Ik kan ‘m inmiddels niet meer los zien van Ramsey Nasrs vertolking in Het Jaar van Fortuyn. Was toch echt knap gedaan.
oh ik ben veel te laat en mosterd na de maaltijd etc, maar ik heb zo’n teringhekel aan mannen die je terecht gaan wijzen op dit soort dingen. Had afgelopen week ook dat ik een klein stukje op het voetpad fietste (heel breed voetpad) omdat ik daar moest zijn. Springt er zo’n oude vent voor mn fiets waardoor ik moet remmen voor hem, om me te gaan vertellen dat dat niet kan. Ja, i know opoe, mag inderdaad niet, maar je hebt gewoon genoeg ruimte verder en je maakt het gevaarlijk door zo voor me te springen. Echt zo’n teringhekel aan. Op datzelfde stuk was er laatst ook zo’n vent die soort van grappig ging doen dat ik pissig achterom keek terwijl ik aan het pinnen was en hij dichtbij kwam staan. Echt tyfstraal een eind op.
Met een grote linkse partij wordt het makkelijker om de VVD te verslaan!
Gefeliciteerd allemaal! Nog even GL afwachten alleen.
alleen met GL en PvdA samen krijg je niet per se een grote linkse partij. Alleen maar meer versplintering.
het gaat toch juist versplintering tegen?
Het ligt niet zo simpel om alle zetels bij elkaar op te tellen. Veel mensen die nu bijv. GL stemmen gaan straks naar de dieren of BIJ1, omdat ze het gematigde PvdA niets vinden.
Fuseren vanuit zwakte is echt heel dom.
Ook dat is geen gegeven natuurlijk. Snap je punt wel. Maar een sterkere PvdD en Bij1 vind ik sowieso helemaal niet slecht. En ik denk dat het mogelijk ook veel kiezers terug kan halen van een partij als D66.
Het ligt inderdaad niet zo simpel, maar ik denk dat er ook een grote groep mensen is die gewoon op een linkse partij wil stemmen, zeker als er kans is dat die partij ook echt aan de macht komt (wat gewoon niet het geval is bij PvdD en BIJ1). Daar komt bij dat de partijprogramma’s van GL en PvdA heel erg overeenkomen, dus ik denk fusie al met al wel versplintering tegengaat.
GL stemt voor!!!
Wat goed! Had het eigenlijk niet verwacht dat allebei voor zouden stemmen. Heb het idee dat dit vooral ook een nieuwe generatie is die nu de koers gaat bepalen.
Ja ik vind het ook altijd mega irritant als mensen zo principieel gaan doen. Bij mijn huis fietste ik ook altijd een stukje over de stoep omdat verderop op de stoep het fietsenrek stond en je er dichterbij niet goed meer de stoep op kon omdat je dan oftewel heel krap tussen de geparkeerde auto’s door moest wat eigenlijk niet kon of tussen de vuilcontainers door die voor het fietsenrek stonden maar daar zetten mensen vaak ook hun fietsen tegenaan omdat dat fietsenrek überhaupt gewoon veel te klein was om alle fietsen te kunnen stallen waardoor dat ook amper ging. Maar ik fietste dan altijd expres heel langzaam, echt een slakkentempo en dan waren er alsnog regelmatig van die Karens die je dan aanspreken want ‘Je mag hier niet fietsen!!!’. Terwijl ik dan denk van joe ik vorm echt geen enkel gevaar en als ik met m’n fiets aan de hand ga lopen dan kunnen we elkaar ook nog eens lastiger passeren dus maak hier niet zo’n probleem van.
Ik maakte de fout om reacties te lezen bij de Telegraaf. Was allemaal in de trand van: de kinderen van de boeren zitten pas trillend binnen! Kijk hoe groot haar huis is blablabla zij heeft nergens last van miepmiepmiep. We moeten met heel Nederland voor haar deur gaan staan! Echt walgelijk.
Oh je zou juist denken dat het strategisch gezien handiger is, omdat mensen sneller voor een grotere partij stemmen dan een kleine. Zeker die zwevende kiezers die zich niet zo inlezen gaan toch eerder op naam af dan op programma. In mijn omgeving zijn wel wat mensen die liever niet op een PvdD of BIJ1 stemmen, omdat ze die (onterecht) te veel one-issue vinden.
Nou hop hop, als de helft zich dan even om laat scholen en een argrarisch kdv begint, hebben we dat probleem ook meteen aangepakt ![]()
Ik kan er echt niet over uit dat het grote politieke nieuws van vandaag nu alsnog is dat de VVD-leden het stikstofbeleid (van hun eigen minister) afschieten en overdag 130 willen rijden.
Mijn kinderen gaan naar zo’n kdv, dichtbij Natura2000 gebied. Zat me meteen af te vragen wat die eigenaren in de toekomst gaan doen. Het kdv is volgens mij hun grootste melkkoe maar ik heb geen idee of ze daar kunnen blijven zitten als de agrarische inkomsten teruglopen.
Het is een leuk idee maar helaas maar voor weinig boeren uitvoerbaar denk ik.
Eens met @anon3219017, vind ook dat er erg makkelijk voorbij gegaan wordt aan het verdriet en de zorgen van de boeren. Niet per se hier en ook niet alleen nu, maar al langer, en ook door politici met laconieke uitspraken als “alle boeren komen aan de beurt”, “door de zure appel heenbijten” en “nu is het tenminste duidelijk”.
Daarbij lijkt snel te worden vergeten hoeveel effect dit gaat hebben op aanverwante industrieën (machines, zaadhandel, kassenbouw, stalinrichting, agrarische scholen enz) en dat het dus een probleem voor ons allemaal is. Stikstof ook, dat weet ik ook wel.
Maar de boeren hebben hun vergunning van de overheid gekregen. Daar is mee gestrooid. Ik vind woede/minachting/whatever naar de overheid dan logischer dan dat naar de (geweld-en intimidatieloos protesterende) boeren.
Volgens mij zijn de boeren een goed gehoorde groep want daar zorgen ze zelf voor. En worden flink gesupport door (extreem) rechts… Maar er is op geen enkele wijze een excuus voor het schofterige hondengedrag dat zij lieten zien bij de minister thuis. Als dit ook maar een ándere groep was geweest waren ze geboeid afgevoerd en had men er schande van gesproken?! Uit het filmpje dat ik zag bleek ook zéér weinig zelfreflectie (in de zin van: is het niet een beetje debiel dat we hier nu staan??) uit de personen die het dichts bij haar kwamen om ‘hun punt’ te maken. Walgelijk gedrag is het, boeit geen niet hoe er richting ze gecommuniceerd wordt.
Ja en waarom kunnen die anderen het fatsoen dan wel opbrengen om daar niet te gaan staan
.
Verder helemaal eens met de 3 reacties hierboven.
Dat laatste stuk idd. Er zijn zoveel mensen die een bedrijf hebben wat hun levens werk is. Maar wat of door corona of eerdere crisis is omgevallen. Allemaal zonder steun of wat dan ook. Waarom is het dan ineens zielig voor boeren. Die van te voren zijn ingelicht en wel gesteund worden. En zich dan nog zo misdragen.