Nederlandse/Belgische steden tips

Wat zijn de leukste steden in Nederland voor een citytrip met een vriendin? (3 dagen) We dachten aan Utrecht, Breda, Tilburg, Den Bosch…? Wat zouden jullie aanraden?

Ben al geweest! Heb het wel heel erg naar m’n zin gehad :slight_smile: toch bedankt!

1 like

Ik zou Tilburg iig niet doen. Utrecht en Den Bosch zijn heel leuk en gezellig. Breda ken ik niet goed.
Verder vind ik Zwolle, Deventer en Groningen ook nog leuk, om even iets in een andere richting te noemen. Deventer is wel klein voor 3 dagen.
Wanneer gaan jullie en wat willen jullie doen?

1 like

We gaan begin september. We willen niet zoveel doen haha, rondwandelen, lekker eten, aperitieven… Eventueel een museum of mooie plek bezoeken. Een chill weekendje.

Heeft iemand tips voor Den Bosch? Ik ben vooral op zoek naar plekken om te eten, maar bezienswaardigheden/leuke plekjes in het algemeen zijn ook welkom

Jan de Groot :heart_eyes:

1 like

Breda is heeeel gezellig, lekkere eettentjes en goede sfeer. :slight_smile:

1 like

Jaa die sowieso!

1 like

Ik ben net terug van Bouillon (Belgisch Luxemburg) en het was zó leuk, echt een aanrader. Er is een gezellig stadscentrum, dierentuin, een grote burcht/kasteel waar we met een gids een fakkeltocht gedaan hebben, waterfietsen op de Semois en hele mooie natuur. Ideaal voor een weekendje ertussenuit

2 likes

We hebben voor den Bosch gekozen!

Iemand tips? :smile:

Oh shit, ik had helemaal niet meer gereageerd, wat onaardig… Maar met Den Bosch heb je volgens mij een goede keuze gemaakt :smiley:
Ben er zelf niet heel bekend, maar vind eetcafé Dit altijd erg leuk. Je hebt er sowieso veel leuke restaurantjes / koffietentjes.
Je kan een rondvaart over de Binnendieze maken, maar weet niet of dat leuk of juist suf is, haha.
Bossche bollen bij Jan de Groot, ook leuk om een workshop te volgen en ze zelf te maken.
Veel plezier alvast!

Kent er iemand een mooi spahotel in Vlaanderen? Zodat we (in december) wellness kunnen combineren met wat leuke Vlaamse stadjes.

2 likes

als je een groot budget hebt; Hotel Julien in Antwerpen

Wauw, heel erg mooi, maar ook érg prijzig inderdaad. Het mag ook wel iets in the middle of nowhere zijn en dat we dan naar verschillende stadjes kunnen rijden.

1 like

Kun je in 1 van deze plekken ook een beetje dansen?

1 like

In Café au Lait wel, de rest niet zo, al zijn er in Cabron ook wel geregeld optredens.

Ah top! En andere plekken waar je beetje kan dansen? Of wordt het dan al snel club-achtig?

Plein Publiek eventueel, maar dat is wel buiten het centrum.

Er zijn ook een aantal café’s op de Waalse/Vlaamse kaai waar je kan dansen maar daar kom ik zelf eigenlijk nooit. The Dirty Rabbit ligt daar ook in de buurt, daar kan het na het eten ook wel gezellig worden!

1 like

Top, ik weet nog niet waar we zitten (is met een werkuitje) maar het komt vast helemaal goed :slight_smile: dankjewel in ieder geval!

1 like

Volgende week ga ik een dagje naar Maastricht en ik ben op zoek naar een lunchplek. Liefst ergens waar de vegetarische opties niet beperkt zijn tot salade caprese of salade met geitenkaas zonder spekjes. Heeft iemand hier een aanrader?