Nieuwe producten uit de supermarkt (met reviews)

Huh ik begrijp niet zo goed wat er dramatischer is aan de ingrediënten van deze vegetarische producten dan die van de producten waar wel dieren voor gedood worden.
Ik heb ook even gezocht naar de ingrediënten maar ik zie het echt niet wat er raar aan is :x

Kaneelbiscuitjes zijn mijn favoriet! En cafe noir vind ik ook heel lekker.

De kipcorn weet ik niet, maar een kennis heeft de bitterballen geproefd en vond die geweldig. Ook collega’s van haar die normaal gesproken niet (bewust) vegetarisch eten vonden ze heel lekker. Schijnen qua structuur en smaak heel erg op gewone bitterballen te lijken.

AHI_434d5034313637313231_2_LowRes_JPG

Ik heb deze getest. En it doesn’t do the trick for me. Ik hou van pistache. Maar de pistache proef je bijna niet.

De peer en kaneel biscuits vind ik ook super lekker! Ik heb de appel honing ook geproefs, maar die vond ik erg chemisch. Volgens mij is de derde smaak gember citroen, die heb ik zelf niet geproefd maar iemand die ik sprak vond die heel smerig.

Ik vond de gember citroen niet smerig, maar je proeft wel echt een beetje gember dus daar moet je van houden. :yum:

Het enige wat me opvalt is palmolie. Niet echt het meest milieuvriendelijke product. Voor de rest zou ik niet weten welke ingrediënten als dramatisch gezien zouden kunnen worden.

https://www.ah.nl/producten/product/wi167015/ah-haverkoekjes-choco

Ik heb deze nu in huis en die zijn lekker!

Vooral niet als je het dan vergelijkt met vleesballen. Heb de eerste de beste gepakt hoor misschien verschillen ingredientenlijsten onderling wel.

@Reflect ook

Je proeft idd niet echt pistache maar ik vind ze wel suuuuuper lekker. Echt m’n favoriete paaseitjes

Jaaa ze zijn wel redelijk lekker haha maar had meer pistache verwacht. Swoieso zijn witte paaseitjes mijn favoriet. :drooling_face:

Gefeliciteerd! :birthday:

Huhhh is het draadjesvlees zelf alleen maar water, eiwit en kleurstof?

Ik vind het een opeenstapeling van niets, het is bloem met olie en wat kruiden, dus totaal geen voedingswaarden of iets wat nog op redelijk voedsel lijkt. Ze hadden er bijvoorbeeld veel meer soja in kunnen doen. Die vlees oven biterballen zijn nog erger qua ingredienten inderaad @Yzile. Vind het gewoon erg bewerkt. Terwijl ik niet eens zo gezond eet.

Ja, want deze zijn vegetarisch

Bedoelde meer dat ik dacht dat het draadjesvlees uit meer bestond. Soja of lupine ofzo :slight_smile:

Deze limited edition :open_mouth::heart_eyes:

Ah ik snap wat je bedoelt, de grote hoeveelheid olie komt omdat het voor de oven is, ze willen een gelijke knapperigheid bereiken. En ze gebruiken ei ipv soja of lupine ofzo. In principe zitten daar dus voedingsstoffen in (al had ik ze liever met soja gezien haha).
Ik ben trouwens ook verbaasd over die vleesbitterballen. Dan denk je toch eigk paneer, olie en vlees en dan bestaat het uit 100 ingrediënten??

Oehhh die wil ik proberen! Ik ben ook benieuwd naar de nieuwe vegan smaak die volgende maand uitkomt.

Ja snap ik ook echt niet. Hoe maken ze dat eigenlijk, en wie verzint hoeveel ingredienten en in welke balans zoiets wordt gemaakt. Lijkt me heel ingewikkeld En ik snap ook niet dat het niet met minder ingredienten gemaakt kan worden. Wat is bijv. de toegevoegde waarden van 5 verschillende olien.

Ik zie ook wel eens koekjes, sommigen bestaan dan uit suiker, melkpoeder, bloem en een conserveermiddel en andere koekjes bevatten hetzelfde maar dan plus 20 andere dingen erin.

Want bitterballen zijn normaal wel heel voedzaam?