Nieuws, actualiteit en politiek #3

Is wel zoals het zou moeten gaan. Weg ermee

4 likes

Just manifesting

Maar even serieus: een glasharde leugen zo tot ontslag moeten leiden. Zeker in deze situatie, want we hebben het allemaal wel over Sywert en zijn leugens (wat ook moet), maar ik blijf me elke dag afvragen hoe het kan dat zo’n sneu pisventje met een paar tweets en wat irritant gedrag 100 miljoen lospeutert terwijl een deel van de betrokkenen al lang en breed door hem heen prikte.

Zegt overigens ook veel over de mensenkennis van de betrokken ministers. Het gross van de mensen vond Sywert ook toen gewoon een vervelende vent.

8 likes

Misschien vanaf nu elke dag een verplicht Sudoku uurtje in de Tweede Kamer om de hersenen van de politici te trainen?

18 likes

21 likes

Wow memory unlocked.

6 likes

Maar je wéét toch gewoon dat dit ooit uitkomt? Waarom lieg je er dan over. En ook wel vreemd dat VWS weigerde documenten hierover openbaar te maken en zelfs in beroep gaan tegen een uitspraak van de rechter dat ze binnen een maand documenten moesten vrijgeven.

4 likes

Sowieso raar dat de overheid in beroep gaat tegen eigen beleid…

Wordt nog wat met de Wet Open Overheid die in mei ingaat. Opvolger van de WOB waarbij er actief openbaar gemaakt moet worden.

9 likes

Nou ja, er zijn wel redenen waarom documenten niet openbaar gemaakt hoeven worden, of pas later. Bijv. als het een lopende deal in de weg gaat zitten als je prijsafspraken openbaar gaat maken. Dus als je dan voor de rechter gesleept wordt snap ik wel dat je in beroep gaat als het je schaadt als je die info NU openbaar maakt. Maar ik weet niet waarop VWS zich nu heeft beroepen om info niet openbaar te willen maken

Ik werk overigens bij het Rijk en wat er nu al aangepast is is dat alle interne nota’s/memo’s etc. die naar bewindspersonen en andere bestuursleden gaan openbaar gemaakt worden. Dus alle info die ik opschrijf / advies die je geeft aan bewindspersonen/bestuur en waarop dus besluiten worden gebaseerd wordt al actief openbaar gemaakt.

4 likes

Ohh jaaa ik was ook aan het luisteren en werd zoo geïrriteerd. Dat het wel fijn zou zijn ook als slachtoffers even naar voren stapte want ja nu was het wel erg gissen allemaal.

2 likes

Omdat we de afgelopen jaren in de politiek hebben gezien dat je prima kunt wegkomen met liegen.

13 likes

Ik heb er ook mee te maken, dus ik weet dat niet alles actief openbaar gemaakt gaat worden en dat lijkt me ook logisch.
Maar niet willen voldoen aan een WOB-verzoek geeft mij niet veel vertrouwen over het openbaar maken wat openbaar gemaakt moet worden.

2 likes

Wat mij betreft ligt dat dus aan de reden waarom er niet voldaan wordt aan het WOB verzoek en ik kan me in deze context (bijna 2 jaar na dato) ook geen valide reden indenken waarom je de info niet openbaar wilt maken maar ik heb de stukken van de rechtbank nier opgezocht.

Omdat je (helemaal als man zijnde) gewoon wegkomt met liegen als politicus zijnde? Of je hebt er gewoon geen actieve herinnering aan :woman_shrugging: en doorrrrrr.
Echt bizar

5 likes

Ook wel een jammer verhaal dit. Krijg je voorkeursstemmen, gaat je plek nog altijd naar een man: DPG Media Privacy Gate

2 likes

De sp heeft zoveel gekke bepalingen voor hun politici dat het me verbaasd dat ze uberhaupt nog mensen bereid vindeb

12 likes

Uhhhhh
Wa denkte gij zelf

9 likes

ja zo irritant ik zou ook gewoon zo graag op de SP willen stemmen in essentie, maar ik kan het gewoon echt niet op deze manier???

5 likes

Het eerste schaap is over de dam, dat er maar snel meer mogen volgen

https://www.ad.nl/buitenland/belangrijke-poetin-vertrouweling-tsjoebajs-stopt-ermee-en-verlaat-rusland~ad9f8007/

13 likes

Hier in Dordrecht ook op plek 7 pas een vrouw, en plek 1 tm 5 waren echt allemaal oude witte Hansen.
top_5_kandidaten

2 likes

Bij ons was de lijsttrekker (en daarna nummer 5) een vrouw!
Wel helemaal wit geloof ik.

Maar ik vind het ook lastig met de SP. Maar ze doen wel heel goed kamerwerk.

1 like