Ja maar het is denk ik ook meer dat de regelgeving voor de boeren de laatste decennia zo vaak is veranderd. Er is en was totaal geen visie. Over de hoeveelheid mest bijv, het melkquotem dat eraf ging waardoor heel veel boeren gigantisch zijn gaan uitbreiden en investeren, want â jeeeej dat mocht weer!â En nu moeten ze opeens weer krimpen terwijl ze juist net overal in geĂŻnvesteerd hebben.
Ik ben het helemaal met je eens hoor, want als de planeet vergaat is er helemaal niks meer te boeren, maar zo makkelijk als jij het nu schetst: âgewoon even anders gaan boerenâ, dat is het niet.
Bovendien hebben boeren vaak een ongelofelijke passie voor hun bedrijf en ook echt het beste met hun dieren voor, dus ergens voelt het ook als een belediging voor veel mensen dat zijÌ zo hard worden aangepakt, terwijl de grote vervuilende multinationals gewoon lekker door mogen gaan.
Uiteindelijk hebben ze denk ik geen keuze en gaat er wel iets veranderen, maar ik vind het niet meer dan logisch dat ze daar tijd voor nodig hebben. Om aan het idee te wennen en natuurlijk ook om iets anders op te bouwen.