Het ging me niet zozeer om hemzelf, maar vooral over het oppakken van Turkse anderelanders die in hun woonland iets doen wat daar niet, maar in Turkije wel strafbaar is.
Wat betreft die rapper ben ik het met je eens dat je in het land waar je bent, je moet houden aan de wet. Wat ik alleen raar vind is dat hij concertEN en tv-optredenS deed en niet meteen werd opgepakt. Kennelijk hebben ze hem een hele tijd gewoon zijn ding laten doen en bekend laten zijn (hij zegt tenminste dat het om oude nummers gaat). Vervolgens gaat hij weer eens naar Turkije en wordt dan ineens op het vliegveld opgepakt vanwege die lyrics. Je had hem óf meteen nadat hij zo’n nummer daar rapte kunnen oppakken, óf vanwege de overtreding (of risico dat hij het nummer kan gaan performen) de toegang tot het land voor (on)bepaalde tijd kunnen ontzeggen. Waarom dan hem eerst de hele tijd zijn gang laten gaan (en er staat niks in het artikel over tussentijdse waarschuwingen dus ik neem aan dat die er niet waren). Dat hij bij binnenkomst wordt opgepakt lijkt meer te gaan over het bestáán van de lyrics dan het daadwerkelijk performen van de nummers op een concert.