Nagellak #3

Die heb ik via bol of amazon geloof ik.
Helemaal bovenaan dit topic kun je alle linkjes zien, daar staan vast nog een aantal goede betaalbare lampen tussen.

1 like

Action heeft ook een prima lamp om mee te beginnen.

1 like

PG Cat Eye Alluring Emerald.

Kleur is lastig te fotograferen. In de ene hoek is het groen en de ander paars.

22 likes

Mooi kleurtje! Het chippen op die plek zou kunnen komen doordat je het voorste randje misschien niet goed ‘sealed’? Dus een horizontaal laagje op de bovenkant van je nagel aanbrengen. Dat gaat wel makkelijker als je nagels wat langer zijn, met kortere nagels raak je anders al snel de huid van je vinger. Mocht je dat nog niet doen misschien iets om te proberen!

2 likes

Mijn nagels waren laatst allemaal afgescheurd (ze staken een centimeter boven mijn vinger uit) en zijn nu weer mooi aan het groeien. Nagellak komt van Normal, daar hebben ze echt mooie kleurtjes en lakt heel fijn!

21 likes

Heeft iemand misschien nog wat gouden tips voor het verwijderen van gellak? Ik heb nu een tijdje een set van Pink Gellac en ben er super blij mee maar dat verwijderen elke keer, maakt me echt gek.

Ik gebruik alles van Pink Gellac en dit is hoe ik het nu doe: bovenlaag afvijlen, nail wipes met remover erop, inwikkelen met aluminiumfolie en stevig aandrukken en dan minstens 15 minuten erop. Las op internet dat het helpt om er nog iets warms op te leggen dus heb ook nog met een hete pittenzak erop gezeten al die tijd. De nagellak (kleur) zelf kwam er toen vrijwel in z’n geheel af maar nu heb ik toch weer 1 ingescheurde nagel, sommige voelen aan de uiteinden helemaal “slap” en ondertussen lijkt er wel gewoon ook nog basecoat op m’n nagels te zitten :weary:. Dit is nu al een paar keer zo waardoor ik ze elke keer helemaal kort moet knippen en ik wilde juist wat langere nagels.
Krijgen jullie dit wel fatsoenlijk verwijderd en daarna ook nog je nagels en lengte mooi behouden?

2 likes

Herkenbaar probleem hoor. Heb je al een Peel base geprobeerd? Dan komt het er iets makkelijker vanaf. Ik heb die restjes basecoat ook, maar die buff ik eraf met m’n buffervijl. Maar ik krijg m’n nagels ook niet echt langer want er sneuvelt altijd wel weer een nagel.

1 like

@Melman @Pinkbeliever olien jullie je nagelriemen wel genoeg?

Peelbase heb ik nu ook aangeschaft inderdaad, die wil ik aankomende keer gaan gebruiken. Maar heb nu weer dusdanig kort moeten vijlen dat ze eerst even bij moeten groeien :frowning:.

@Alpacamybags bedoel je tussendoor? Ik doe dat eigenlijk alleen direct na het lakken één keer.

Zou je eigenlijk iedere dag twee keer moeten doen. Dan blijft het lekker soepel, waardoor je nagels ook minder snel moeten breken.

2 likes

Ik heb dat lange periode elke avond gedaan, maar ik merk weinig verschil. Nu doe ik het nog steeds wel maar misschien niet elke avond.

2 likes

Oh :sweat_smile: nou dat is zeker nog iets om te gaan proberen de komende tijd, thanks voor de tip

1 like

Ik heb nieuwe cateye lakjes binnen en die wilde ik proberen. Op video komen ze het mooist over

32 likes

Wauw, zo mooi!

1 like

Ik wou al zeggen ‘Peelbase!’ Maar dat heb je nu aangeschaft. Ik gebruikte dit eerder altijd, toen een tijdje niet en ik werd net als jou gestoord van het eraf halen dus ik gebruik het nu weer en dit is echt de beste uitvinding ooit! Het gaat er soms wel sneller af maar dat maakt mij niets uit en als het wel goed zit en ik wil toch iets anders dan ga ik even flink poetsen :joy: Door het water weken ze los en dan kun je het er heel makkelijk afhalen.

2 likes

Ik ook! Gebruik dit meerdere keren per dag :heart:

3 likes

Dat klinkt me als muziek in de oren inderdaad haha. En blijven bij jou onder die peelbase je nagels dan gewoon stevig en mooi?

Ik heb alles nu noodgedwongen mega kort gevijld dus wil eerst weer even enigszins fatsoenlijke lengte groeien voor ik weer ga lakken maar het ziet er ZO lelijk uit nu :frowning:

2 likes

Juist lekker lakken nu! Dan blijf je er goed vanaf, zijn ze steviger en kunnen ze goed doorgroeien.

3 likes

Ja! Ze zijn echt heel mooi en stevig nu :smiley: Maar ik zou inderdaad ook gewoon lekker een kleur erop doen. Ik had 2 maand geleden ook even niets (verhuizen en verven gaat niet samen met gellak haha) en al snel hele korte nagels. Toch vrij snel lak erop gedaan, elke dag smeren met dadi oil en ze groeien als kool.

2 likes

Net gelakt

31 likes