Ik heb dit woord nu zo vaak achter elkaar naar mezelf gefluisterd dat ik er helemaal naar van word. Brrrrrrrrr
(Wel in de enige acceptabele uitspraak uiteraard )
Haha die vlag. Ik als Belg was met school op uitwisseling in Duitsland en we moesten als groepswerk iets met de BE en DU vlaggen doen. Die Duitse scholieren waren in shock dat niemand van de BE groep echt 100% zeker was over de volgorde van onze kleuren haha. We wisten wel dat zwart eerst komt, maar de volgorde van rood en geel ??. Denk dat wij niet zo’n chauvinistisch volk zijn
Ik dacht nog aan een paar leuke woorden Nederlands-belgische woorden:
Schotelvod
Janet
Remork
Mazout
okselvijvers
Golf
broekkousen
Marcelleke
Sletsen
raden maar
En eigenlijk hangt ze ook nog eens ‘fout’ (in de grondwet staat dat de vlag rood-geel-zwart is)
haha ja en dan zo van “ja ben heel bekend, wil je mn handtekening of een foto?”
“nee ik ben verdwaald”
Kunnen onze Vlamingen even via een spraakbericht van zich laten horen!
Dit heb ik ook!!! Haha
Mijn moeder zei dan wel eens ‘ja zeg het maar hoor’ om me te plagen
Het is dat ik niet weet hoe ik een spraakbericht maak, of ik zou misschien wel durven haha
Hmm nee, heb dat nog nooit iemand horen zeggen. Maar ik heb ook niet het idee dat er veel Belgische tv wordt gekeken hier
Ja dat zeggen we hier ook wel. Ik kijk altijd wielrennen op de Belg haha.
Yes!
Mn ouders kijken Supervaak naar “de Belg”, dat is dan Canvas of Één, de enige zenders die we ontvangen.
Vroeger keek ik ook vaak Ketnet Ipv Nederlandse kinderprogrammas
Ik heb nog een goeie, althans, ik denk toch dat de meeste Nederlanders dit niet kennen…
Muizenstrontjes!
Ben ik (NL) net aan het eten!
Shit Ik dacht echt dat deze onbekend was in NL
Ah, een andere dan! Wat doe je als je ambras maakt?
Ik meen me te herinneren dat @Eddie eens een goede impressie heeft gedaan maar ik kan hem niet terugvinden.
Ik speel een beetje vals hoor, mijn vriend komt uit het grensgebied (wel NL) en bij hem thuis worden veel Belgisch-nederlandse woorden gebruikt. Weet niet of het algemeen bekend is bij de meeste Nederlanders.
Hahah ik vind het leuk en hoe zou je Nederlanders nadoen?
Zo leuk! Mooie stem heb je! En ik vind het zo grappig dat Belgen altijd ook zo zacht klinken. Weet niet hoe je dat zegt maar als je mij er dan naast zet klinkt het wel heel hard en boers.
Je hebt zo’n fijne stem!