Nieuwe taal leren (o.a. Duolingo)

Ik wil voor de 100e keer mijn Duits weer oppakken. Ik zoek naast het lesmateriaal wat ik heb ook wat entertainment in het Duits. Hier nog mensen met podcast en youtube tips?

https://flow-magazin.de/

Geen idee of je dit leuk vindt maar dit is wat ik zelf zo 1 2 3 kan bedenken. Ik heb ook wel eens wat op hoorspelen gezocht maar dat is wel wat lastiger om wat leuks te vinden. Duitse top 10 lijstjes van influrncers en bloggers helpen vaak ook. Duitse recepten maken helpt ook goed. En kinderboeken lezen.

2 likes
1 like

@Marquez en @Indigo thanks voor de tips! Ga ik in mijn vakantie even doorheen :smiley:

2 likes

Ik vind het echt pathetic van mezelf dat ik al minstens 420 dagen bewust in die Duolingo strategieën trap en mijn streak volhou. Elke keer trekken ze weer een andere trukendoos open en ik ga er gewoon in mee. Eigenlijk zou ik willen stoppen met Italiaans maar het is een beetje als het eraf trekken van een pleister. :woozy_face:

2 likes

Ik zou ook niet durven stoppen hoor

Ik zit nu (elke avond) twee herinneringen te negeren tot kwart voor twaalf :sweat_smile:

Oké, ik heb gisteren in een soort vlaag van verstandsverbijstering de app verwijderd. Mijn streak gaat er nu aan. :sob:

Duolingo lijkt het alweer aan te voelen, want ik krijg net een mail ’ Happy 8th Duoversary’ en ‘In the past year, you’ve studied 1186 words and made solid progress in Italian. Keep up the great work!’ Ze maken dit ook niet makkelijk hù, ik ben duidelijk een tikkie verslaafd aan die streak.

1 like

Ik ben bezig met Italiaans leren en het onthouden van woordenschat gaat me goed af, maar ik merk dat ik de uitgangen van zowel regelmatige als onregelmatige werkwoorden moeilijker vind om te onthouden omdat ik niet zo goed weet hoe ik die het beste kan leren. Heeft iemand tips?

Heeft iemand toevallig ervaring met Berlitz? Ik zie dat je bij hen terecht kunt met STAP budget, maar kan nergens echt onafhankelijke reviews vinden

Die Lily wil je soms ook wel voor de kop slaan met dat irritantje toontje :crazy_face:

7 likes

Haha, ik vind Lily wel een fijne afwisseling tussen al het overenthousiaste.

2 likes

Zijn hier meer die een taal proberen te leren door tv te kijken? Ik probeer dat nu met Frans. Opzich is het wel een goede manier denk ik maar het is een stuk meer opletten dan anders. Wel grappig dat je mimiek enzo veel bewuster meekrijgt.

1 like

Ja ik kijk wel eens Duitse series en thuis bij mn vader vaak gewoon Duitse tv maar ik kan op netflix niet veel vinden. Ik kijk wel veel youtube ook. Maar ik vind het zo moeilijk om het goed bij te houden allemaal.

Ik wil misschien een cursus op de uni gaan volgen maar voor de niveautoets moet je inloggen en ik zit niet op de uni. Op welke site kan je een betrouwbare niveautest doen? Gaat om Duits dus

1 like

Heb je al eens geprobeerd om de instellingen van je netflixaccount om te zetten naar Duits? Zodat je het menu in het Duits krijgt? Dan krijg je waarschijnlijk ook meer Duits nagesynchroniseerde films of series te zien. Ik heb dat zo in ieder geval wel gedaan voor een andere taal.

Ik probeer ook in het Frans te kijken. Luchtige series/films vaak gedubd, soms met ondertitels, soms zonder. Of originele Franse series. Maar ik merk dat dubbing meestal duidelijker is om te begrijpen (is ook logisch, want apart opgenomen).

1 like

Ah leuk dat jullie dat ook doen @Hinkje Ik ben nu zelf dix pour cent voor de tweede keer aan het kijken voor de tweede keer. Hierna ga ik denk ik plan couer weer kijken. Ik denk dat

En

Ook wel te doen zijn. Ik ken ze allebei al en vond ze erg leuk! Hebben jullie nog tips?

Heeft iemand hier weleens een taal geleerd bij een taalschool in het buitenland? Dus spaans in spanje bv? Ik ben echt triggered maar het jis ook wel echt buiten m’n comfortzone. Ik zou dan 1 week willen gaan met vooral de gedachte van ik wil iets leren ipv ik wil gelijk vloeiend spaans spreken oid. Zat er ook aan te denken om eerst een online cursus ofzo te doen en ald ik die heb afgerond een cursus in het buitenland te gaan doen (ook omdat ik een heel klein beetje spaans begrijp door duolingo en niet helemaal beginner ben maar ook weer niet een stapje erboven zit).

Ik heb twee weken een Griekse cursus gevolgd in Athene en vond dat heel leuk. Wel echt een beginnerscursus. Bij mij was de les doordeweeks in de ochtend en 's middags waren er optionele (culturele) activiteiten.

1 like

Ik heb een week Frans gedaan. Het was leuk, maar om echt veel te leren vond ik het eigenlijk te kort. Bij de school waar ik zat, verbleef bijna iedereen er een paar weken of zelfs maanden. Moet ook bekennen dat ik een achterstand had met spreken en toen wat spreeklessen heb gespijbeld om de stad te verkennen.

1 like