Nieuws, actualiteit en politiek #3

Absoluut eens met wat je zegt over de echte spoed momenten! Die komen denk ik wel echt heel erg weinig voor en in de meeste gevallen waar trauma’s opgelopen zijn had dat in toestemming etc anders gekund.

Voorbeelden uit eigen bevalling

Bij mijn eigen bevalling bijvoorbeeld (die met mijn eigen collega verloskundige, gynaecoloog en verpleegkundige was dus enorme vertrouwde omgeving). Het persen vorderde door m’n ruggenprik en gebrek aan persween niet denderend vlot. Al vrij snel kreeg ik zonder vragen 8 vingers in mijn vagina om ‘richting te geven’ hard geduwd. ik nog verdoofd door ruggenprik beneden, voelde dus echt vrij weinig effect van die richting en had absoluut ook geen zin. Ik heb daar zelf verre van last van maar achteraf besefte ik wel dat dit de momenten zijn dat trauma’s totaal onnodig kunnen ontstaan door handelingen die wel echt heel goed bedoeld waren.

Vervolgens kreeg ik een vacuüm en wist de gynaecoloog door mijn bevalplan (en natuurlijk ook wel omdat ze me goed kent maar dat terzijde) dat ik geen standaard knip wilde en daar heeft ze ook echt haar handelen op aangepast. Onder anderen daarom sta ik achter elke keuze die we met elkaar gemaakt hebben en zou ik ondanks m’n zeer medische ziekenhuis bevalling alles opnieuw zo gedaan hebben.

Het is ook zo zonde dus dat in zulke nieuwsberichten en discussies het zo zwart wit lijkt en het soms zo in twee kampen wordt neergezet terwijl dat totaal niet bijdraagt aan een open gesprek en situatie om te ontwikkelen.

6 likes

Ik snap dat de KNOV het niet met al haar beweringen eens zal zijn.

Mijn punt ging erover dat als zij echt is zoals ze hier weggezet wordt, dat de KNOV zo’n samenwerking toch wel achterwege zal laten. Ze hebben ook nog een reputatie te beschermen.

Samenwerken met iemand met iemand met wie je het niet altijd eens bent, is anders dan samenwerken met iemand die bewust angst zaait over jouw sector uit financieel belang.

Wow. Ik weet dat Nederland te trots is om dit te doen, maar zou wel benieuwd zijn of dit handig zou zijn voor onze woningtekort

10 likes

Dit wordt ook wel iets om te volgen straks, moet je toch niet willen dat Le Pen daar aan de macht komt😟

8 likes

Tip: de laatste aflevering van de podcast ‘Europa draait door’ ging oa. hierover. Conclusie was hier dat Le Pen langzaam omhoog kruipt in de peilingen, maar Macron nog steeds wel favoriet is.

Zou idd wat zijn als Le Pen daadwerkelijk wint :exploding_head: Ze heeft nog in allerijl bij het uitbreken van de oorlog in Oekraine alle verkiezingsposters waarop ze op de foto staat met Putin laten vernietigen. No one bets an eye…

7 likes

Oh ben benieuwd waarom :open_mouth: lijkt best abrupt

Lilianne Ploumen stopt als politiek leider PvdA en als Kamerlid

Edit: hier schijnt een verklaring te staan (zag ik via haar Twitter) maar de site wil niet laden. Zal wel te druk op de server zijn
https://t.co/oKDGFfB78L

8 likes

Wow! Wat ontzettend jammer (fangirl hier).

15 likes

Ik vind het echt heel erg jammer want ze heeft zoveel goede dingen gedaan. Alleen kwam ze niet echt goed uit de verf de laatste tijd. Lijkt me ook echt een onmogelijke baan dus hopelijk vind ze weer iets waar ze wel een verschil kan maken.

5 likes

Ik begrijp niet helemaal uit haar verklaring waarom ze dan ook geen kamerlid wil blijven. Ze kan toch een specifiek dossier op zich nemen

4 likes
3 likes

Misschien omdat ze niet zoveel zetels hebben en de nieuwe fractievoorzitter moet dan perse al kamerlid zijn.

4 likes

Super jammer! Wie denken jullie dat de nieuwe leider wordt?

Misschien dan toch Aboutaleb? Het valt me op dat hij zich het afgelopen jaar steeds meer is gaan uitspreken. Maar ik weet niet of zijn gezondheid het zou toelaten.

2 likes

In NRC stond paar weken terug een stuk over oneindigheid in de fractie over fusie/samenwerking met GL. Zal daar wel mee te maken hebben denk ik.

4 likes

Ik denk dat Arib fractievoorzitter wordt. Politiek leider zal wel gekozen worden op het congres. Zie niet hoe Aboutaleb dat zou doen want als burgermeester staat hij boven de partijen dus daar zou hij mee moeten stoppen en dan heeft hij geen functie van waaruit hij zich zou kunnen profileren.

3 likes

Marjolein Moorman maybe? Die heeft de PvdA in Amsterdam behoorlijk hot gemaakt

10 likes

Ja dat lijkt me ook een goede optie, volgens mij hadden Ploumen en zij ook veel contact voorafgaand aan / tijdens de tweede kamerverkiezingen.

@papaver Natuurlijk moet hij dan het burgemeesterschap opgeven. Volgens mij is er wel draagvlak binnen de PvdA voor hem als leider, dat is het belangrijkste. Arib zie ik (jammer genoeg) niet gebeuren.

Zolang Frans Timmermans het maar niet wordt :sweat_smile:.

4 likes

Moorman zei laatst wel dat ze voor haar gevoel nog niet klaar is in Amsterdam, maar niets zo veranderlijk als de politiek natuurlijk

2 likes

Denk niet dat ze dat doet, hoop het ook niet eigenlijk, zou het niet zo netjes vinden tegenover Amsterdam waar ze met ontzettend veel voorkeursstemmen is gekozen (edit: en waar de termijn echt net begonnen is, als ze nou al aan het einde zat is het een ander verhaal)

7 likes

Dat lijkt een slecht plan. Ze is nog geen maand geleden gekozen in Amsterdam. Als je daar nu al weg gaat, is dat behoorlijk kiezersbedrog en die kiezers krijg je niet zomaar terug. Ik zou het echt een heel rare move vinden.

De namen Arib, Kuiken en Piri gaan rond. Allemaal dames. Fijn. Ook Henk Nijboer, maar dat hoop ik niet.

10 likes