Nagellak #3

Hier ook gekloot met nagellak en een kat op schoot haha

54 likes

Mijn hoofd stond al naar herfst kleuren :brown_heart:
Pink Gellac 333 Oriental Spice

En voor het eerst m’n nagels wat vierkanter gevijld, even wennen maar vind het met korte nagels wel mooi denk ik!

22 likes

Ik heb mijn nagels verneukt. :face_exhaling: :face_exhaling: Ik had vorige maand een collega die dat leuk vindt gel bij me laten aanbrengen, waarbij ze mijn nagelbed te ver heeft doorgevijld met een efile en sterke acid primer heeft gebruikt, en nu ik de resten ongeduldig heb verwijderd met aceton/krabben/vijlen omdat ik weer even over wil stappen op normale lak ben ik overgebleven met dunne stompjes.
Ik heb ze zo kort geknipt dat de hyponychium (het velletje tussen de nagel en de vinger die groeit als je nagels langer zijn) bloot en pijnlijk is. Benieuwd naar hoelang het gaat duren voor ze weer een beetje mooi zijn en normaal voelen. Ik ga proberen om ze naakt te houden, ze zoveel mogelijk in te smeren en mezelf wekelijks manicures te geven.

Nagels nu:

Ik hoop over een maand een mooie update te kunnen posten! :pray:t2: Ik voel me echt niet mezelf zonder nagellak!!!

4 likes

Mijn huidige set! Geldtips die ik heb ingewerkt met een dunne laag polygel om een vlak geheel te bekomen en gelakt met dat gelly lakje van Impulss, ziet er vrij natuurlijk uit on het echt maar met een goede glans. Moet alleen minder snel tevreden zijn van de vorm haha.

@Kwal echt rot van je nagels :frowning: ik heb hetzelfde met éen vinger en daar hielp het het wel goed om dagelijks meerdere keren olie in te buffen. Ik gebruik sowieso geen efile meer op natuurlijke nagels want het kan zo snel mis gaan…

2 likes

Dit was een lakje van Ali maar liet los na 3-4 dagen ofzo. Dus ik heb het weer opnieuw gedaan met een lakje van impulss en de vorm/lengte verbeterd. Hoop dat het weer tenminste drie weken blijft zitten anders vind ik het teveel moeite elke keer.

10 likes

Ik ben overgestapt van BIAB naar Polygel (doe het zelf) en dit was de eerste keer dus zeker nog niet perfect. 🫢

17 likes

Ben benieuwd hoe lang het blijft zitten, hoe lang was je er nu mee bezig?

Ik ben overgestapt naar nagel tips, maar dat blijft ook niet echt lang zitten.

9 likes

Ja, ik heb toevallig ook eczeem gekregen in hetzelfde jaar waarin ik was begonnen met gellak. Kans is groot dat er geen verband is, maar ik ben wel weer overgestapt op gewone lak.

2 likes

De vorige keer had een vriendin het bij me gedaan en bleef het totdat ik het eraf haalde zitten. Maar ik verveel me snel met m’n nagels dus doe ze sowieso elke drie weken.

1 like

Je kan allergisch worden als de gellak je huid raakt, niet goed genoeg uitgehard is of als je je natuurlijke nagel te ver hebt gevijld en dan gellak gebruikt. Ik heb gemerkt dat bijvoorbeeld de lamp van Pink Gellac de donkere kleuren niet altijd goed uithard, dan is het van bovenaf hard en binnenin nog niet helemaal, waardoor je onbewust dus met niet uitgeharde gellak rondloopt. Ik heb dus nu een lamp met hoger wattage om dat te voorkomen.

2 likes

Ohhh 3 weken vind ik ook lang zat

Ik denk/vrees dat ik ook allergisch ben.
Ik kreeg steeds uitslag/eczeem rond m’n ogen en later ook in m’n hals en zelfs oksels.

Na heel veel dingen geprobeerd te hebben (o.a. geen luchtverfrissers meer gebruiken, daar zijn ook relatief veel mensen allergisch voor) ben ik uiteindelijk al een paar maanden gestopt met gellak, en tot nu toe heb ik nergens uitslag meer gehad…

Ik wil het over een tijdje nog een keer proberen of er misschien lakjes zijn waar ik niet allergisch voor ben, maar anders gaat die hele zooi maar op marktplaats.

2 likes

Wat een prachtige ringen ook! Waar komen ze vandaan?

4 likes

Allebei van by1oak

3 likes

Gold plated of helemaal goud?

Ze zijn inmiddels al wat verder uitgegroeid, maar dit zijn m’n vakantienagels

18 likes

Dit is gold plated

Het komt totaal niet over op een foto, het is cateye nagellak (magnetische nagellak) en op film en in t echt is dat veel mooier:

16 likes

Ik ga dit weekend naar een bruiloft dus weer een keer mijn nagels laten doen i.p.v. zelf

17 likes

Toch maar eens de gellak die ze bij Kruidvat hebben geprobeerd. Best oke voor die prijs. Wel drie laagjes nodig om te dekken.

10 likes