Het zijn alle acrylaten waar je allergisch kan worden, niet alleen HEMA. Maar ik denk dat als je voorzichtig doet en altijd zorgt dat je je huid niet raakt / goed schoonmaakt, je nagelriemen met rust laat en niet zomaar met een elektrische vijl aan de slag gaat, de kans een stuk kleiner is.
Ja indd! PG brengt het wel alsof HEMA het acrylaat is waar je het snelst allergisch voor wordt, maar dat zal dan wel een marketing trucje zijn.
Nee dat is geen marketing trucje, hema is het acrylaat waar de meeste mensen allergisch door worden. Maar het kan ook een combinatie van acrylaten zijn, waardoor je nog steeds met Hema-vrij nagellak een reactie kunt krijgen.
Oke thanks! Dan durf ik het nog wel aan
Ik heb nu 12 dagen gelnagelstickers op en ik ben om. Ik had sowieso niet verwacht dat het zo goed bleef zitten maar het zit dus nog perfect. Het is veel sneller dan zelf lakken met 4 lagen (en zo netjes kan ik zelf gewoon ook niet lakken). Alleen de kosten vind ik zelf aan de hoge kant tov zelf lakken.
Tof! Misschien moet ik dat ook nog eens proberen. Van welk merk draag je nu de stickers?
Ik vond wel dat m’n nagels er veel slechter/dunner/breekbaar werden dan bij gewone gellak
Van byemily, daar was korting dus verder niet om een specifieke reden voor dit merk gekozen.
@Pythagoras dan ben ik benieuwd na het afhalen! Had gehoopt dat het minder bechadigend zou zijn omdat je niet hoeft te weken met aceton.
Maar dat is ook wel logisch denk ik. Met gellak heb je zo’n 4 of 5 verstevigende laagjes op je nagel, waardoor ze minder snel breken.
Zonder die laagjes zijn je nagels weer gewoon hun eigen sterkte en lijken ze eerder te breken.
Hmm … ik weet het niet. Ik had na die stickers echt moeilijk om mn shampoo fles te openen, omdat mn nagels elke keer dubbel klapten. Dat had ik met gellak niet.
Maar ik zal wel een uitzondering zijn, want veel mensen gebruiken het!
Maar had je daarvoor ook wel eens niks? Want mijn nagels waren tussen gel lak door ook zo dun. Dus als je ineen van gel lak naar sticker gaat is het idd ineens dun…
ik heb zelf maniac en met een topcoat er over, en zit zeker 14 dagen. Langer kan ook. Enige nadeel vind ik dat ze allemaal te breed zijn voor mijn nagels. Ik heb eigenlijk voor elke hand 3x de pink nodig en dan nog een kleinere oor de pink🤣
Ik vind de designs van maniac zo leuk! Ik ga even in de gaten houden of er binnekort (black friday)korting is.
Ik heb mijn gellak met tip en al van een nagel afgetrokken (echt heel slecht, I know), maar de nagelplaat is op een punt best wel dun nu, zelfs een klein beetje pijnlijk als ik er op druk. Mag ik hier nu nog rubberbase/gel oid over aan brengen? Het ziet er zo lelijk uit
Heb mn lesje wel geleerd in ieder geval
Kan, maar je hebt wel kans dat het minder goed blijft zitten doordat je nagel zo dun is.
Ik zou nu wel echt 2 keer per dag echt goed nagelriemolie gebruiken en je nagel zo kort mogelijk knippen en vijlen voor je de lak erop doet.
Thanks, ga ik doen!
Wat netjes gelakt!
Gebruik je ook base/topcoat? (Even nieuwsgierig voor mezelf )
Dankje, het ligt echt aan die lak van Lidl dat het zo netjes is gelukt! Dat kwastje en de substantie zijn perfect. Ik gebruik de Anti-Split Basecoat en (op aanraden van @Hippe_kikker ) de Express Dry Topcoat van Essence. Ben over allebei onwijs te spreken!
Ik wil denk ik mn gellak weg doen maar mijn eigen nagels zijn niet zo geweldig, worden vaak niet zo lang enzo. Bestaan er nepnagels die goed zitten, makkelijk te verwijderen zijn en dat je ze kan hergebruiken?