Nieuws, actualiteit en politiek #3

Mark Rutte is echt een gaslighter

9 likes

Ik weet niet of we deze nog kennen, maar het lijkt alsof die telefoon overdwars staat. Op mijn nokia 3310 kan ik geen filmpjes kijken, maar prima. Geloof ook niet dat iemand zo makkelijk overstapt van een smartphone naar een zonder internet, tenzij het shady business is of hippie :eyes:

1 like

Hij had er twee, een voor berichten en een voor het “volgen van nieuws” dus dit geloof ik als enige nog wel

2 likes

Hahha oke ja komt dat even goed uit voor Mark zeg :joy:

dit is toch gewoon het zoveelste bewijs dat Rutte ongeschikt is als premier. We zijn echt verworden tot een dictatuur als onze premier al naar gelang zijn eigen keuze documentatie kan verwijderen. Hij zal wel weer geen actieve herinnering hebben aan het wissen van smsjes.

7 likes

Ik ben wel benieuwd wie jullie zien als een goede mp. Ik kan zo ook niemand bedenken wie ik die taak op zich zie nemen.

2 likes

is dit echt???

1 like

Is opzicht ook wel een rol waar je uiteindelijk in kunt groeien? Rutte is inmiddels zo onoprecht dat de meeste lijsttrekkers het wel beter kunnen.

6 likes

Nou inderdaad, dat zei ik gisteren ook. Ze kunnen beter meteen een motie van wantrouwen indienen voor alles wat er is gebeurd + het nieuwe schandaal van de week en dan stemmen of er eindelijk een meerderheid is. Want hij blijft toch, zelf gaat ie niet opstappen. Waarom debatteren als er toch niets verandert.

Echt 1 april 2021 had hij weg moeten gaan/worden gestuurd. Sindsdien is er nog zoveel meer kapot gemaakt. Zelfs bij mensen die wel een goed basisvertrouwen hadden in de politiek, ik haat het om zo cynisch te zijn geworden.

9 likes

Asscher. Helaas de enige die wél verantwoordelijkheid nam.

En persoonlijk vind ik Jesse Klaver (oke hij maakt cringy tiktoks) inhoudelijk nog steeds heel goed.

Maarja. Voorlopig is het huilen op links.

4 likes

Ik was benieuwd of Rutte al recordhouder van moties van wantrouwen is. Die van vandaag is zijn 12e.
Hij heeft er inderdaad het meest. Op de tweede plek staat Balkenende met 1 motie :smiling_face_with_tear:

16 likes

Er zijn behoorlijk wat politici met bakken ervaring die een dergelijke taak aan zouden kunnen. We hebben in Nederland best een vastgeroest beeld van hoe een premier eruit ziet omdat we letterlijk niet anders kennen dan witte middelbare mannen, waarbij de laatste twee (lees: 18 jaar) qua uiterlijk ook nog best wat op elkaar lijken. Als je buiten dat beeld stapt is zo’n beetje elke niet radicaal rechtse partijlijder momenteel wel geschikt.

31 likes

Haha je doet even een Ruttetje. Maar is wel zo idd, Wilders heeft de meesten op zijn naam, gevolgd door Wybren van Haga.

Edit: haha die van een half uur geleden staat er al netjes bij.

2 likes

Sylvana Simons, maarja een vrouw van kleur als premier zal wel weer te radicaal zijn voor een land waar alleen plaats is voor het ego van ongeveer twee en een halve witte man.

20 likes

Ik stem ook voor Sylvana Simons als mp. Of Azarkan, lijkt me ook een goede. Of we halen Ploumen terug.

En als het persé een witte man moet zijn, doe dan maar Jesse Klaver of eventueel Rob Jetten (als ie zich van D66 afsplitst dan).

9 likes

Arib lijkt me ook wel wat

25 likes

Jaaaaa

Dromen mag, toch?

4 likes

Ja hier nog een Lisa Westerveld fan!! Is ook echt iemand die heel bewust actief naar de (media luwe) commisies gaat waar daadwerkelijk wetsvoorstellen / wijzigingen worden behandeld. En niet alleen maar bezig is met het incident van de week. Het taaie maar ook relevantere werk dus.

Maar eigenlijk de perfecte volksvertegenwoordiger dus, dus nu nog maar even geen MP? :innocent:

9 likes

Ik sluit mij volledig bij alle 3 de punten in dit bericht aan :raised_hands:

1 like

Hiertussen zitten ook weinig relevante teksten als ‘super’, ‘eens’ en ‘8.40 uur’.

:slightly_smiling_face:

14 likes