mij vind alles met nagellak niet zo leuk (en we hebben hier in de buurt niet zoveel vrije plekjes helaas dus ben allang blij dat ik wat heb gevonden). Nu wil ik dus, nadat ik bij de pedicure ben geweest, zelf mijn nagels gaan doen. Wat zijn fijne merken/sets voor beginners ? Ik wil liever niet meteen honderden eurp’s kwijt zijn :sweat_smile:

3 likes

Ik doe het al jaren met de Venalisa lakjes van Aliexpress. Je kunt er wat van vinden maar het werkt echt op en 2 euro per lakje dus lage instap, heb inmiddels 30 kleuren zoiets.
Ook de top basecoat en primer zijn daar prima van.
Pink Gellak bleef bij mij bijvoorbeeld niet goed zitten.

4 likes

Je mag geen nagellak voor je werk maar wel gellak?

1 like

Wat ik ervan begrijp heeft ze het steeds over haar tenen.

1 like

Ooooh dat klinkt logisch :smile:

5 likes

Haha ja dit.

@tubing en dan ook een lamp via Alie ?

3 likes

Die heb ik via bol of amazon geloof ik.
Helemaal bovenaan dit topic kun je alle linkjes zien, daar staan vast nog een aantal goede betaalbare lampen tussen.

1 like

Action heeft ook een prima lamp om mee te beginnen.

1 like

PG Cat Eye Alluring Emerald.

Kleur is lastig te fotograferen. In de ene hoek is het groen en de ander paars.

22 likes

Mooi kleurtje! Het chippen op die plek zou kunnen komen doordat je het voorste randje misschien niet goed ‘sealed’? Dus een horizontaal laagje op de bovenkant van je nagel aanbrengen. Dat gaat wel makkelijker als je nagels wat langer zijn, met kortere nagels raak je anders al snel de huid van je vinger. Mocht je dat nog niet doen misschien iets om te proberen!

2 likes

Mijn nagels waren laatst allemaal afgescheurd (ze staken een centimeter boven mijn vinger uit) en zijn nu weer mooi aan het groeien. Nagellak komt van Normal, daar hebben ze echt mooie kleurtjes en lakt heel fijn!

21 likes

Heeft iemand misschien nog wat gouden tips voor het verwijderen van gellak? Ik heb nu een tijdje een set van Pink Gellac en ben er super blij mee maar dat verwijderen elke keer, maakt me echt gek.

Ik gebruik alles van Pink Gellac en dit is hoe ik het nu doe: bovenlaag afvijlen, nail wipes met remover erop, inwikkelen met aluminiumfolie en stevig aandrukken en dan minstens 15 minuten erop. Las op internet dat het helpt om er nog iets warms op te leggen dus heb ook nog met een hete pittenzak erop gezeten al die tijd. De nagellak (kleur) zelf kwam er toen vrijwel in z’n geheel af maar nu heb ik toch weer 1 ingescheurde nagel, sommige voelen aan de uiteinden helemaal “slap” en ondertussen lijkt er wel gewoon ook nog basecoat op m’n nagels te zitten :weary:. Dit is nu al een paar keer zo waardoor ik ze elke keer helemaal kort moet knippen en ik wilde juist wat langere nagels.
Krijgen jullie dit wel fatsoenlijk verwijderd en daarna ook nog je nagels en lengte mooi behouden?

2 likes

Herkenbaar probleem hoor. Heb je al een Peel base geprobeerd? Dan komt het er iets makkelijker vanaf. Ik heb die restjes basecoat ook, maar die buff ik eraf met m’n buffervijl. Maar ik krijg m’n nagels ook niet echt langer want er sneuvelt altijd wel weer een nagel.

1 like

@Melman @Pinkbeliever olien jullie je nagelriemen wel genoeg?