Nieuwe producten in de supermarkt #3 (Deel 1)

Ik vind deze cocosspread zo Fucking lekker

Alleen staan ze altijd op trays met alle andere smaken, die ik niet zo boeiend vind, dus ik heb er net 5 van 2 trays gehaald (de hele voorraad van de winkel) en gekocht. Maar ze worden denk ik pas weer aangevuld als de andere smaken ook opgaan, dus ik hoop dat andere Utrechters de andere smaken graag eten lol.

11 likes

Ja, die vind ik ook echt super lekker. Soms ook om gewoon met een lepel te eten :joy:

1 like

Waar smaakt ā€˜red velvet’ nou eigenlijk naar? Ik hoor altijd iedereen zeggen ā€œOhja, echt red velvetā€ terwijl ik alleen maar denk, een rood kleurstofje.

3 likes

Ja omg, goddelijk!

1 like

Nou die bonusbox van volgende week is gewoon weer een herhaling van dingen die er deze week en vorige week ook inzatenšŸ˜‚ jammer weer

1 like

Issie al ververst dan? Volgens mij niet, want ik heb ook dezelfde dingen en kan niets activeren ook

Is volgens mij echt anders per persoon…ik wacht al weken op ook ā€œiets gratisā€ en ik krijg het maar niet terwijl velen het wel hadden vorige week.

Als ik de bonus op ā€˜vanaf maandag’ zet zie ik ook andere dingen in die box!

Red velvet is normaliter chocoladecake met een roomkaas of witte chocolade frosting!

1 like

Aahh ok! Maar het is dus niet perse een smaak in de cake zelf? Vind het toch apart…ik vind die rode kleur persoonlijk afstotelijk maar dat doet t m dus wel qua marketing voor velen.

Ja, meeste red velvets zijn ook veel te zoet, want ze horen door karnemelk en azijn een beetje een zuurtje te hebben en cacao smaak. Dan maken ze het vaak nog zoeter met een witte chocoladefrosting ipv cream cheese.

Heb nog niet veel ā€˜ekte’ red velvets geproefd, een deel is idd gewoon chocoladecake met kleurstof.

3 likes

Nee, het is dus wel echt anders door de karnemelk en azijn.

Nou in dat geval kloppen die Red Velvet kruidnoten dan wel, want die vond ik zuur.
Karnemelk en azijn…het klinkt echt walgelijk lol.

2 likes

Hahaha ik vond die dus gewoon lekker, maar dat was idd ook geen red velvet maar gewoon aardbeienpoeder wat er op zat.

Ja inderdaad! Ik heb een keer een echte gemaakt en ik vind het nog steeds niet heel bijzonder.

@Hejira Vroeger was de rode kleur een reactie van het zuur van de karnemelk en azijn op het cacaopoeder, daardoor kreeg de cake een rode kleur. Echter wordt cacaopoeder tegenwoordig op een andere manier geproduceerd, dus dat effect krijg je niet meer. Vandaar de kleurstof haha

8 likes

Dit vind ik dus echt interessant, dan snap ik de theorie achter het hele gebeuren tenminste!

1 like

Oh mij was eens verteld: bieten maar dat is dus niet waar

Ja bietensap kan ook inderdaad, maar dat is hetzelfde effect als kleurstof. In het origineel ging er geen bietensap in!

2 likes

Ik had ook al die iglo green cuisine dingen gehaald met m’n bonuskaart. Die veggie sticks vond ik goor 4/10 maar die ballen waren erg lekker. Beetje frikandel achtig 8/10.

1 like

Ik vond die balletjes juist niet lekker. Beetje weeig en zo’n typische vegasmaak. De sticks hadden ze niet.