Haha herken dit echt. Ik weet nu wel hoe ik “koude vis” of “een rare Libanese vertaler” kan zeggen, maar kan nog eigenlijk totaal geen zinnen maken of een normaal gesprek voeren
Haha, ja, die 2 voorbeelden die je geeft, inderdaad .
Ik herken dat ook ja, ik doe Italiaans maar gebruik Duolingo eigenlijk vooral als aanvulling op m’n thuiscursus bij de NTI. Daar haal ik m’n grammatica vandaan en Duolingo vind ik wel handig voor de woordenschat en leren welk woord mannelijk/vrouwelijk is en zo
Hahaha ja dat heb ik met Japans, ik kan vragen waar mijn witte hoed is, maar ik kan niet de rekening vragen bij een restaurant.
Moet wel zeggen dat, nu ik wat verder ben bij Duolingo, er ook wel wat handigere zinnen voorbij komen! In plaats van “de suiker zit op de haai” leer ik nu “Alessandro’s verjaardag is aankomende zondag”.
Ik weet niet of het al genoemd is, maar leuke apps om talen te leren zijn ook Drops by Kahoot en Busuu.
Heeft iemand Babbel gebruikt? Is die aan te raden?
Ja babbel is inhoudelijk veel fijner. Het geeft je meer real life situaties met gesprekken ipv random zinnen. En ze leggen grammatica en uitspraak uit. Ook zit er logica in de herhalingen totdat het blijft hangen. Maar het mist wel een belangrijk element namelijk de gamification. Dat is zo goed bij Duolingo dat ik toch weer voornamelijk iedere dag Duolingo zit te doen.
Ga ik het toch eens proberen. Duolingo is fijn, maar ik merk dat ik de grammatica uitleg wel mis, zeker nu ik zo ver ben. Heb wel 1x in de 2 weken les via Italki maar tussendoor wil ik ook graag blijven oefenen.
Ja dan vallen er soms ineens wat puzzelstukjes in elkaar! Waar je altijd maar wat doet blijkt een onontdekte logica te zitten voor mij is het echt de combi van iedere dag duolingo en af en toe babbel, ouderwetse boeken en klassikaal les, series en tv kijken, instagram, YouTube en tegenwoordig ook veel muziek. Met een ding zoals Duolingo ga je er niet komen, maar vooral veel dingen doen waar je plezier uit haalt.
Wat ook wel helpt bij bepaalde onduidelijkheden (voor in mijn geval Arabisch, Farsi en Noors) is Chat.gpt. Natuurlijk niet 100% betrouwbaar, maar voor korte uitleg van grammatica is het megafijn. Ook voor basislijstjes vocabulair met fonetische uitleg erbij.
Kleine up in dit topic, haha, maar ik heb me ingeschreven voor klassikale les (Italiaans)! Ik begin in januari en vind het best wel spannend haha
Wat leuk. Ik ga me aanmelden om in januari een klassikale cursus Duits te volgen. Heb net getest en zit op B2 niveau
Oooh leuk! Ik A2
Goed bezig!
Iemand met duolingo die een family plan wil delen? De prijs per maand is €10.24 en kan tot 6 personen. Geen idee hoe het werkt maar als een aantal mensen samen willen, wil ik gerust voorschieten maandelijks
Ik ben wel geïnteresseerd, betaal nu de volle mep
Mij lijkt het ook leuk!
Tipje, is een duolingo actie bij ING met punten 2 maanden gratis premium!
Kan ik er misschien nog bij?
Aaaah nee balen, kan ‘m ook niet meer vinden! Sorry voor deze dode mus, hopelijk heb je wat aan die griep cursus