Verschillende merken, in mijn ervaring zit er weinig verschil in
Van een vriendin die nagelstyliste is kreeg ik de tip om 's ochtends en 's avonds nagelriemolie te gebruiken. Daarnaast handcreme gebruiken na het handen wassen en tijdens schoonmaken en afwassen handschoenen dragen. En een nagelkuur doen voor een maand. Dan doe je 7 dagen achter elkaar elke dag een laagje lak op je nagels en dan na 7 dagen verwijderen en opnieuw beginnen. Zo heb ik mijn nagels sterk gekregen! (maar ik ben ook laks met invetten enzo dus nu is het weer niks)
Gewoon kruidvat eigen merk heb ik gebruikt.
Dit klinkt goed! En wat gebruik je dan voor die nagelkuur?
Ah, lief en wat jammer! Hopelijk kun je iets met de gegeven tips. Kan zelf alleen maar zeggen dat ik mijn handen een paar keer per dag insmeer met handcrème van Rituals en sowieso mijn huid vaak invet, maar dat is niet per se voor mijn nagels. Op naar mooie/lange/sterke nagels!
Ik ben er mee bekend inderdaad. Nagelriemen en handen insmeren doe ik wel sowieso 2x per dag. Maar met een kleine van 1,5 is het voor mij niet te doen om elke keer dat ik even “in het water” of met mn handen onder de kraan zit, handschoenen te dragen of vervolgens weer alles in te smeren
Dus dit is het beste wat ik kan. Misschien moet ik dat ook maar gewoon accepteren
Oooh die katjes! Heel leuk
Mylaq My blue dots van de Kruidvat. Voel me een beetje een paaseitje. Maar ik ben fan. Heb van deze gellak de donkerrode met glitters vaker op. Lakt fijn en is vrij sterk.
Ik draag in de wintermaanden altijd donkere kleuren en heb nu voor het eerst in 2025 terug een felle kleur, voel me herboren
Heeft iemand hier ervaring met soft gel press on nagels? Zoals deze https://www.nailday.nl/ Blijft dat een beetje oké zitten?
Gewone nagellak blijft bij mij echt maar een paar dagen zitten, gelnagelak max 1,5 week als ik het zelf doe en 2 weken als ik het bij een salon laat doen. Ik heb ook wel eens van die nagelstickers geprobeerd die je met een lamp hard moet laten worden, maar die bleven ook maar een week zitten. Dus ik zoek een goude tip haha.
Een vriendin gebruikt dit nu al een hele tijd en zij is heel enthousiast!
Oh dit ziet er wel top uit zeg! Begin geloof ik klaar te zijn met zelf m’n nagels te doen. Ik gebruik rubber base en vind het nooit echt mooi nu ik het zelf doe. Doe het bijna een jaar denk ik. Ben er misschien gewoon niet goed in.
Ik ga deze zeker een keer proberen!
Heeft iemand misschien een tip voor een goede (professionele?) nagellamp? Mijn huidige lamp begint kuren te krijgen, dus het is tijd voor een nieuwe. Nu gellak negatief in het nieuws is en er een groter risico is door slecht uitharden ben ik wel bereid om hier wat geld in te investeren.
Nu zie ik in mijn zoektocht voor mijn gevoel vooral lampen die van aliexpress afkomen, en ik weet niet of ik dat vertrouw. Ik gebruik er nu een van kikilondon, maar volgens mij heb ik die lamp ook al voorbij zien komen op Ali, dus weet niet hoe goed die is.
Iemand een gouden tip? Of waar ik op moet letten?
Ik ben gestopt met gellak, maar ik gebruikte heel lang die van de Action! Die is gewoon prima. 48watt, dus hij kan ook rubberbase goed uitharden.
https://www.action.com/nl-nl/p/2582537/medisana-nageldroger/
Ik heb dezelfde ervaringen als jij met niet langhoudende nagellakken ( gellak, gewone lak, etc) en heb vorige zomer 3 weken (!) met press ons gelopen ( inclusief strand /
Zwembad / blikjes openen).
Ik had ze van Nailday!
Ah klinkt goed! Ik heb twee soorten besteld bij Nailday dus ik ga ze proberen komende tijd. Ben heel benieuwd!
Zit er verschil in substantie tussen BIAB van The Gelbottle Teddy en BIAB TGB Clear?
Ik heb nu bijna het potje TGB Teddy leeg, en ik gebruik die als basis onder mijn PG kleurtjes en dat blijft vaak 3 weken zitten, maar de substantie is net alsof het gesplitst is. Ik moet heel lang schudden en dan nog komt er een deel klonterig roze uit en een transparant iets. Ik warm het potje altijd al op. Ik vraag met af of ik dat met Clear niet zou hebben.
En iemand ervaring met topcoats van TGB?