Dit vind ik ook zo bizar en verdrietig! Las dat sommige ouders nog steeds niet weten hoe het gaat met hun familielid. Dan word je toch helemaal gek wetende wat er gebeurd is daarbinnen
Wat een leuke tip, dat kanaal.
Bizar op hoeveel fronten een niet-walkable city je leven beĆÆnvloedt. Ik heb hier bijvoorbeeld echt nog nooit bij stilgestaan.
Ik ook niet!! Cool he, ik overweeg telkens een carriĆØre switch naar city planner als ik zān videoās kijk haha. Vind het zo interessant!
Love dat kanaal ook idd! Lijkt me zo kut als je alles met de auto moet doen en alles ook nog eens ver weg is, je supermarkt kilometers ver weg is en je hebt geen auto⦠dan ben je gewoon de lul.
Ik denk dat het platform van tiktok er echt voor zorgt dat mensen meer leren over andere landen. Ik zie in ieder geval heel vaak van dit soort filmpjes van amerikanen met reacties van europeanen eronder. Ik heb het idee dat dit op tiktok veel beter en gemakkelijker werkt dan op oudere platformen het geval was.
Ongelofelijk dat Israƫl wegkomt met het vermoorden van een journalist. Wat een verschrikkelijk oneerlijke wereld toch. Ik hoop dat Israƫl eens een keer gecanceld wordt
Wbt Amerika discussie; ik vind het daarom ook zo gek dat we voor heel veel dingen nog steeds naar Amerika op kijken en dingen uit hun cultuur overnemen. Vind het trouwens ook fascinerend nu we zuiniger moeten gaan leven hoe zij dat willen gaan doen als hun hele systeem ingericht is op vervuilen en kopen. Zeg maar als voorbeeld van die koffie/drank/eten on the go, dat zijn wij ook gaan overnemen, terwijl eigenlijk is het onnodig en best wel verspillend. Moet weer allerlei plastic aan besteed worden.
Heb voor een uitwisseling daar gewoond en dan kon ik ook alleen mān boodschappen bij de avondwinkel doen of laten bezorgen (omdat ik zelf geen auto had). Super inefficiĆ«nt en onzuinig.
Ik vind die verhalen over needle spiking echt beangstigend en ook hoe men met de slachtoffers omgaat. Nu al twee grote evenementen in BelgiĆ« waarbij slachtoffers zijn: eentje voetbal en eentje op een tienerfestival. Ook weer toevallig dat bij de voetbalmatch er ook jongens slachtoffer werden, en de berichtgeving veel genuanceerder is. Denkt men dat tientallen tienermeisjes zomaar random flauwvallen op een festival misschienā¦
Ray Liotta is overleden in zān slaap ![]()
En vanochtend las ik dat āBenā uit Klokhuis is overleden aan een kort ziektebed. Voor veel kinderen bekend als de ābaasā van Klokhuis.
Nou inderdaad
Ik word echt zo kwaad van die geweerliefhebbers op het nieuws steeds.
āThis wouldnāt have happened if the teachers were carrying gunsā
āWe should just build a steel fence around every school.ā
Mijn ogen rollen uit mijn kop.
Ondertussen gingen die agenten, ook gewapend, ook niet naar binnen. Dat toont toch aan dat het zo niet werkt?
Dat ook ja.
Ze hielden zelfs ouders tegen die dan maar zelf het lokaal in wilden om hun kind te redden. Omdat de agenten daar een uur hebben staan wachten terwijl er binnen kinderen werden doodgeschoten. Wat een enorme lafaards zeg.
Maar goed, misschien moeten kinderen ook maar gewoon naar school met pistool of geweer?
Ach ja, wat kan er misgaan?
Ja dat was toch omdat de shooter zichzelf had opgesloten door die super dikke goed beveiligde deur achter hem dicht te trekken bij het naar binnen gaan?
Goed voorbeeld van gemotiveerde patiƫnten en onderzoekers maar geen geld ![]()
Oh en een voorbeeld van integere journalistiek @online_friend
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen met kerkelijke ongehoorzaamheid.
De komende twee jaar verandert er waarschijnlijk helemaal niets, vanwege de escape die ze hebben ingebouwd. Kunnen ze het fijn nog twee jaar lang verhit over dit Zeer Belangrijke Onderwerp hebben, is echt goed voor het welzijn van de kerkš Stelletje fundiās.
spraken mannen 21 dagen lang over de vraag of de vrouw mag worden toegelaten tot het ambt. ![]()
Ik moest hier ook wel even om fronsen haha maar heb het even opgezocht want kan natuurlijk niet zo zijn dat ze alleen over dit onderwerp spraken. En idd is dit maar 1 van de vele onderwerpen. Er zitten ook goeie nuttige dingen bij zoals omgang met vluchtelingen gelukkig
.
Edit: zie nu pas dat mannen vetgedrukt is. Ik dacht dat het om die 21 dagen ging. Ja dat is dus het hele probleem ![]()
Nu komt er iets dat alleen mensen die christelijk zijn of zo opgevoed zijn snappen
zo niet dan is het echt abracadabra.
Nog een kerkscheuring⦠kan er ook nog wel bij. Maar wellicht kan deze scheuring zorgen voor een grote reorganisatie waarbij er uiteindelijk minder smaakjes kerken overblijven want in de basis geloven we allemaal hetzelfde. Ik zou dus zeggen de anti-vrouw CGK samen met het āGereformeerde Bondā deel van de PKN bij de Hersteld Hervormden en de pro-vrouw CGK samen met de Vrijgemaakten bij de PKN. Iedereen kiest waar hij zich fijn bij voelt en families kijken maar lekker naar wat hen verbindt in plaats van waarin ze van mening verschillen, of ze accepteren die verschillen gewoon.
Kerkscheuringen hebben in het verleden voor zoveel ellende gezorgd, echt onbegrijpelijk vind ik dat.