Nieuws, actualiteit en politiek #3

Ik denk dat Arib fractievoorzitter wordt. Politiek leider zal wel gekozen worden op het congres. Zie niet hoe Aboutaleb dat zou doen want als burgermeester staat hij boven de partijen dus daar zou hij mee moeten stoppen en dan heeft hij geen functie van waaruit hij zich zou kunnen profileren.

3 likes

Marjolein Moorman maybe? Die heeft de PvdA in Amsterdam behoorlijk hot gemaakt

10 likes

Ja dat lijkt me ook een goede optie, volgens mij hadden Ploumen en zij ook veel contact voorafgaand aan / tijdens de tweede kamerverkiezingen.

@papaver Natuurlijk moet hij dan het burgemeesterschap opgeven. Volgens mij is er wel draagvlak binnen de PvdA voor hem als leider, dat is het belangrijkste. Arib zie ik (jammer genoeg) niet gebeuren.

Zolang Frans Timmermans het maar niet wordt :sweat_smile:.

4 likes

Moorman zei laatst wel dat ze voor haar gevoel nog niet klaar is in Amsterdam, maar niets zo veranderlijk als de politiek natuurlijk

2 likes

Denk niet dat ze dat doet, hoop het ook niet eigenlijk, zou het niet zo netjes vinden tegenover Amsterdam waar ze met ontzettend veel voorkeursstemmen is gekozen (edit: en waar de termijn echt net begonnen is, als ze nou al aan het einde zat is het een ander verhaal)

7 likes

Dat lijkt een slecht plan. Ze is nog geen maand geleden gekozen in Amsterdam. Als je daar nu al weg gaat, is dat behoorlijk kiezersbedrog en die kiezers krijg je niet zomaar terug. Ik zou het echt een heel rare move vinden.

De namen Arib, Kuiken en Piri gaan rond. Allemaal dames. Fijn. Ook Henk Nijboer, maar dat hoop ik niet.

10 likes

Laatst in een politieke podcast werd nog gewaarschuwd met populaire pvda’ers uit Amsterdam naar Den Haag te halen haha. Ben benieuwd.

Ze had wel al tijdje geleden aangegeven: na de gemeenteraadsverkiezingen ga ik me herbezinnen op mijn rol binnen de PvdA.

2 likes

Op de radio werd Attje Kuiken genoemd, en ook de nummer 3 Henk Nijboer.

2 likes

Pff in New York zijn meerdere mensen in een metrostation neergeschoten (pas op: foto van de NOS bevat bloed)

2 likes

Dit zou dan pas voor de volgende tweede kamer verkiezingen zijn. De politiek leider moet lid zijn van de tweede kamer. Zie: https://www.pvda.nl/nieuws/reactie-esther-mirjam-sent/

2 likes

Iemand had volgens mij in dit topic laatst een artikel gedeeld over energieconcierges, die bij je thuis langs komen om tochtstrips te installeren enzo. Ik dacht @anon50301661 maar dat weet ik niet meer zeker.
Maar uhm ik kan dus ook het stuk niet vinden. Heeft iemand het linkje voor me?

2 likes

Dit misschien @Kusjessoldaat?

https://www.ad.nl/dordrecht/nieuwe-energieconcierges-pakken-meer-aan-dan-energieverspilling-je-ziet-zoveel-eenzaamheid~a40e53e3/

1 like

zo verfrissend en fijn om vrouwen in zulke koppen te zien :fire::fire:

79 likes

Die Finse premier ziet er sowieso badass uit :fire: Lekker all black en dr martens. Ook weer eens wat anders dan die duffe pakken altijd

36 likes

Hahaha nee dat zijn mijn collega’s! @anon50301661 ik ga in dit topic nog even zoeken.

5 likes

Wat een ontzettend nare manier van interviewen, er zit daar een jonge vrouw die compleet als een soort muis in de val door 3 man sterk aangevallen wordt op een hele asociale manier en dat je jezelf dan zo staande weet te houden… respect!

8 likes

Ik zit trouwens al de hele tijd na te denken over waarom ik bewust ‘jonge vrouw’ schreef, want dat doet natuurlijk niets af van haar boodschap. Ik denk dat het meer komt omdat er zo’n cocky witte man van middelbare leeftijd en een vrouw die echt gelijk super arrogant doet haar zo afvallen. Niet dat ze jong, onwetend en hulpeloos is oid. Wilde ik nog even toevoegen, beetje lastig uit te leggen.

4 likes

Vooral mijn gezondheid zou het niet toelaten. Alsjeblieft hou Aboutaleb uit de landelijke linkse politiek

6 likes

Holy shit wat schrik ik hiervan. Ongelooflijk??? Het is echt letterlijk die Don’t Look Up scene.

1 like