Nieuws, actualiteit en politiek #3

Je bedoelt de ‘random feitjes’ over haar opleiding?

3 likes

Ik weet niet echt meer hoe ik daarop moet reageren haha :woman_shrugging:

3 likes

Zonder twijfel.

Maar dan kunnen allemaal influencers met visualiseercursussen je weer coachingstrajecten aanbieden en dan is de cirkel rond :sparkling_heart::sparkling_heart::sparkling_heart:

5 likes

Ik heb het idee dat je mij in de ‘zoutlamp hoek’ zet alleen maar op basis van dat ik de uitdrukking ‘absolute machtspositie’ heb gebruikt.

Zo zie je maar hoe lastig het is online een discussie te voeren.

Ik ben het nl 100% eens met de boodschap die jij hier schrijft. En is ook de meeste moeite die ik zelf soms heb met het account van Nira, dat het soms polariserend is ipv toenadering zoekt (maar ook heel vaak dat juist wél doet, als er 1 account met nuance is, is dit er één). Maar ik vind wél dat het heel belangrijk is dat wát er minder goed gaat in de geboortezorg wordt aangekaart, zoals dat voor elke sector goed is.

4 likes

Ik ga met deze discussie stoppen. het raakt me echt enorm.

laatste wat ik hierover wil zeggen is dat deze Nira niet in de categorie zwevende hypnobirthende geurkaarsen en zoutlampen hoek zit.

Ik wordt echt onpasselijk van het feit dat een aantal van jullie één post lezen, allerlei aannames doen, en op basis daarvan (niet op basis van de zo door jullie gewaardeerde feiten) háár vervolgens in diskrediet brengen, oa met insinuaties over financiële belangen.

Laatste: Nira heeft gewoon een plek aan tafel bij de KNOV in de verbetering van de geboortezorg. Omdat die blijkbaar wel inzien dat zij zinnige dingen te zeggen heeft over de geboortezorg.

1 like

Maar ze biedt een cursus aan, a 247 euro. Dan heb je financieel belang. Dat valt niet te ontkennen.

7 likes

Wáár doe ik dit?!

Jouw insinuatie: dat zij iemand is die op basis van onvolledig onderzoek bewust angst zaait onder vrouwen over de reguliere geboortezorg, zodat ze eraan kan verdienen.

1 like

Je noemt het insinuaties. Nou ja, ik ben kritisch op mensen die 1) data selectief presenteren (die 67% noemen) 2) angstzaaiende taal gebruiken (geweld) en 3) een financieel belang heeft door cursussen aan te bieden en 4) niet aangetoonbaar geschoold lijkt in dit vak. Ik weet en beweer niet of zij 1-3 bewust zo doet maar dit is waarom ik kritisch ben.

16 likes

Ik weet niet of je je het realiseert maar de types in mijn omgeving die fan van haar zijn, zijn complot aanhangende, anti vaxx, fvd, Willem Engel, blote voeten dansers, Just saying…

7 likes

Dit lijkt wel een quote van het hier zo fel bediscussieerde account :sweat_smile:

2 likes

Nee joh stel je komt met de ambulance binnen op de SEh dan is er al bij wijze van bloed geprikt voordat je met je ogen knippert. En in meeste gevallen leidt dat niet tot een trauma.

4 likes

Ik dacht dat je de discussie af wilde kappen maar je doet nu het tegenovergestelde. Ik mag hopen dat ze ook goede adviezen geeft met zoveel volgers en als ze bij de NVOG aan tafel zit. Op zich the bare minimum als je profileert als expert.

1 like

Ja, klopt, deze discussie blijft me triggeren, stoppen gaat me moeilijk af :innocent:

En ík mag hopen dat een professionele organisatie als de KNOV niet zomaar allerlei gekkies met een mening aan boord hijst. Dat die heus wel weten met wie ze in zee gaan en dat ze dat niet baseren op één post, aannames en een google onderzoek. The bare minimum zeg maar.

1 like

Je noemt dingen aannames maar er aantal forummers, waaronder ik, komen gewoon hier een discussie voeren gebaseerd op feiten. Ze haalt in een post steeds ‘geweld’ aan van zorgverleners naar zwangeren. Ook presenteert ze haar data gekleurd. Wat zijn nou aannames hier?

11 likes

Allemaal heel vervelend als dat gebeurt, maar geweld? Komaan zeg.

4 likes

Zou dat een anglicisme kunnen zijn? Violated / violence. Edit: Zie dat er ook over de benaming al een hele wetenschappelijke discussie gaande is. Hier bijvoorbeeld.

3 likes

Kan een heel semantisch verhaal achter zitten, maar zo gebruikt devalueert het de betekenis van het woord en wordt het tendentieus.

5 likes

Ik heb echt geen idee wat je hiermee wil zeggen?

8 likes

Als je dingen geweld gaat noemen die dat niet zijn, doet dat af aan de betekenis van het woord ‘geweld’. En het wordt een beetje opruiend.

2 likes

Maar de betekenis van een woord staat toch nooit compleet vast? Je kan toch niet bepalen voor een ander wat een woord betekent haha? Anders zou onze taal al 500 jaar hetzelfde zijn

3 likes