Nieuws, actualiteit en politiek #3

https://www.ad.nl/binnenland/aangiftes-na-drogeren-met-injectienaalden-dit-weten-we-over-needle-spiking~a65e1d43/

Dit is nu gisteren hier in mijn (hele kleine) stad ook gebeurd. Ze had cocaïne en speed in haar bloed. Ik vind dit zo eng en zo ongelooflijk achterlijk. WAT heeft iemand hieraan om dit te doen.

4 likes

Ik ook. Ik zou eigenlijk willen dat iedereen per direct gefouilleerd wordt nu… Voel me anders niet meer veilig na deze melding.

1 like

Het zijn dan ook weer alleen maar vrouwen :sob: Niet dat je wilt dat mannen ook geprikt worden maar het is weer zo typisch dat ook dit gevaar weer vooral de vrouwen treft

9 likes

En dat er dan een column van NRC geloof ik was waarin een vrouw zich afvroeg waarom doen mannen dit bij vrouwen en mannen reageren uh vrouwen doen dit ook, gebeurt ook bij mannen boeboeboe

1 like

Nu.nl heeft er geen artikel over geschreven aangezien het omderwerp in de volgende rubriek valt: Elke dag signaleert de NU.nl-redactie ‘nieuws’ waar we uiteindelijk geen bericht over schrijven. Omdat het niet klopt, het te voorbarig of een PR-stunt is of omdat er andere haken en ogen aan zitten. :mad:

Ik snap prima dat je voorzichtig moet zijn met aannames, maar je ziet vaak genoeg in nieuwsberichten termen zoals: “mogelijk om het leven gekomen door een ongeval”. En nu willen ze niks publiceren omdat het ook zo zou kunnen zijn dat de vrouwen gewoonweg teveel gedronken hebben en zichzelf schamen en daarom claimen gedrogeerd te zijn…

“ We weten namelijk niet of deze zes mensen écht gedrogeerd zijn, of dat er andere redenen zijn waarom ze zich niet goed voelen.”

1 like

Huh, maar ze hebben bij slachtoffers toch coke in hun bloed gevonden? Dan is dat toch al “bewijs”? Of is dat geen bewijs want misschien hadden ze het gewoon gesnoven en kregen ze daarna spijt?

Vind het echt bizar hoe snel de “ze heeft vast spijt” kaart getrokken wordt bij vrouwen. Gedrogeerd? Ach, ze heeft gewoon spijt dat ze veel gedronken heeft! Verkracht? Ach ze heeft gewoon spijt dat ze met die man naar bed is geweest. Kunnen we vrouwen gewoon een keer geloven aub

28 likes

Ik hoop echt dat er regels komen voor de huurverhoging van de vrije sector volgend jaar (normaal is dat inflatie + 1 procent) :money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face:. Maar als de minister die over wonen gaat met dit soort absurde voorstellen komt heb ik echt weinig vertrouwen in het inzicht dat men heeft op de woningmarkt…

4 likes

Ja tuurlijk is dit verzonnen, vrouwen doen alles voor aandacht, toch? /s

6 likes

Wtf. Bizar dat dit in twijfel wordt getrokken. Flikker op wat een onzin mijn god. Bij het meisje hier in de stad is in ieder geval coke en speed aangetroffen dus er is al 1 ‘bewezen’ slachtoffer. En dat vind ik er al 1 te veel

3 likes

Behalve drugs wordt er niet geschreven over infectieziektes. Dat vind ik ook bijzonder.

Ik hoop dat ze wat kunnen met het achterhalen van naalden en spuiten. Je moet wel in een circuit zitten om dat te hebben.

4 likes

Ik kan inderdaad maar een deel lezen maar ik weet alweer genoeg hoor :thumbsup:
Van zulke meldingen zou je je toch kapot moeten schrikken in plaats van proberen het compleet af te doen als urban legend?

4 likes

“Waarom hebben we dan nog nooit naalden gevonden”

Hoe kan iemand deze vraag serieus stellen? Alsof ze die naalden zouden laten rondslingeren. Het “moordwapen” laat je toch niet open en bloot achter? Het is toch logisch dat die onvindbaar zijn?

8 likes

Ondertussen gebruik ik mijn rekenmachine om te checken of 8+4 wel echt 12 is.

17 likes

Is dit al gedeeld?

Korte samenvatting:

• Volgens de rechtbank Amsterdam is Yvonne Coldeweijer een journalist en heeft daarmee recht op bronbescherming.
  • Een journalist is geen beschermd beroep, iedereen mag zich dus in principe journalist noemen. Toch zijn juristen verbaasd over het vonnis. Zo vindt Egbert Dommering, hoogleraar Informatierecht van de Universiteit van Amsterdam, dat haar blog niet onder de redactionele media valt en niet bijdraagt aan een maatschappelijke discussie, zoals kranten dat bijvoorbeeld wel doen. Juicechannels dragen volgens hem alleen maar boodschappen uit om een zo groot mogelijk publiek te trekken.
  • Haar grote bereik is volgens de rechtbank nou juist een reden geweest om haar wel als journalist te zien. Het Commissariaat van de Media hanteert namelijk de regel dat YouTubers en videomakers etc met een bereik boven de 500.000 onder de mediawet vallen.
  • Yvonne Coldeweijer is verbaasd maar blij met het oordeel. Dat ze haar bronnen niet openbaar hoeft te maken ziet ze als ‘een overwinning voor alle juicekanalen’.

Ik heb er echt geen woorden voor hoe laag ik deze vrouw heb zitten

3 likes

“een overwinning voor alle juicekanalen” alsof het een of andere gemarginaliseerde groep is :cry:

5 likes

De link wel maar de inhoud niet.

4 likes

Keta was ook gevonden geloof ik, maar inderdaad, waarom je iemand uppers zou geven snap ik ook niet helemaal, maar mannen doen wel vaker rare dingen die ik niet begrijp.

3 likes

Jezus wat een hartverscheurend filmpje is dit. Bizar dat dit de realiteit is. Arme arme kinderen en families

5 likes

Toen dat meisje begon te huilen deed ik met haar mee😭

4 likes