Een week is wel echt heel kort. Eer dat je dan ook mentaal bent ‘geland’ enzo ga je alweer bijna weg. Ik ben deze zomer drie weken in het buitenland geweest in mijn eentje en ik begon het na twee weken pas echt leuk te vinden. Daarnaast duurt het wel 4-6 weken om een taalniveau te stijgen als je je volledig inzet.
Ik heb 2 weken Spaanse les gevolgd in Peru. 's Ochtends les, in de namiddag vrij + huiswerk. Ik kende al wel wat Spaans en het was privéles, maar ik ging echt superhard vooruit. Je hoort ook de hele dag Spaans, dus dan zit je echt in die vibe. Zelf vond ik het wel fijn dat ik al wel wat Spaans kende, want de basis kan je overal wel leren en het voordeel van zo’n buitenlandse taalschool is dat je native teachers hebt, waar je verplicht wordt om steeds Spaans te spreken (woorden die je niet kent, leggen ze dan bv. ook in het Spaans uit, i.p.v. steeds de vertaling naar het Engels te geven). De leraars vonden het zelf ook een fijne afwisseling, want zij krijgen meestal beginners in hun lessen. Ik zou ook eerst 1 week doen, maar ik heb daar beslist om er nog een tweede week bij te doen, omdat het zo goed ging (en omdat ik wel genoot van die routine iedere dag na maanden reizen). 1 week is toch wel kort, tegen dat je het gewend bent, moet je al weer afscheid nemen.
In een appartement want ik zag me dus ook niet zitten bij zo’n gastfamilie Kost inderdaad wel wat.
Ik ben nu inmiddels een week spaans aan het leren op duolingo. Iemand die vrienden wil worden ter motivatie? Mijn (inspirerende) username is J03040506
Ik heb je toegevoegd!
Heeft iemand Turks geleerd? Ik ga in februari starten met 10 lessen van 2 uren (1x per week), maar al een paar mensen hebben aangegeven dat het super moeilijk is. Ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen.
Ik heb duolingo helemaal uitgespeeld en kan dagelijkse gesprekken half volgen. Ik vind het eerlijk gezegd best ‘logisch’ qua grammatica bijvoorbeeld.
(ik kan wel goed leren, maar ben niet echt een taalwonder ofzo)
Echt verder kom ik helaas niet, maar weet ook niet zo goed hoe. Tv kijken met enkel turkse ondertiteling gaat me te snel en met engelse/nederlandse ondertiteling focus ik me meer daarop.
Leuk dat je een cursus gaat doen! Ben benieuwd hoe je het vindt. Ik heb er wel eens over nagedacht, maar vind het zonde van de tijd/geld, omdat ik in feite ook veel meer met mijn man zou kunnen oefenen (maar dat doen we dus niet haha)
Wat goed dat je duolingo helemaal uit hebt gespeeld! Hoe lang heb je daar over gedaan? Kan je naast het volgen van gesprekken dan ook goed lezen? Dat merk ik namelijk met duolingo, dat ik het lezen heel goed leer maar spreken (natuurlijk) niet echt.
Fijn dat het voor jou logisch leek, ik hoop dat ik dat ook zo ervaar. Had sowieso even positief bericht nodig na al de negatieve opmerkingen.
Dat met je man herken ik. Mijn man en ik spreken Engels omdat we beide een andere moedertaal hebben, maar we zijn te lui ofzo om elkaar de taal te leren. 🫢 Maar nu wel samen Turks leren, haha.
Ik heb er denk ik een half jaar ofzo over gedaan. Het ene moment wat intensiever mee bezig geweest dan het andere. Je oefent met duolingo inderdaad vooral het lezen. Ik vraag ook vaak aan mijn man hoe je het woord schrijft als ik een woord niet verstaan heb, zodat ik het beter kan plaatsen
Mijn Engels voor Duitssprekenden Duolingo heb ik bijna uitgespeeld maar heb het idee dat deze cursus veel makkelijker is dan de cursus Duits voor Engelsprekenden
Wauw ja! Dankjewel voor het delen, ik ga dit de aankomende dagen beluisteren.
Ik wil graag mijn engels verbeteren en ik was mij aan het orienteren. Heeft iemand hier ervaring met Babeltaalcursussen in Utrecht?
Nog niet, maar morgen heb ik toevallig mijn eerste les daar (geen engels). Ze staan wel goed bekend volgens mij.
Ik zie ook net dat ze samenwerken met de Universiteit Utrecht. Heb je virtueel of klassikaal les?
Klassikaal. Ik weet niet of virtueel heel anders is of dat er ook virtueel mensen aansluiten.
Ik zat dus te kijken om een week naar de nonnen te gaan. Maar dat is gewoon 5000 euro!!!
Dat heb ik niet
exclusief overnachtingen
144 eu per nacht voor een simpele kamer met een 1 persoonsbed
Ik slaap wel in de auto
Kennen jullie het boek zeven talen in zeven dagen van Gaston Dorren al? Met dit boek kan je gemakkelijk een van de zeven talen, of allemaal, leren lezen. Ik vind het een heel duidelijk boek, mooie opmaak en super interessant! Alleen jammer Frans niet onder deze zeven talen valt. Ik denk trouwens ook dat dit boek handig is als je al wel veel weet over een van deze zeven talen. Je gaat toch op een andere manier naar een tekst kijken. Hieronder de flaptekst;
Spreek je Nederlands? Ken je Engels? Zijn je school-Frans en school-Duits ver weggezakt? Gefeliciteerd, dan kun je in korte tijd Italiaans, Spaans, Portugees, Deens, Noors, Zweeds en ‘ons eigen’ Fries leren lezen. Met zelfvertrouwen, plezier en de aanvullende kennis uit dit boek ben je binnenkort in staat verbazend veel te begrijpen van teksten in alle zeven die talen. Heerlijk op reis, en soms zelfs handig gewoon thuis. Een ‘avonturenboek’ voor iedereen die nieuwsgierig is wat al die opschriften, informatiepanelen en krantenartikelen in het buitenland toch betekenen.
Oh nice! Ik ben Noors aan het ‘leren’, dus vind dit denk ik wel interessant! Goede tip