Nieuwe taal leren (o.a. Duolingo)

Ik doe Spaans dus die zal dan idd uitgebreider zijn. Ben ook niet bezig met ‘uitspelen’ hoor, maar was gewoon benieuwd!

Denk dat ik nog wel even zoet ben met de app voordat ik series kan kijken of nieuwsberichten kan lezen, maar goede tip voor later!

1 like

Ja die vind ik ook erg leuk (die verhalen).

Volg ook Laura Brijde op Instagram. Een (lifestyle??) blogger die een tijd in Spanje heeft gewoond en ook een Spaanse vriend heeft. Zij typt ook alles in zowel NL als Spaans. Misschien moet ik ook maar proberen eerst Spaans te lezen ipv alleen het Nederlands

Bedankt voor de tip ik ben meteen begonnen met kijken!

Oooh leuk!!! :smiley:

1 like

Family Business (Engelse titel maar is Franstalig) is ook wel geinig

3 likes

Oui, c’est moi! Maar ik vind het erg vervelend dat er nog geen Nederlands - Frans beschikbaar is

Fins staat nieuw op Duolingo! Weet zo weinig van die taal, leuk om even kennis mee te maken

2 likes

helvetti!

Ik heb een tweejarige cursus Mandarijn gevolgd en ben nu tussendoor (wegens gebrek aan tijd voor het vervolg op de cursus voorlopig), via duolingo aan het verder gaan. Sommige dingen ken ik al maar anderen dan weer niet. Vind wel dat er weinig uitleg is (als in op voorhand de vertaling van sommige woorden kunnen raadplegen etc.) waardoor ik het gevoel heb dat ik de woorden die ik al kende wel goed kan herhalen maar de nieuwe dingen gewoon niet onthoud.

1 like

Ik zat laatst te kijken op de website van de volksuniversiteit en daar stond een cursus Farsi tussen! Weet niet of dat wat is? Farsi zir ook in zo’n talen app, mondly

1 like

Vind dat zo’n intrigerende taal! Waarom wil je het leren?

1 like

ik ben trouwens van plan om ijslands te leren zodra ik vind dat ik deens genoeg onder de knie heb

voor zo’n kleine taal zijn er ook nog aardig wat (online) resources dus dat maakt het wel een stuk aantrekkelijker

2 likes

ja maar meer in de verfijning, complexe grammatica etc. maar er is wel vrij snel iets van te begrijpen omdat t ook wel veel van deens/Germaanse talen wegheeft natuurlijk

1 like

Minä olen instantramen!

1 like

Ik heb me ingeschreven voor een nieuw cursusjaar Frans. Ik vond het afgelopen jaar best pittig soms. In de les zitten is 1 ding (soms ook vermoeiend na je werk), maar om een taal echt te leren, moet je er daarnaast zelf ook tijd instoppen. Door de reistijd vanaf mijn werk kwam ik bijna altijd te laat in de les. Door corona eindigde het jaar online en dat was eigenlijk best lekker, een stuk laagdrempeliger om zo les te volgen :smile:

Nog anderen hier die volgend jaar (opnieuw) lessen volgen?

1 like

Ik had mij, na maanden twijfelen, afgelopen weekend opgegeven voor een (online) cursus Spaans. Zou komende woensdag beginnen. Werd maandag bevestigd. Krijg ik net een mail dat het is geannuleerd omdat ze niet genoeg aanmeldingen hebben :neutral_face:
Edit: heeft iemand tips voor een leuke cursus Spaans in Amsterdam? Heb al eea via Google gevonden, maar misschien heeft iemand hier de gouden tip.

1 like

Ik was in het begin met corona erg fanatiek aan DUO Lingo begonnen met Spaans. Dat is inmiddels compleet ingezakt. Wil wel echt graag Spaans leren nu, dus vanaf as maandag begin ik met een cursus. Zin in! :grin:

4 likes

Welke en waar? :eyes:

Aah, dat is jammer. Hopelijk vind je een andere cursus die wel doorgaat.

Ik snap wel dat er een minimumaantal is. Afgelopen cursusjaar begon ik met een klas van 15, we eindigden met 4 :neutral_face:

1 like

Bij F.uentes!