Je kan allergisch worden als de gellak je huid raakt, niet goed genoeg uitgehard is of als je je natuurlijke nagel te ver hebt gevijld en dan gellak gebruikt. Ik heb gemerkt dat bijvoorbeeld de lamp van Pink Gellac de donkere kleuren niet altijd goed uithard, dan is het van bovenaf hard en binnenin nog niet helemaal, waardoor je onbewust dus met niet uitgeharde gellak rondloopt. Ik heb dus nu een lamp met hoger wattage om dat te voorkomen.
Ohhh 3 weken vind ik ook lang zat
Ik denk/vrees dat ik ook allergisch ben.
Ik kreeg steeds uitslag/eczeem rond m’n ogen en later ook in m’n hals en zelfs oksels.
Na heel veel dingen geprobeerd te hebben (o.a. geen luchtverfrissers meer gebruiken, daar zijn ook relatief veel mensen allergisch voor) ben ik uiteindelijk al een paar maanden gestopt met gellak, en tot nu toe heb ik nergens uitslag meer gehad…
Ik wil het over een tijdje nog een keer proberen of er misschien lakjes zijn waar ik niet allergisch voor ben, maar anders gaat die hele zooi maar op marktplaats.
Wat een prachtige ringen ook! Waar komen ze vandaan?
Allebei van by1oak
Gold plated of helemaal goud?
Dit is gold plated
Het komt totaal niet over op een foto, het is cateye nagellak (magnetische nagellak) en op film en in t echt is dat veel mooier:
Toch maar eens de gellak die ze bij Kruidvat hebben geprobeerd. Best oke voor die prijs. Wel drie laagjes nodig om te dekken.
Iemand tips voor een goede basecoat? Ik heb er nu een van catrice, maar de rode nagellakkleur heeft alsnog een behoorlijke oempa-loempa-look achter gelaten op mijn nagels.
Deze en de blauwe glitterversie hiervan blijven van al mijn lakjes wel echt het beste zitten, net of die harder worden dan Pink of The GelBottle. Doe voor vakanties altijd die MyLaq glitter en dan kan ik makkelijk de 14 dagen om krijgen.
Hier het bewijs, haha dag 13, met uitgroei:
Heb je dit uiteindelijk nog getest en zo ja: hoe ging dat?
Sorry voor de dubbelpost!
Werkt dit fijn ja? Ik gebruik nu biab maar tot nu toe krijg ik het er meestal niet zo mooi op als ik wil. Ik zie dat je een rubber base wel ongeveer hetzelfde moet aanbrengen als biab. Gaat het voor jou gevoel wat makkelijker omdat het wel wat dunner is dan biab?
En met de peel off eronder, kun je het er dan zo aftrekken?
Pumpkin spice van kiki london. Heb de lak denk ik niet goed laten uitharden. Van 1 nagel laat de bovenste laagje los.
Ik doe van Pink Gellac peel off, 2x base (dus geen rubber base) 2x kleur en 1x shine top coat en dat kan je er zo aftrekken, maar blijft wel 2 weken mooi zitten. Ik was bang dat het door de peel off misschien te makkelijk eraf zou gaan, dat heb ik nu 1x gehad doordat een haar erin vast bleef zitten en die heeft zo de hele laklag eraf gewipt haha. Maar over het algemeen werkt het heel goed.
Ik doe de peel off laag trouwens niet over de hele nagel! Eerder een brede streep over het midden, ik vermijd de randen
Net Creamy Mauve erop gedaan (die plek op mn middelvinger naast mn nagel is een wondje, geen lak)
Very mindful, very demure
Catrice Repair Nail Building Base Coat
Ik heb 6 dagen elke ochtend en avond OPI Repair Mode gebruikt, een duur serum dat als een soort van Olaplex voor nagels zou moeten werken. Ik ben er, denk ik, best tevreden over! Mijn nagels zijn te dun gevijld en dat blijft - ik denk dat ik ze wekelijks bij zal blijven vijlen tot de dunste stukken uitgegroeid zijn, maar de andere stukken voelen best sterk en flexibel aan. Ik heb het ook op mijn (gezonde) teennagels geprobeerd, en die zien er binnen een week aanzienlijk mooier uit! Ik blijf het gebruiken, zoals voorgeschreven voor elke lakbeurt. Ik heb niet het gevoel dat ik geld heb weggegooid. @Gatenplant
Wat een prachtige ring!