Wow die vrouw in die blauwe outfit. Walgelijk type
OekraĆÆne heeft vannacht het vlaggenschip van de Russische zwarte zeevloot met raketten geraakt, waarna er een enorme brand is ontstaan.
Volgens Rusland is de crew eraf gehaald en zij specificeren niet waarom er brand was; maar het schip is op zān minst langdurig brandend en zonder crew en zo zwaar beschadigd dat ie iig maanden verloren is. Volgens andere bronnen is het schip zelfs gezonken. Maar op zān minst zijn ze hun belangrijkste schip dus in praktische zin kwijt.
Edit: het schip is de Moskva, het zelfde warship dat verteld werd ārussian warship go fuck yourselfā. Gisteren bracht OekraĆÆne nog een postzegel uit met het schip en die tekst erop.
Interessante security vloerboenmethode
Schrijnend hoe accuraat dit is. Ik hoop echt dat in 2023 Ukraine vrij is van deze ellende en er koppen gaan rollen in Rusland pff.
Je leven gewaagd en dan word je op het vliegtuig naar Rwanda gezet. Ongelooflijk
Elk jaar in de ramadan worden palestijnen aangevallen in de al aqsa moskee. Voor moslims een hele belangrijke moskee. Helaas in het Nederlandse nieuws wordt hier weinig aandacht aanbesteed en als er wel aandacht aan besteed wordt vaak pro Israƫl.
Was gisteren in het 8-uur-journaal, en werd vrij objectief gebracht vond ik.
Ik ben het niet niet mee eens. Er wordt altijd gedaan alsof het conflict tussen IsraĆ«l en Palestina gelijkwaardig is, nos had het over āpalestijns-israelisch geweldā. Terwijl dit gewoon niet het geval is, als je alleen al kijkt naar wat die IsraĆ«liās aanhadden. Zoān volledige gevechtsuitrusting. Je kan toch niet doen alsof dit een gelijkwaardig conflict is waar twee vechten dus twee schuld hebben. Objectief gezien koloniseert IsraĆ«l Palestina en moet gestopt worden.
Inderdaad. Ik snap echt niet hoe Israƫl al jaren het hand boven de hoofd gehouden wordt terwijl heel wat leiders openlijk Poetin een boeman vinden.
Oh maar daar ben ik het mee eens hoor, het ging er mij om dat de NOS het in dit specifieke nieuwsitem niet per se pro-Israƫl rapporteerde.
Ja dat vind ik dus wel. Door het zo gelijkwaardig te presenteren. Dat is pro Israƫl.
Meer mensen die de stukken in de Volkskrant hebben gelezen over de beerput die D66 is? WƔt een schande echt, zowel de opstelling van die partij alsook de werkwijze van dat bureau, klinkt als weinig onafhankelijk. En vind het echt diep teleurstellend hoe Kaag als vrouw en zogenaamde verdediger van normen en waarden zich hierin heeft opgesteld.
Ja ik. Heel teleurstellend. Wel twitteren nav The Voice maar in je eigen kring alles onder het tapijt vegen, bah
Heftig. 5 mensen zijn bij het verlaten van de moskee in Toronto neergeschoten door iemand vanuit een auto. Motief nog onduidelijkā¦
Ja ik las net dat er dit weekend gelukkig een open brief is gestuurd door 150 D66-leden. Edit; inmiddels 220 leden.
Verschrikkelijk om te lezen wat voor cultuurtje hier leeft. Kan me ergens niet voorstellen dat het bij andere partijen (vvd?!) een stuk beter is, maar dat is mijn cynisme.
Vind het wel heel hypocriet van Kaag; ze stelt me teleur zeker richting het slachtoffer toe die alleen maar erkenning wil
Nieuw leiderschap toch
Twijfelde even in welk topic te posten, maar vindt het te serieus om in Boulevard te plaatsen.
Zie net dat een rechtbank in Turkije rapper Murda heeft veroordeeld voor enkele van zijn lyrics. Tot ruim VIER JAAR CEL! Wtf? Voor lyrics?!
Kende hem, deze zaak en ook de situatie in Turkije niet dus heb wat zitten inlezen. Je kan als Nederlander (!) met Turkse roots kennelijk gewoon opgepakt en veroordeeld worden in Turkije als je in Nederland iets schrijft, zegt, of wat dan ook doet waar Turkije niet blij van wordt
Hoop toch echt dat de Nederlandse regering hier eens een harde vuist tegen gaan maken zeg. En zeker eventueel veroordeelden niet uitlevert (weet tijdens het schrijven niet of er überhaupt een verdrag is, maar dan negeren ze dat maar hoor. Dit is belachelijk)
Edit Dit is het nieuwsbericht trouwens: Rapper Murda krijgt in Turkije ruim 4 jaar cel voor teksten over drugsgebruik | NOS
Nu vind ik dit ook de reinste bullshit he, maar je weet toch prima dat dit risico is als de wet daar voorschrijft dat iets strafbaar is? Als je de wet daar breekt kun je daar inderdaad voor opgepakt en veroordeeld worden. Ik snap de verbaasdheid dat in sommige landen andere wetten gelden die strenger zijn dan de onze niet zo.
https://www.ad.nl/buitenland/nederlander-vast-voor-storen-biddende-myanmarezen~abca2e91/
Oud artikel, maar elke kans om dit er weer bij te halen grijp ik aan.
Het gaat ook om acties die door Nederlanders IN Nederland worden āgepleegdā hĆØ. Er worden daar Nederlanders opgepakt die vanuit Nederland ooit iets op Twitter hebben geplaatst en toevallig ook Turkse roots hebben. Zodra ze in Turkije landen voor vakantie of familiebezoek worden ze dan in de cel gegooid. Er geldt in Nederland nog altijd de vrijheid van meningsuiting en deze acties van Turkije zie ik toch wel echt als inmenging in onze vrije samenleving en inperking van de rechten van Nederlandse ingezetenen. Absoluut niet wenselijk
Levert Nederland mensen uit? Anders kan hij de straf misschien ontlopen door niet naar Turkije te gaan? Niet dat dat echt een fijne oplossing zou zijnā¦