Nieuwe taal leren (o.a. Duolingo)

Deel hier je successen, frustratie, tips, grappige zinnen en vragen!

Was een tijdje geleden best ver gekomen met Deens maar is inmiddels weer helemaal weggezakt. Op naar een goede streak :slight_smile:

2 likes

Ik ben door de posts in andere topics ook enthousiast geraakt en heb besloten om mijn Frans op te halen :slight_smile: Nog niet begonnen, maar hoop hier dus ook actief mee te kunnen gaan posten!

3 likes

Leuk! Ik doe nu Grieks. Gebruikt iemand Duolingo plus? Zo ja, heb je er iets aan?

1 like

Ik heb hier de discipline niet voor :dizzy_face: meerdere keren aan een cursus begonnen maar gestopt na een paar lessen

5 likes

Haha ja zo herkenbaar, zelfde hier. Ik kwam er wel laatst achter dat je ook per onderwerp soms een test kan doen, dat is wel een idee voor Duits of Frans, of een andere taal die je al eens eerder hebt geleerd, dan blijft het wat interessanter

1 like

Ik was begin dit jaar heel fanatiek bezig met Duits, maar heb nu al weer een tijdje geen lessen gedaan. Vind het wel leuk, vooral omdat ik Duits als examenvak heb gehad op de middelbare, dus dan ga je lekker snel door die lessen heen. Mijn Duits is wel zo erg weggezakt, dat ik er nog wel genoeg van leer. M’n woordenschat is echt bagger. Ik heb ook ooit een poging tot Spaans gedaan, maar dat vond ik echt lastig, omdat ik daar echt niks over weet qua grammaticaregels of whatever en die leer je bij Duolingo (op de app) ook niet echt. Ik weet dat je de regels op de website wel kan doorlezen, maar daar ben ik eigenlijk te lui voor :sweat_smile:

1 like

Ik ben al een jaar of vijf Spaans aan het leren via Duolingo, maar ik ben er echt heel wisselend mee bezig. Volgens mij is er tussendoor wel eens een jaar geweest dat ik er niks mee gedaan heb en momenteel heb ik m’n langst streak ooit (van in de 50 hahahaha oeps).

Ik vind het trouwens heel lastig dat je geen grammaticaregels krijgt. Ik snap de tegenwoordige tijd nu wel en ook de onregelmatige werkwoorden, maar die lessen met voltooid en onvoltooid verleden tijd en toekomstvormen klik ik zo goed mogelijk door zonder het nou echt te begrijpen. Ik wil dus ooit ook nog wel echt Spaanse les nemen, maar ik denk wel dat dit in elk geval voor de basis prima is!

4 likes

Ben inmiddels iets meer dan een half jaar bezig met Zweeds, vind Duolingo echt heel fijn en handig. Ook makkelijk vol te houden.
Ik zit nu wel net aan de verschillende werkwoordsvormen en dat is wel even ruk om te leren haha. Maar ik vind het wel leuk om te merken dat als ik een Zweedse serie kijk, ik meer en meer begin te begrijpen zonder ondertitels.

Als ik met Zweeds klaar ben ga ik denk ik ook Spaans of Italiaans proberen.

5 likes

Ik ben nu weer tien dagen bezig met Spaans. Was jaren terug al veel verder gekomen en vind het nu een beetje jammer dat ik de cursus niet gereset heb, want heb nu veel te veel dingen openstaan! Weet nu ook niet zo goed wat ik steeds moet aanklikken


Vind het wel leuk om weer te doen!

Wat betekent dit tekentje onderin trouwens?

1 like

Jaa leuk! Ik heb een poos Italiaans gedaan maar dat is alweer even geleden. Ik ben nu begonnen met Noors (compleet nieuw voor me maar ga er op vakantie en vind het leuk om de basics dan een beetje te kennen) en Spaans. Ik redde me altijd wel okĂ© in het Spaans maar na er een aantal jaar niet geweest te zijn merkte ik dat het heel erg weggezakt was, dus het is wel tijd om het even op te frissen. Heb die entry level ‘toets’ gedaan en kwam op 31% van de course uit, dus op dat punt ga ik nu verder :slight_smile:

1 like

Jag talar ocksÄ dÄligt svenska. En person frÄn sverige har mig verstaan. Vet du hur jag en Ä doe pÄ min computers mellanslag?

2 likes

Volgens mij is dat een soort algemeen opfrissen van wat je tot nu toe gedaan hebt? Heb hem net aangeklikt en kreeg gewoon een les, maar met allerlei worden uit de categorieën die ik tot nu toe gehad heb, zonder specifieke focus op één aspect

3 likes

Dat is een soort algemene ‘strengthen’, dus dan krijg je een mix van dingen uit verschillende lessen!

4 likes

Jag förstar dig bra, men jag Àr fortfarande osÀker pÄ min Svenska. UrsÀkta mig för mina misstag?!

Ă„ = alt + 134 :joy:

4 likes

Hej @Niffler och @Acculader jag talar ocksĂ„ en liten svenska! Jag har studerat i Sverige pĂ„ sex monader och efter har jag studerat svenska i duolingo. Min favorit mening Ă€r ‘du ser ut som en elg’.

(jag veter inte hur jag göra en â€˜Ă„â€™ pĂ„ min computer. Jag har kopierat (is dit een woord? :laughing:) Ä’s frĂ„n Acculader’s text haha)

6 likes

@Niffler Jag tycker din svenska Àr bra! (Jag Àr inte en bra beoordelaar) Jag Àr bra med gör alsof. OchsÄ, jag snap den Ä inte pÄ min mellanslag. Jag anvÀnder min ctrl v.

@crazyplantlady Haha, det Ă€r en bra belediging. Jag Ă€lskar Tack for fisken. Hitchhiker’s guide to the galaxy Ă€r min favorit film.

4 likes

skratt, jag Àlskar det.

Det hĂ€r Ă€r ocksĂ„ en bra belediging frĂ„n Duolingo: ‘nittiotalet ringde och ville ha tillbaka sin skjorta’.
Auwtch.

Ik doe Spaans! Ik ben sowieso Spaans aan het leren want ik woon in Spanje. Voor mij is Duolingo vooral voor uitbreiden van m’n vocabulaire en ook het oefenen van zinnen enzo.

Er zijn trouwens wel grammatica lessen voor Spaans; heel kort. Als je op een thema klikt kun je op het lampje klikken, dan krijg je een korte uitleg.

1 like

Doen jullie dit betaald of niet? Ik wil Frans beter leren, alleen dat gaat vanuit het Engels of moet je dan betalen? Vind het wel ingewikkeld worden dan haha.
Zou echt best graag beter willen worden in Frans. Vind ik zo mooi😍.

Ik doe gewoon de gratis versie. Volgens mij verandert de taal niet als je betaalt.

Voor mij is het prima dat het vanuit het Engels is, ik leer Spaans sowieso al soms vanuit het Nederlands en soms Engels