Heb je bonusfamiljen al gezien?
Heeft iemand toevallig ook nog tips voor Spaanse kinderseries en kinderboeken? Ik heb al wat dingen in m’n kast liggen qua boeken, maar merk dat dat nog een beetje te lastig is qua werkwoorden (heb nog geen verleden tijd gehad bijvoorbeeld).
Ik ben hier ook nog steeds naar op zoek. Heb al eens totally spies en SpongeBob geprobeerd te kijken op Netflix met gesproken en ondertiteld Spaans maar dat vond ik eigenlijk al te lastig.
Dit kijkt het (Spaanse) nichtje van mijn vriend veel haha (en ik ook weleens om te oefenen ), echt een vreselijk deuntje maar dit begrijp ik wel en ze hebben nog veel meer liedjes op dit kanaal.
Misschien is dit nog een leuke tip
Edit: er zijn meer taal opties hoor dan alleen Duits
@Luzarl jij bent ook bezig toch om Duits te leren? Hoe gaat dat? Ik ben nu bezig om dingen te verzamelen om te kunnen oefenen. Heb jij, of iemand anders, toevallig nog leuke podcast/series/blogs/youtubers die je volgt in het Duits? Ik heb zelf al ontdekt dat de Flow en Happinez ook in Duitsland een blog hebben. Net als de Cosmopolitan. Dus die ben ik sowieso van plan om te gaan volgen. En ik wil de Duitse serie Lena & Cem gaan kijken.
Ik doe een minor Duits dus ik volg vooral de lessen en maak huiswerk, ik denk dat ik daar zo’n 20-30 uur per week aan bezig ben! Verder bekijk ik de site en filmpjes van Puls (https://www.br.de/puls/tv/puls/index.html) en heb ik de serie biohackers op netflix gekeken in het Duits met Duitse ondertiteling!
Oh dat is heel serieus, zover ben ik niet. Maar tof! Ga even die link bekijken.
Heb er soms ook wel spijt van hoor want mijn klasgenoten doen lekker een minor storytelling ofzo en die maken de hele dag video’s en ik zit woordjes te stampen, maar het zal zijn vruchten uiteindelijk wel afwerpen!
Snap ik, woordjes stampen en grammatica etc. is echt helemaal niks. Maar Duits is wel echt super handig dus ik denk dat je er echt veel vruchten van kan plukken straks!
Volgens mij is de serie Dark op Netflix ook Duits ! Ik ben uiteindelijk daarom afgehaakt maar als je er van houdt is dat wel een aanrader
Geen idee of dit al eens is benoemd maar Italki is echt top! Ik heb privelessen Spaans via Zoom en ga snel vooruit
Oeh, dit kende ik nog niet. Ga dit zeker onthouden voor over een paar maanden!
Ik heb de tentamens uit het eerste blok van m’n minor Spaans gehaald. Is A1 niveau dus echt nog heel laag haha. Komende 10 weken verder met A2, maar ben echt superenthousiast dus ben echt van plan om er mee verder te gaan daarna nog.
Jeej lekker!! Ik moet mn woordenschat herkansen maar rest wel gehaald, op B1 en B2 niveau!
Wij komen uit het buitenland. Mijn zoon is 19 jaar. Ik zoek manier om zijn Nederlandse taal te verbeteren. Zijn nivo is A2. Dat is niet genoeg om naar een gewone school te gaan. Engels kan hij niet. Hij vind moeilijk om zelf met een boek te leren. Hij heeft contact nodig. Heeft iemand een idee voor hem?
Je hebt iets dat heel taalbuddies of taalmaatjes: https://www.humanitas.nl/programmas/taalmaatjes/
Misschien is dat iets? Of misschien iemand de nederlands spreekt zoeken die zijn taal wil leren? Dan kun je van elkaar leren
Duolingo heeft eindelijk Nederlands - Frans ter beschikking!
Kan je vanuit Nederlands geen plaatsingstest doen?
Wat bedoel je met plaatsingtest?
Nee die kreeg ik inderdaad ook niet. Was al wel ver met Engels-Frans, dus dat is wel jammer. Ben blij met de nieuwe cursus, werd zo leip van de andere…