Nieuwe producten uit de supermarkt (met reviews)

Huh ik begrijp niet zo goed wat er dramatischer is aan de ingrediënten van deze vegetarische producten dan die van de producten waar wel dieren voor gedood worden.
Ik heb ook even gezocht naar de ingrediënten maar ik zie het echt niet wat er raar aan is :x

5 likes

Kaneelbiscuitjes zijn mijn favoriet! En cafe noir vind ik ook heel lekker.

De kipcorn weet ik niet, maar een kennis heeft de bitterballen geproefd en vond die geweldig. Ook collega’s van haar die normaal gesproken niet (bewust) vegetarisch eten vonden ze heel lekker. Schijnen qua structuur en smaak heel erg op gewone bitterballen te lijken.

De peer en kaneel biscuits vind ik ook super lekker! Ik heb de appel honing ook geproefs, maar die vond ik erg chemisch. Volgens mij is de derde smaak gember citroen, die heb ik zelf niet geproefd maar iemand die ik sprak vond die heel smerig.

Ik vond de gember citroen niet smerig, maar je proeft wel echt een beetje gember dus daar moet je van houden. :yum:

1 like

Het enige wat me opvalt is palmolie. Niet echt het meest milieuvriendelijke product. Voor de rest zou ik niet weten welke ingrediënten als dramatisch gezien zouden kunnen worden.

https://www.ah.nl/producten/product/wi167015/ah-haverkoekjes-choco

Ik heb deze nu in huis en die zijn lekker!

Vooral niet als je het dan vergelijkt met vleesballen. Heb de eerste de beste gepakt hoor misschien verschillen ingredientenlijsten onderling wel.

@Reflect ook

2 likes

Je proeft idd niet echt pistache maar ik vind ze wel suuuuuper lekker. Echt m’n favoriete paaseitjes

1 like

Huhhh is het draadjesvlees zelf alleen maar water, eiwit en kleurstof?

Bedoelde meer dat ik dacht dat het draadjesvlees uit meer bestond. Soja of lupine ofzo :slight_smile:

1 like

Ah ik snap wat je bedoelt, de grote hoeveelheid olie komt omdat het voor de oven is, ze willen een gelijke knapperigheid bereiken. En ze gebruiken ei ipv soja of lupine ofzo. In principe zitten daar dus voedingsstoffen in (al had ik ze liever met soja gezien haha).
Ik ben trouwens ook verbaasd over die vleesbitterballen. Dan denk je toch eigk paneer, olie en vlees en dan bestaat het uit 100 ingrediënten??

Oehhh die wil ik proberen! Ik ben ook benieuwd naar de nieuwe vegan smaak die volgende maand uitkomt.

1 like

Ja ik ben ook een beetje in shock haha. Had in m’n hoofd toch zoiets als ingredientenlijst bedacht “Vlees 85%, paneerkruimels 10%, vet en olie 4% en kruiden/zout 1%” ofzo hahaha. Niet dat ik er ooit echt lang over heb gedacht maar toch

1 like

Maar een normale ragout bestaat ook uit een shitload aan ingredienten. Inc bouillon of melk, bloem, specerijen etc.

Love deze:
image

2 likes

Ja dit wist ik eigk ook wel :’)

Zijn deze knapperig? :yum:

Mn opa is hier helemaal dol op, zag laatst in koffie/cappuccino smaak, heb je die ooit geprobeerd?

Maar deze reclame, mijn god! McviddiesMcviddiesMcviddiesMCVIDDIEEEEES

2 likes