Ja, heb ze nu zelf ook wat puntiger gevijld!
Nou ik ga nog even onderzoek moeten doen denk ik haha, ik merk dat het wel duurzamer is dan gewone nagellak maar na twee dagen merkte ik al dat er stukken los leken te komen. Dus echt dat je da random op kan heffen, ik kan zo de volledige laag eraf trekken in een of twee delen (had het bij één nagel gedaan om te kijken wat er gaande was). Vandaag zijn er nog twee nagels zo verder los beginnen komen waardoor ik het er af getrokken heb. Ik ga ze nu allemaal afhalen en ze een paar dagen rust geven en maandag opnieuw bekijken.
Was dat toevallig van MyLaq? Ik heb die lakjes nu uitgetest voor op mijn tenen en ben wel content. De andere lakjes zijn van Kiki London en vind ze even fijn werken. Ik heb wel die lamp van KL en merk dat die sterker is dan die van “budget” merken.
Ik heb er net vandaag 1 gekocht van Kruivat eigen merk! Want ik had sterke nagels maar vorige week heb ik gellak er laten afhalen en nu lijken mijn nagels op het slechtste punt dat ze ooit geweest zijn; pijnlijk, gevoelig en elke nagel scheurt.
Ik ga het morgen uitproberen en kan later wel een update geven als je wilt!
Graag! Ik gebruik nu dus Catrice all in 1 Nail Hardening, die is in ieder geval niet echt de moeite waard.
Ja Mylaq idd (zoals ik zei, impulsief haha). Ik moet er waarschijnlijk sowieso nog wel wat mee oefenen ook want het was waarschijnlijk te dik gelakt, ik had wel even met een penseeltje geprobeerd daarstraks en dat leek veel fijner en gecontroleerder te werken dan met de dop zelf.
Het verwijderen ging echt kut trouwens? ik heb één hand met acteon en van die folies geprobeerd na het opruwen van de nagel en daarbij bleef delen echt heel hard plakken wat ik er met moeite af heb gekregen waardoor ik de andere hand gewoon gepeuterd heb alsof het peel off base was wat me ook niet echt de bedoeling lijkt.
Mijn nagels werden echt heel goed van de kiko nailhardner. Hield dan wel het schema aan van dag 1 1 laag, dag 2 een laag eroverheen. En dan eraf en weer vanaf begin af aan. Als ik dat steevast deed groeiden mijn nagels en sneller en waren ze veel steviger! Vriendinnen hadden dezelfde ervaring.
Trind!
Omg ik krijg ineens een flashback naar NL youtube in 2013 toen velen dit merk gebruikten en er perspakketjes van kregen, was het al helemaal vergeten
Het kan ook juist van de nailhardener komen. Hardner en quick dry topcoat drogen de nagels uit. Dan gaat na verloop van tijd inderdaad de bovenste laag eraf schilferen…
Welke vijl gebruik je om op te ruwen? Ik moet zeggen dat ik het op mijn teennagels een zeer groot deel weg krijg met die 100/180-vijl en het niet moeilijker leek dan bij KikiLondon.
En je watten echt doordrenken met die aceton van Kruidvat, ik hield het zo een halfuur vol en dan was het genoeg ingetrokken in de gel.
Ik gebruik graag die van trind, maar ik denk dat je nagels misschien gedehydrateerd zijn. Mijne “pellen” ook soms op die manier als ze heel droog zijn.
Ik zou ze een tijdje goed insmeren met ofwel Dadi olie of met trind nagel balsem.
Oh meen je… misschien dan tijdelijk maar niet gebruiken en kijken of dat helpt dan
@Hattori_Hanzo oh goede tip, het ziet er ook wel droog uit ja! Kan je na gebruik van die olie wel nagellak opdoen of moet je dan tijdelijk even niks er op aanbrengen?
Ik gebruikte dat roze blokje dat bij de set zat, alhoewel er ook een veil bijzat die 100 grot is en ruwer aanvoelt (had ik over het hoofd gezien in de doos) wat dus beter werkt.
Ik had ook van die folies gekocht om te weken maar volgens mij is het toch niet zo makkelijk om ze strak ertegen te houden dan, ik heb het sowieso niet zo lang gedaan, ik echt dat 5-10 minuten voldoende zou zijn haha.
Ik heb nu een nieuwe basecoat al op en twee lagen gewone lak, de base coat heb ik met een penseeltje gedaan wat veel fijner werken was dan het kwastje van het flesje. Veel makkelijker om het dun te houden en niet te smodderen. Ik ga deze avond nog de top coat doen en dan zien we weer verder deze week.
Ik ga sowieso wel proberen op te ruwen met die vijl en proberen met gedrenkte watten bollen.
Niks met nagellak te maken, maar dacht dat jullie hier het beste zouden weten of er iets aan te doen valt!
Ik heb hele dunne nagels (vaak velletjes ook op de nagel) die snel breken. Ze groeien ook wel erg hard. En het uiteinde van de nagel wat wit hoort te zijn is bij mij ook vrij gelig. Zou door eten/kruiden kunnen komen maar dat weet ik niet zeker. Zou ook gewoon natuurlijk zo kunnen zijn. Hebben jullie tips om mijn nagels wat mooier te laten worden? Ik gebruik geen nagellak. Maar ja misschien iets wat tegen dat gele helpt ofzo, geen idee.
Dat roze blokje is om je nagels wat op te ruwen voor je product aanbrengt en het vet van je nagels te doen. Het helpt niet om te verwijderen haha.
Wat ook helpt om te lakken is je kwast van het flesje erin doppen en de vloeistof over meerdere nagels doen en dan met een leger kwastje het product mooi over je nagel verdelen. Je hebt meer controle over je kwast en het product en het is dan niet zo dik aangebracht.
En ik gebruik gewoon aluminiumfolie in kleinere vierkantjes geknipt, dat ik over mijn nagel en wattenschijf en vast zet aan de aanzet van mijn nagels.
merci voor de tips, over een halfjaar heb ik het hopelijk onder de knie en moet ik ze niet wekelijks doen
Ik weet niet wat helpt tegen de verkleuring. Maar om de sterkte van je nagels verbeteren en de schilfertjes op je nagels tegen te gaan helpt voor mij het insmeren van de nagels met olie heel erg. Dadi olie vind ik het fijnst en dan 1/2 keer per dag insmeren op de nagels, nagelriemen en ook onder de nagels als lang zijn!
Niet direct erna want dan zijn je nagels natuurlijk vet van de olie. Ik wacht toch een tijdje en als ik twijfel even handen wassen.
Je kan ook je nagelriemen & onderkant van je nagels oliën als je nagellak op hebt, dat zal vast ook helpen!
Ik heb net met eyeliner geprobeerd nailart te maken op mijn nagels en godver wat is dat moeilijk eigenlijk .