Opvallend dat ze tekst in de vertaling in het nl bij de vraag aan de moeder veranderden (De Engelse was juist).
Ik kan dit echt niet aan he. Dat er zo’n tering smeerlap is van 30 die een meisje van 10 KOOPT. Wat is dit voor wereld.
Ik snap de Yvonne verontwaardiging eigenlijk niet. We hebben echt al jaren programma’s waarin geroddeld en gelachen wordt om bn’ers en nu een influencer daar verdienmodel van maakt is het ineens schandalig. Heb niks met Yvonne en haar manier van doen, maar al die mensen die nu doen alsof deze uitspraak niet volgbaar is snap ik ook niet. Alsof we alleen journalisten bij kwaliteitskranten hebben.
Oh ik vind de mensen bij de privé of rtl boulevard net zulk uitschot
Veertien kinderen doodgeschoten op basisschool in Texas - Veertien kinderen doodgeschoten op basisschool in Texas | NOS
Jezus wat ontzettend triest weer
Maar vooral lekker vast blijven houden aan die wapens Amerika.
Ja ik kan er gewoon echt met mijn hoofd niet bij.
Wauw niet te bevatten, wat verschrikkelijk… echt verschrikkelijk. Arme kinderen, die leraar. Wat een drama.
Wat een nachtmerrie, hartverscheurend. Die arme kinderen en volwassenen. Waarom
Zo bizar weer dat ouders van 19 kinderen hun nageslacht niet zullen zien opgroeien en dat werken in het onderwijs daar gewoon veel extra gevaren met zich meebrengt. En dat ze het probleem nooit echt aanpakken maar liever gaan voor maatregelen zoals doorzichtige tassen en trainingen wat je moet doen bij een school shooting.
Mooi wel dat er in Texas strenge abortuswetten zijn om ongeboren baby’s te beschermen, maar zodra een baby de baarmoeder uit is boeit het niet meer als ze neergeschoten worden op school, de plek waar ze boven alles veilig zouden moeten zijn.
Dit was al de 27e school shooting with injuries or deaths dit jaar. Echt belachelijk.
En de 212e mass shooting. Onder mass shooting verstaan ze schietpartijen waarbij minimaal 4 of meer doden zijn gevallen.
27e?! Inderdaad wat je zegt, te belachelijk voor woorden.
Op TikTok zie je dat heel veel Amerikanen zich niet bewust zijn van het feit dat dit niet/nauwelijks voorkomt in andere landen. Laatst was er een Amerikaanse die zich zorgen maakte dat wij in Europa geen shooter-drills doen: https://vm.tiktok.com/ZMLEeEuSQ/?k=1
Geen zwangerschapsverlof, geen betaalbare gezondheidszorg. Het zou me niks verbazen dat Trump weer over 4 jaar verkozen wordt. Verhuizen is natuurlijk niet makkelijk, maar Canada ziet er een stuk beter uit.
Ik vraag me ook echt af wat het doel is. De republieken hebben straks Gilead gecreëerd waar iedereen wapens heeft en vrouwen geen rechten meer hebben, wat dan?
Propaganda. Ze hebben jarenlang de wereld verteld hoe gaaf Amerika en hun kapitalisme is, want ze hebben zulke toffe films, muziek en freedoms.
Het gaat natuurlijk niet zo snel allemaal, maar hoe kan dit niet uitlopen op een tweede burgeroorlog?
Maar dit ook als je dan deze tekst leest:
"Uit verschillende studies naar vuurwapengeweld in de Verenigde Staten blijkt dat het aantal doden door vuurwapens nog altijd ieder jaar toeneemt. Dat geldt ook voor kinderen: in 2013 kwamen zeshonderd kinderen onder de 11 jaar om, in 2020 waren dat er duizend.“
Abortus voor ongeboren kinderen oh nee moord maar duizend levende kinderen neergeschoten door een freaking wapen, nee ja wapens moeten wel legaal blijven, land of the free!!
Ik geloof eigenlijk niet dat Amerika racistischer is dan Europese landen. Op een andere manier misschien, ik bedoel ja de politie in Amerika is gevaarlijker dan in Europa als je niet wit bent, maar het is niet alsof racisme alleen daar een probleem is. Soms denk ik ook dat hele linkse Amerikanen een te positief beeld hebben van west Europa en niet doorhebben hoe racistisch het hier is/kan zijn, denken dat Amerika de uitzondering is.
en dan is zij nog open minded genoeg om te zeggen, ok ik snap dat het WAARSCHIJNLIJK niet gebeurt bij jullie maar stel je voor van wel dan -
ik zou een ramp als bv de bijlmerramp maar dan een vliegtuig dat op een school neerstort 100000x meer aannemelijk vinden dan een school shooting in nederland
Ja dat vond ik misschien nog wel meest confronterend aan deze video en stitches op tt, dat zelfs mensen zoals zij het dus niet begrijpen. Terwijl zij wel enige interesse lijkt te hebben in de rest van de wereld en vragen stelt.