Nieuws, actualiteit en politiek #3

Ja, ik vind het zo gek omdat ze bij de Slimste Mens nog wel ‘quirky’ sympathiek overkwam maar inderdaad, die uitspraken die ze de laatste tijd deelt met de wereld geven echt ‘pick me’-vibes.

Ja lol, ik wist niet dat dit een bekende Belg was, het klonk al als een pseudoniem voor Thierry baudet

3 likes

Ik vind dit zo zorgelijk voor het klimaat. Helemaal in combinatie met dat iedereen weer overal heen vliegt, iedereen is weer aan het reizen geslagen. Lijkt alsof niemand om het klimaat geeft. Waar moet dit naartoe? :relieved:

1 like

Ik ook pessimistisch ik krijg er af en toe echt een wanhopige buikpijn van en zo’n gevoel van “niks heeft meer nut” maar dat is ook niet helpend natuurlijk

10 likes

Ik krijg er ook regelmatig buikpijn van, word moedeloos. Het helpt mij altijd om eraan vast te houden dat het een glijdende schaal is. Het is niet alsof als we over de 1,5 graad of 2, of 2,5 gaan, dat we dan in een ravijn storten of zo. Het is ellendig, absoluut, maar het is altijd mogelijk om erger te voorkomen, hoe uitzichtloos het soms ook lijkt. Het gaat langzaam, maar het heeft nut, echt waar.

7 likes

Nu toch een injectiespuit bij een vermoedelijke dader aangetroffen!

6 likes

Waar lees je dat?:thinking:

2 likes

‘Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) onderzoekt de inhoud van de injectiespuit die de verdachte bij zich had. De resultaten zijn nog niet bekend.’

4 likes

:100:

29 likes

Echt 100.000 stappen terug. Dat land is niet meer te redden.

11 likes

American nightmare

11 likes

Waarschijnlijk ijdele hoop, maar dit zou toch de laatste druppel moeten zijn. Misschien komen er nu door het hele land demonstraties. Als je niet opkomt voor de rechten van vrouw, waarvoor wel? Lekker bezig Amerika, is het al tijd voor een theocratie?

5 likes

Echt verschrikkelijk.

1 like

Ik lees ook dat 41% van de amerikanen tegen abortus is, dus ja ik mag hopen dat er gedemonstreerd gaat worden maar het is wel erg grimmig als een groot deel van het land het gewoon ook prima vindt

2 likes

Gatverdamme ik zit mijn tranen weg te slikken. Wat vreselijk. Wat een armoe, mensen met een baarmoeder worden weer teruggestuurd naar de middeleeuwen.

16 likes

Ja echt verschrikkelijk :pensive: echt onbegrijpelijk. Zoveel stappen terug in de tijd.

2 likes

Ja! Of bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ook. Het kan zelf strafbaar zijn. Het maakt allemaal niks uit. Met één beslissing zijn de rechten van de vrouw in de helft van alle Staten weggevaagd. Nu anti conceptie nog en same sex marriages en Amerika is geen haar beter dan de taliban.

10 likes

Of zoals bij deze vrouw

2 likes

Ben er ook echt misselijk van. En m’n ademhaling stokkerig, zo’n brok in m’n keel. Godverredomme wat een teringzooi.

5 likes

Ik snap dat je boos bent maar nu bagatelliseer je echt enorm.

Een meisje dat nu in Afghanistan leeft mag niet naar school hè, gewoon niet. Ze mag na een bepaalde jonge leeftijd niet meer op straat verschijnen, eerst niet alleen, dan niet zonder totale gezichts en lichaamsbedekking en daarna verdwijnt ze eigenlijk totaal uit de maatschappij. Opgesloten en ongezien.

De abortusban is goed kut, maar een Amerikaanse vrouw groeit nog altijd op in een land met een miljard keer zoveel kansen als een Afghaan

51 likes