Nieuws, actualiteit en politiek #3

Het zal me niks verbazen als het enigszins invloed zal hebben op Europese landen net zoals veel andere dingen die overgewaaid zijn uit Amerika, weliswaar in mindere mate. Het zal mij niks verbazen als Thierry binnenkort op Twitter gaat zeggen dat bepaalde boeken ook geweerd moeten worden etc.

2 likes

Dat is zeker waar! Zou het verkiezingssysteem het niet alleen iets meer in de hand werken? Omdat het zo duidelijk democraten-republiek is en rechters ook op die manier aangesteld kunnen worden door de president.

@anon91169173 ja dit denk ik ook wel. Een tijdje terug was er nog een onderzoek gedaan waarin naar voren kwam dat jongeren niet conservatiever waren geworden. Ik vraag mij nu steeds af welk onderzoek was dit, heb ik het wel goed onthouden en waar komt dit dan allemaal weg.

2 likes

Tsja, wie hebben er op de brexit gestemd. Dat waren ook niet de jongeren die op de lange termijn er het meest last of voordelen van gaan ervaren.

3 likes

Ja ze zijn eigenlijk veel te groot voor 1 enkele president, lijkt mij. De klimaatverschillen alleen al zijn zo groot per staat, maar ook de welvaart/economie etc, daar kun je toch amper 1 beleid op maken.

5 likes

Maar er is bijna nooit sprake van 1 beleid toch? Per staat heb je andere wetten. Er kan wel iets bepaald worden voor het hele land maar doorgaans kunnen staten veel zelf bepalen. Zie hoe wiet in sommige staten wel legaal is en in sommige staten niet of hoe belasting overal anders werkt.

3 likes

True, maar ze hebben wel één president die alle belangen moet vertegenwoordigen. En vooral: die het gezicht is van heel het land. En dat is toch eigenlijk onmogelijk goed te doen als er zulke grote verschillen bestaan op eigenlijk alle fronten binnen een land.

3 likes

Nee de jongeren zijn in veel te grote getalen thuisgebleven :sob:

2 likes

Sowieso dat er boeken e.d. geweerd gaan worden op die forumscholen van hem.

1 like

Bij het lezen van dit artikel moest ik weer terugdenken aan het gesprek dat we hier hadden nadat jij jouw artikel postte.

Zó erg dit. Dat je bij een uithuisplaatsing niet eens een specifieke motivering schrijft, maar een standaardmotivering gebruikt. Dat zoiets überhaupt kan, dat zo’n extreem ingrijpende maatregel niet eens een individuele motivering vereist… daar kan ik met mijn verstand echt niet bij. Zo ingrijpend voor een gezin! En ja, het zal af en toe echt noodzakelijk zijn, maar in die gevallen moet dat toch ook makkelijk te verantwoorden zijn met een motivering die gaat over het betreffende gezin.

Dat artikel in Trouw ook, dat niet kan worden uitgesloten dat kinderen uit huis worden geplaatst om financiële redenen of omdat een ouder gehandicapt (echt wtf!) is :sob:

6 likes

De ouders van mijn Britse partner. Mijn Britse partner die destijds al niet meer in Groot-Britannië woonde (en zelf uiteraard vanuit het buitenland tegen heeft gestemd). Alleen door die fucking populisten met hun onzin dat GB er beter van zou worden. Heeft flinke ruzie opgeleverd en nu het zover is hebben ze er ook echt spijt van. Dumbasses

1 like

Informatief maar deprimerend draadje dit :frowning:

2 likes

Weet niet of dit het goede topic is. Maar ik vind dit een rare column? Wat vinden jullie? Mijn vriend stuurt me dit (we hebben veel discussie gehad over derksen).

2 likes

Ik denk dat ik snap wat hij bedoelt te zeggen, maar dit zijn toch juist allemaal lessen waarbij we kinderen leren dat je ALTIJD toestemming moet vragen? Dat moet toch het kring gesprek zijn?

1 like

Ik snap de parallel die hij trekt met zijn eigen ervaring in Georgië sowieso totaal niet. Hoe hij dit omschrift, is deze ervaring van een compleet andere orde dan de “anekdote” van JD. Zijn eigen ervaring is het (misschien wat onbezonnen?) exploreren van de eigen seksuele identiteit, bij JD ging het om het seksueel vernederen van een ander persoon.

5 likes

Ja precies dat toch idd. Hij bagettaliseert (net als de rest v nl) nu juist weer het ‘incident’ van Derksen. De strekking vd column lijkt mij op ‘je mag ook niks meer zeggen’/ ‘de #metoo kaart wordt veel te snel getrokken’ terwijl het dit keer (…) juist heel duidelijk over het seksueel misbruiken van een bewusteloze vrouw gaat, niet meer niet minder.

Edit: plus, als je echt graag een kringgesprek erover had gewild dan had dat juist bij VI aan tafel moeten plaatsvinden ipv dat er lacherig over wordt gedaan. Dáár zit toch het probleem? En niet bij iedereen die vervolgens in opstand komt tegen VI/Derksen? Dat gebeurt juist omdat er zo op wordt gereageerd.

1 like

Het is meer, als ze nu ingrijpen (VN/VS/UK/etc) dan zitten ze in de oorlog. En dat wil iedereen nog vermijden. Dus sturen we Wopke maar naar Oekraïne om geen idee wat daar te doen. Dus ja, het laten verhongeren van die militairen daar en mogelijk ook nog burgers hoort er soort van bij in een oorlog. Ik vind het ook ongelofelijk dat we dit allemaal laten gebeuren maar zou ook niet weten of het expliciet militair ingrijpen, anders dan wapens sturen, echt een oplossing zou zijn. Of dat Putin dan wel een kernbom gaat gooien omdat het pas in zijn verwrongen denkbeeld van het slechte Westen tegen Rusland.

6 likes

Zo zit ik ook steeds het nieuws erover te lezen, het kan toch niet dat we dit allemaal maar laten gebeuren. En dat gebeurt dus wel.

8 likes

(Sywert van Lienden maar ook Bernd Damme en Camiel van Gestel trouwens, omdat het steeds alleen maar over Sywert gaan maar die andere ook gewoon smerige oplichters zijn).
Echt heerlijk dit

17 likes

Sorry moest ff deze foto delen, dit is toch gewoon 3x dezelfde man

38 likes