Nieuwe taal leren (o.a. Duolingo)

Oooh jammer… Ja precies! Beetje jammer om dan weer bij het begin te moeten beginnen. Ja ik ook, dan typ je per ongeluk Nederlands ipv Engels en meteen fout

Vre-se-lijk! Het begin is me nu te makkelijk, maar daar komt hopelijk snel verandering in… Soms kan ik wat skippen

1 like

Je kunt ook lessen skippen door op die checkpoints te klikken, dan doe je ook een soort test.

1 like

Heel leuk idee! Ik kende dit nog niet.

Ik kwam er net achter dat je ook in het Frans kan wordfeuden. Iemand toevallig zin in?

1 like

Oh leuk!! Ik wil wel! :smiley:

Je hebt pb :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Jaa ik! Ik heb wel een paar jaar geleden lessen genomen dus ik gebruik het meer om het te onderhouden (doe het sporadisch dus zit nog niet echt verder dan waar ik met de lessen gekomen was)
Het is wel verbeterd nu tov vroeger, omdat je nu kan zien wat bepaalde karakters betekenen door erop te klikken. Vroeger ging dat niet en maakte ik echt te veel fouten (kan pinyin beter onthouden maar de karakters zijn moeilijker natuurlijk) en dan vlotte het minder

Volgens mij heeft zij er ook spelletjes op staan.

Deze vind ik fijn: http://www.verbuga.eu/Mise/Mise.html

Gewoon bij tegenwoordige tijd beginnen en dan komt de rest later :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Ik ben zelf beginner, dus het duizelt mij soms ook.

Ik zag onlangs reclame voor de ‘gebarenchallenge’ op instagram voorbij komen. Misschien is dat iets voor je? Heb er verder geen ervaring mee.

Heeft iemand tips wat makkelijke Roemeense boeken betreft, en misschien Roemeense films of series? Ik ben pas 20 dagen bezig met Roemeens leren op Duolingo en ik vind het heel leuk, omdat dit de eerste keer is dat ik een taal gewoon voor de leuk leer, niet omdat ik naar het land waar het gesproken wordt moet, omdat het goed op mijn cv zou staan of omdat ik het met iemand anders wil spreken, ofzo.

1 like

Ik ben begonnen aan Zweeds in Duolingo. Alleen die opdrachten waarbij je een zin moet inspreken pakt 'ie bij mij niet echt. De eerste keer wel maar daarna niet meer. Hebben jullie dit ook, of is mijn uitspraak gewoon echt belabberd? :woozy_face: :joy:

Ja bij mij werkt dat ook niet echt. In de instellingen kun je ergens die opdrachten waarbij je moet praten uitzetten dus dat heb ik nu maar gedaan.

2 likes

Ik ken dit probleem bij Frans. En dan word ik boos want ik vind dat ik het zelf wel bien uitspreek!

Zit er aan te denken om toch weer verder te gaan met Frans en Pools op Duolingo maar vooral die laatste is zo moeilijk :cry:

1 like

Heeft iemand een tip voor een Spaanse serie?

club de los cuervos!

2 likes

Dankje!

1 like

Bestaan er ook leuke boeken om Zweeds te leren? Ze zien er allemaal zo stoffig uit… dus als iemand een tip heeft? :raising_hand_woman: