Ah zo, ja dat is GasTerra, maar die hebben op hun beurt ook weer contracten dus via die keten worden inderdaad meerdere leveranciers en bedrijven geraakt.
Het is gelukkig een relatief klein aandeel van het verbruik in Nederland en ik denk echt dat “we” hier naar omstandigheden goed op voorbereid zijn.
Ik las dat maar 15% van het gas dat Nederland inkoopt, Russisch is. Daar probeer ik me maar aan vast te houden, dat het in die zin mee gaat vallen qua tekorten. Dat zegt alleen niks over de prijzen
Ik snap eigenlijk niet waarom er niet meer advies word gegeven om via andere airports te vliegen ( of uberhaubt met de trein of anders te reizen. NL heeft er toch al minstens 4 ofzo. En dan heb je als je bijv dicht bij de belgische of duitse grens woont ook nog meer keus. Oke andere airports gaan niet overal naar toe maar toch. Waarom zou je jezelf die hectiek aan doen.
O deze documentaire, ik kan m gewoon niet afkijken.
Die meedogenloze kilheid van zo’n kerkbestuur, vastgedraaid in hun dogma’s. Het totale onvermogen om een mens in nood te helpen. En die vrouw, echt, mijn hart breekt. Zo eenzaam en op drift, een hoofd dat een levenlang is volgestouwd met overtuigingen waar haar hart niks mee kan.
Pff, ik weet dat het niet overal zo dramatisch is in de reformatorische wereld als in deze documentaire, maar dit is er ook, een bijna onmenselijke kant, onmacht om met de grijstinten van een leven om te gaan. Zo intens pijnlijk.
Ik denk dat de meeste mensen hun vlucht al veel langer van tevoren hebben geboekt
De “studio energie” podcast is echt een aanrader om hier wat meer over te leren. Veel gesprekken met energie analisten hoe de situatie in NL/Europa nu is qua gas (en energie).
Ik denk ook dat we dit jaar misschien nog wel ok zijn, maar het hele verhaal dat we alles wel kunnen vervangen met LNG uit de USA is echt een droom.
Vind het ook pijnlijk dat de CO2 uitstoot nu weer zo heftig omhoog gaat. Rotterdamse haven had al jaren minder uitstoot tot de oorlog in Oekraïne uitbrak. Pijnlijke situatie voor onze energie/klimaat crisis
Omg wat
Mogelijk vanaf volgend jaar >1,5% rente op je studieschuld. Ik haat dit fakking land ze kunnen toch niet iedereen een lening met 0% aanbieden en dat daarna VERANDEREN???
Mag ik nog wel verontwaardigd zijn!!
Maar die rente wordt toch gewoon elk jaar opnieuw in december bepaald? Alleen voor de (ex) studenten wordt het per vijf jaar vastgezet. Dat er nu al wordt aangekondigd dat er mogelijk een rentestijging aankomt geeft je ook de mogelijkheid om extra af te lossen voordat het december is. Wat iemand anders ook al zei er is nooit beloofd dat de rente altijd 0% zou blijven. Tuurlijk is het zuur maar het is niet alsof er iets heel vreemds gebeurd. Voor mezelf vraag ik me alleen af hoe het zit met mijn mijn maandbedrag, die zal straks wel flink stijgen want met een verhoogde rente en mijn huidige maandbedrag blijft er nogal een flinke schuld over na de 15 jaar waarin ik moet afbetalen (met name ook door de rente die je over de rente betaald).
Ik vind het echt bizar dat een generatie studenten als enige een basisbeurs heeft gekregen (en gestudeerd tijdens corona zonder compensatie, want dat was pas het jaar erna) en dan gaat nu ook nog de rente voor die groep omhoog. Echt schaamteloos.
Its me, die net deze maand het afbetalen even gepauzeerd heeft om exact deze redenen. Moest meer aflossen omdat ik afgelopen jaar meer ben gaan verdienen, maar ook net in dat jaar van samenwonen en deels terug bij mijn ouders weer naar particuliere huur in m’n eentje gegaan. Daar heeft duo dan skitta aan natuurlijk
Ik had inderdaad ook rente. Weet nog dat mijn geleende bedrag amper omlaag ging met af betalen want het was vooral rente die ik afbetaalde
@musa @traveljunkie Maar ik had ook een basisbeurs, echt zuur dat er nu een groep is die én geen beurs heeft gehad én weer rente
Hahahaha ja hoor alsof dat het argument van Apple is.
“Apple meldde eerder dat het de plannen van de Europese Unie niet ziet zitten. Deze zouden volgens de techreus leiden tot stagnerende innovatie. Ook zouden ze bergen met elektronisch afval veroorzaken, doordat al op de markt gebrachte accessoires voor Apple-apparaten niet meer gebruikt zouden kunnen worden.”
Nouja, het is niet alleen Apple (nu inmiddels nog wel), je leest al dat de EU er inmiddels >10 jaar mee bezig is, de aanvankelijke plannen waren microUSB als standaard, die is dus voordat die wet er heeft kunnen komen al totaal obsoleet geraakt, verschillende Android-producenten waren ook tegen.
De vrees is dat voordat de EU USB-C in de wet verankerd heeft en dat overal heeft kunnen doorvoeren er weer een USB-D is uitgevonden die veel beter is en dan mag niemand die dus gebruiken in de Europese markt, totdat de EU over een jaar of 10 weer de wet heeft weten aan te passen. En op de Aziatische en Amerikaanse markten gaan ze natuurlijk niet op onze trage wetgevers wachten, dus daar krijgen ze dan wel die nieuwe telefoons en die moeten wij dan weer tegen woekerprijzen importeren en dan is er in heel de EU geen oplader voor te krijgen.
10 jaar geleden toen je echt nog 100 soorten opladers had zag ik de noodzaak voor deze wet wel enigszins, maar inmiddels zijn er 2 soorten (en Apple gebruikt voor al z’n andere apparaten wel USB-C, alleen de iPhone niet), ik zie meer nadelen dan voordelen.
Ik snap het probleem ook wel, maar apple staat nou niet echt bekend om compatible accessoires. En vind het argument dat er dan veel op de afvalberg belandt ook niet opgaan, want dan kun je nooit een verandering doorvoeren.
Ahh crap, net even gekeken, en helaas tot einde dit jaar. Nouja, ach
Uitvoerende directie Centric opgestapt | Dutch IT-channel (dutchitchannel.nl)
Oeee dit is toch wel interessant nieuws in de ochtend. Leef echt voor deze saga haha.
Haha dit is ook echt the gift that keeps on giving
Vind het nogal apart dat die wandelaarster zat zit op verdenking van poging tot doodslag en zware mishandeling. Het klinkt als een ongeluk.
Edit:
Wacht las eroverheen dat ze hem bij de arm pakte en hij daardoor viel. Wat bezielt je om dat te doen?
Nou, zoals ik het lees trok die vrouw hem van zijn fiets terwijl hij op vol tempo aan het fietsen was, dan wil je iemand wel verwonden
Edit: of misschien was het een reflex en wilde ze hem niet per se verwonden maar als je een beetje nadenkt kan je dit verwachten