Nieuws, actualiteit en politiek #3

Is opzicht ook wel een rol waar je uiteindelijk in kunt groeien? Rutte is inmiddels zo onoprecht dat de meeste lijsttrekkers het wel beter kunnen.

6 likes

Nou inderdaad, dat zei ik gisteren ook. Ze kunnen beter meteen een motie van wantrouwen indienen voor alles wat er is gebeurd + het nieuwe schandaal van de week en dan stemmen of er eindelijk een meerderheid is. Want hij blijft toch, zelf gaat ie niet opstappen. Waarom debatteren als er toch niets verandert.

Echt 1 april 2021 had hij weg moeten gaan/worden gestuurd. Sindsdien is er nog zoveel meer kapot gemaakt. Zelfs bij mensen die wel een goed basisvertrouwen hadden in de politiek, ik haat het om zo cynisch te zijn geworden.

9 likes

Asscher. Helaas de enige die wél verantwoordelijkheid nam.

En persoonlijk vind ik Jesse Klaver (oke hij maakt cringy tiktoks) inhoudelijk nog steeds heel goed.

Maarja. Voorlopig is het huilen op links.

4 likes

Ik was benieuwd of Rutte al recordhouder van moties van wantrouwen is. Die van vandaag is zijn 12e.
Hij heeft er inderdaad het meest. Op de tweede plek staat Balkenende met 1 motie :smiling_face_with_tear:

16 likes

Er zijn behoorlijk wat politici met bakken ervaring die een dergelijke taak aan zouden kunnen. We hebben in Nederland best een vastgeroest beeld van hoe een premier eruit ziet omdat we letterlijk niet anders kennen dan witte middelbare mannen, waarbij de laatste twee (lees: 18 jaar) qua uiterlijk ook nog best wat op elkaar lijken. Als je buiten dat beeld stapt is zo’n beetje elke niet radicaal rechtse partijlijder momenteel wel geschikt.

31 likes

Haha je doet even een Ruttetje. Maar is wel zo idd, Wilders heeft de meesten op zijn naam, gevolgd door Wybren van Haga.

Edit: haha die van een half uur geleden staat er al netjes bij.

2 likes

Sylvana Simons, maarja een vrouw van kleur als premier zal wel weer te radicaal zijn voor een land waar alleen plaats is voor het ego van ongeveer twee en een halve witte man.

20 likes

Ik stem ook voor Sylvana Simons als mp. Of Azarkan, lijkt me ook een goede. Of we halen Ploumen terug.

En als het persé een witte man moet zijn, doe dan maar Jesse Klaver of eventueel Rob Jetten (als ie zich van D66 afsplitst dan).

9 likes

Arib lijkt me ook wel wat

25 likes

Jaaaaa

Dromen mag, toch?

4 likes

Ja hier nog een Lisa Westerveld fan!! Is ook echt iemand die heel bewust actief naar de (media luwe) commisies gaat waar daadwerkelijk wetsvoorstellen / wijzigingen worden behandeld. En niet alleen maar bezig is met het incident van de week. Het taaie maar ook relevantere werk dus.

Maar eigenlijk de perfecte volksvertegenwoordiger dus, dus nu nog maar even geen MP? :innocent:

9 likes

Ik sluit mij volledig bij alle 3 de punten in dit bericht aan :raised_hands:

1 like

Hiertussen zitten ook weinig relevante teksten als ‘super’, ‘eens’ en ‘8.40 uur’.

:slightly_smiling_face:

14 likes

Het erge is dat dit stuk van de speld van een dag eerder is: Dit zijn de sms'jes die Rutte wél heeft gearchiveerd

15 likes

Ik begin me langzamerhand echt af te vragen of deze man iets mankeert. Gebrekkige gewetensontwikkeling ofzo

4 likes

Eerlijk, deze man heeft een oude nokia waarbij hij drie keer moet klikken voor één letter en hij zit bijvoorbeeld ook niet in de groepsapp van de ministerraad. Denken jullie dat hij belangrijke zaken dan via sms besprak? Ik kan me goed voorstellen dat hij gewoon belt met iedereen en niet, zoals grapperhaus en halsema wel met elkaar appen, smst ver belangrijke zaken.

9 likes

Dit is denk ik precies wat hij je wil laten geloven met zn ‘oh kijk mij met mn oude nokia ik gebruik geen smartphone hoor hihihi oja wel om het nieuws te lezen’-verhaal.

Edit: wat ik bedoel is dat hij die nokia denk ik juist gebruikte voor onderhettapijtveeg-situaties. Waarom zou de beste man anders niet gewoon smsen (smsen ook echt) met de smartphone die hij toch al, gebruikte (“voor het nieuws”)?

8 likes

Dat zou dan toch moeten uitkomen bij de ontvangers? Die vallen ook onder de WOO. Of denk ik dan te simpel.

2 likes

Gebrekkige gewetensontwikkeling is de basis waarop de VVD is gebouwd dus dat sowieso

21 likes

Ik snap niet dat hij niet gewoon verplicht wordt om mee te gaan met de digitale ontwikkelingen en een smartphone moet gebruiken. Zijn documenten op zijn laptop en mail moeten ook gewoon naar een DMS.

Hij gebruikt toch ook geen typemachine? Ambtenaren komen hier zelfs niet mee weg.

16 likes