Nagellak #3

32 likes

Andere hand

Zonder chrome:

Met chrome:

19 likes

Voor het eerst m’n nagels gedaan. Eerst alles eraf geveild met een nagelfrees. Heb dat niet goed gedaan want vond dat best spannend. Dus je ziet nog stukjes oude lak door de doorzichtige biab heen :sweat_smile:

Dus voor een volgende keer dat beter doen. En goed leren mijn nagels in een mooie vorm te veilen.

Ik heb 2 vragen: hoe maak je nou een apex?
Je moet het biab-bolletje ongeveer 3mm van je nagelriem plaatsen en dan naar beneden duwen en dan meenemen naar boven. Hoe krijg je dan je apex, doe je dat d.m.v. veilen?

En hoe maak je dat hele dunne kwastje schoon waarmee je je biab netjes ‘legt’?

Ik heb nog een hooooop te oefenen. Dinsdagavond maar weer want ben bang dat m’n nagels gaan breken omdat ik geen goede apex heb gemaakt.

7 likes

De apex maak je idd door een bolletje vlakbij je nagelriem te leggen. Die duw je voorzichtig naar je nagelriem en vervolgens blijf je contact houden met dat bolletje en en sleep je de biab voorzichtig mee naar boven door met je kwastje, zonder druk te geven, de biab van links naar rechts in een halve cirkel omhoog brengt tot je bijna bij de tip bent zeg maar.
Check anders de ig van Nailwhisperer, hij plaatst weleens reels waarin hij het laat zien.

2 likes

Lichtroze :princess:t2:, moest op de foto nog even de randjes vijlen

En epic fail, de normale lak (geen gellak) die ik voor mijn voeten heb gekozen om eens te matchen (daar doe ik normaliter niet aan) ziet er heel anders uit (maar niet verschillend genoeg om voor een mooi contrast te zorgen, grrr), echt jammer

❗VOET❗

34 likes

24 likes

Ok ik ga dat eens bekijken. Bedankt (alweer :smiley:) voor je uitleg!

2 likes

Mooie voet

2 likes

EK-proof.

9 likes

Iets meer barbie dan ik dacht :sweat_smile: Neonail bloomy vibes ‘rose’

17 likes

ik had maandag weer geprobeerd mety de gellak, een lichtroze kleur maar die lakte zo slecht met penseeltje dat ik maar naar het kwasteje van het flesje heb verder gedaan maar dan nog was het niet geweldig omdat het streperig blijf en ik dat compenseerde door dikker te lakken :’) En nu kan ik weer vaststellen dat de nagels die dikker gelakt zijn ook degene zijn die loslaten, ik kan ze echt lostrekken alsof ik een peel-off basecoat heb gebruikt :’)

lelijke hand

2 likes

Ah ja maar dit is ook wel echt een lastige kleur om mee te beginnen want je ziet alles!
——————-

Mijn 2e keer biab. Deze ging al ietsje beter!

9 likes

Ja ik was best wel verbaasd eigenlijk? Ik heb al twee keer een meer beige kleur gebruikt en dat lakte veel makkelijker, ook met los penseeltje dus het was wel jammer. Desondanks dat ik de kleur echt niet goed bij me vind passen en ze sowieso niet meer ga gebruiken vermoed ik haha.
Als mijn loon is gestort ga ik denk wel die transparante kleuren bestellen die het laatst gedeeld werden.

2 likes

Dikkere lak is ook moeilijk! Het werkt makkelijker als hij warm is, dan is de lak ook iets dunner. Ik doe meestal tijdens het preppen van mijn nagels het flesje lak in mijn broekzak/beha. Dan is ‘ie wat warmer tegen de tijd dat ik ga lakken en lakt het veel fijner!

3 likes

Tweede keer zelfaangebrachte BIAB en gellak überhaupt. Ik heb de peel off base gebruikt en zit er nu bijna een week op. Ik durfde niet veel dichter op de rand te lakken.

7 likes

Ik heb beide handen nog gepimpt

35 likes

Jij maakt echt zulke kunstwerkjes :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Neonail independent woman + glassy pearl chromepowder

22 likes

Onmogelijk op foto vast te leggen maar ze zijn zo mooi :sparkles::rainbow:

36 likes

Zo lief, thanks!

4 likes