Nieuwe producten in de supermarkt #3 (Deel 1)

Oke review van de vivera kroketburger:

Smaak is prima, je mist alleen echt die lekkere zachte kroketvulling. Deze is een stuk droger en de smaak doet me soms een beetje denken aan een saté schnitzel. Wel lekker voor de afwisseling. Zou het denk ik wel opnieuw kopen maar niet halen als écht zin hebt in een broodje kroket (ik at hem met aardappels en groente en dan vind ik hem wel passend, op een broodje mag je er nog wel wat saus tegenaan gooien wil je niet stikken). Drie sterren :star::star::star:

2 likes

Oh en dit is echt :star::star::star::star::star:
Lekker chemisch, niet te zuur maar zuur genoeg als je een zuur-snoep-craving hebt. Normaal met snoep kan ik niet in 1x het hele zakje leeg eten omdat ik het na een paar zat ben maar dit had ik echt in eens op kunnen eten.

12 likes

Omg eindelijk weer nieuw snoep zonder die minder-suiker poep waar ik buikpijn van krijg.

3 likes

Mijn buik blaast al op zodra ik op zo’n zakje ‘minder suiker’ of ‘suikervrij’ zie staan :joy:

1 like

Wacht… is dit een ding? Want dat zou veel verklaren. (Ik voel me echt dom)

2 likes

Jaaa dit wil ik!!!

Nou ik wil precies hetzelfde zeggen :scream: Ik eet en drink best veel dingen zonder suiker maar met zoetstoffen en ik heb eigenlijk al 10 jaar lang chronisch last van m’n darmen. Zou het daar dan aan liggen?

1 like

Nou of het echt bewezen is weet ik niet maar mijn darmen reageren echt niet leuk op zoetstoffen die ze vaak in suikervrij snoep stoppen

1 like

Volgens mij hebben heel veel mensen daar wel last van. Ook met suikervrij drop of suikervrije ontbijtkoek bijvoorbeeld.

1 like

Het staat ook op de verpakkingen vaak. Bevat een bron van fenylalaline, kan een laxerend effect hebben.

Edit: lees dit maar eens https://www.buzzfeednews.com/amphtml/michaelrusch/haribo-gummy-bear-reviews-on-amazon-are-the-most-insane-thin

2 likes

Ja veel zoetstoffen zijn ook fodmaps, bijna alle polyolen dus je kan Mannitol en eigenlijk alles wat op ol eindigt eens proberen te vermijden!

4 likes

Waar pds niet goed voor is he :joy::joy:

2 likes

Ik ben door het fodmapdieet erachter gekomen dat ik heftig reageer op maltitol of eigenlijk alles eindigend op tol. Ik vrat de hele dag smintjes, of kauwgum of whatever. Het zit in bijna alle snoep dat claimt laag in suiker te zijn iig.

3 likes

Ik heb ook PDS en ben er ‘ooit’ (bijna 10 jaar terug) ook voor naar de huisarts geweest maar die kon me er geen reet over vertellen en vervolgens heb ik er maar gewoon een beetje mee zitten leven. Ik ben te koppig om bepaalde dingen (zoals een wijntje of brood) op te geven maar ik weet zeker dat als ik bepaalde aanpassingen maak in mijn eetpatroon het zal helpen, maar ik heb echt geen idee wat.
Binnenkort maar weer eens naar de HA hiervoor, geloof dat er inmiddels een jong, fris team zit die je wel serieus nemen met je klachten.

3 likes

Totaal offtopic maar ik heb me direct aangemeld bij een dietist en van een 6 maanden zwangerschapsbuik (zo opgeblazen was het) ben ik nu, 1,5 maand later, zo goed als klachtenvrij

1 like

Ok ik ben overtuigd, ik moet dit ook doen. Ga morgen meteen n afspraak maken. (Bedankt!).

Misschien moeten we t wel weer hebben over nieuwe producten voor we compleet offtopic gaan :joy:

2 likes

Hahaha! Ik heb me trouwens online aangemeld, dus bij een online dietist.

Die zure red band snoepjes vind ik maar zo zo. Ik werd er niet heel blij van maar vind ze ook niet vies. Beoordeling: 7/10.

Heb jij je aangemeld voor een diëtist speciaal voor FODMAP?

Ik wil dat eigenlijk ook, de dagen dat ik géén opgeblazen buik heb zijn inmiddels een uitzondering helaas.

Ik ga ook wel even het topic opzoeken, sorry voor de off topic vraag!

2 likes

Is dit nieuw? Ik koop dit voor mn gevoel al jaren, haha

Dus je bent niet langs de huisarts gegaan eerst? Ik zie dat ik 7u dietiste vergoed krijg dus zou het ook wel willen proberen. Mn osteopaat zei laatst ook al dat mn buik er opgezwollen uitzag. Maar is het niet gek dat je gelijk naar de dietiste gaat zonder een oordeel van een arts?

Wat mag je nu trouwens niet meer eten waar je echt van baalt?