Nou dat gaat in de vs niet helemaal op. Het waren in de eerste plaats ook rechters die het recht op abortus in het recht op privacy inlazen in de consitutie. Zonder rechters die politiek bedrijven zou het recht op abortus dus ook niet zijn gekomen.
Daar heb je zeker gelijk in. Al wordt er nu (voor het eerst, als ik het goed begrijp) een grondrecht afgepakt, terwijl de andere bewegingen juist iets toevoegden. Probleem is natuurlijk dat de voorstanders van dit besluit op basis van pro-life retoriek het waarschijnlijk precies andersom uitleggen.
Ik ben nu op familiebezoek in Florida en iemand hier zei een paar dagen geleden (dus voor dit besluit) dat het in Florida nog zo ‘nice democratic and conservative’ was.
Ik word zo moe ook van onwaarheden die in deze discussie telkens worden aangehaald. Nu op tiktok ook een man die roept “in Amerika mag je tot 5 dagen na de geboorte euthanasie plegen!!! abortus is moord!!”
ik word daar echt zo moedeloos, boos en verdrietig van want dit gaat zo’n eigen leven leiden. Ben dit
“””argument””” al vaker tegengekomen namelijk. Ga weg met je fake news, uberhaupt ga weg.
Maar dit is dan toch liegen onder ede?
Overigens, in eigen land stemden Geert Wilders en de voltallige FVD fractie in de tweede kamer tegen afschaffing van de verplichte bedenktijd bij abortus. Ik hou m’n hart vast als Thierry ooit aan de macht komt.
Nee Kerrolain.
Maybe it’s boer maybe it’s kerrolain.
Pff en dit is nog maar het begin he, wie weet wat voor gekkigheid ze nog uit gaan halen. Hopelijk blijft het zonder geweld.
Alsof de politiek maar het beleid aan moet passen vanwege dit soort idiote acties? Dit heeft toch niets met stroperigheid te maken.
Ah, ok
Nouja, er hadden beloftes gedaan kunnen worden natuurlijk. Ik heb het nieuws niet echt goed gevolgd maar geloof dat de minister voet bij stuk heeft gehouden toch in het laatste debat? Dus dan maar wat hooibalen op de snelweg….
Maar de minister heeft nu toch gezegd we gaan het niet aanpassen? Wellicht als er gezegd was we gaan kijken wat de mogelijkheden zijn, dat er bv vandaag geen acties zouden zijn (en anders vind ik dat je een valide punt hebt, overheid moet ook de kans krijgen te kijken wat er anders kan en dat is niet in een dag geregeld).
Ben het overigens niet eens met de manier waarop, zoals bij een minister voor het huis gaan staan of fucking gevaarlijk over de snelweg gaan rijden met je tractor. Maar snap ergens wel dat ze zich willen laten horen. Er moet wat veranderen, dat weten we allemaal hopelijk wel, maar zij zien hun levenswerk ineenstorten. Iets waar ze dag en nacht mee bezig zijn.
Ik kom hier even binnenvallen met een brandende vraag. Met Poetin al een tijdlang in het nieuws; kan iemand mij uitleggen waarom wij ‘Poetin’ schrijven terwijl de man Putin heet?
Omdat Putin, in het Russisch Путин, geschreven wordt met у. Die letter wordt als “oe” uitgesproken. Andere woorden zoals клуб (club) worden ook met у of “oe” geschreven, maar spreken wij in het Nederlands dan weer als “u” uit. Transliteratie gaat dus ook de uitspraak in acht nemen en dat uit zich dus in een andere schrijfwijze.
Of
Omdat wij de ‘u’ niet als ‘oe’ uitspreken, maar als ‘u’. In de meeste talen spreekt men de ‘u’ uit als ‘oe’. Engels bijvoorbeeld ‘joe en dubbel joe’ Dubbel joe is de ‘w’ twee u’s naast elkaar.
Alleen wij zeggen ‘u’ en geen ‘oe’
Om Putin op z’n Nederlands te schrijven moeten we Poetin schrijven.
(Google)
Ik zag dat er boeren mest op de snelweg dumpten (zo’n zoeiwagen)! Dat heeft niets meer met protesteren te maken maar is levensgevaarlijk!!!
Edit: nu vraag ik me af of zoeien dialect is , ik bedoel vloeibare vorm, geen ‘vaste’ mest dus alles wordt dan heel glad
En 100 bomen gekapt blijkbaar echt een lekker protest
En ook weer naar het huis van de minister. Alsof dit nog onder democratisch protest valt .
,Er zitten bomen tussen die zijn geplant door de overgrootvaders van mijn vader en moeder.”
Waarom hij ze dan toch afhakt, terwijl het hem aan het hart gaat? ,Duizenden boerenbedrijven worden de nek omgedraaid. Ik hoop dat deze actie ergens toe leidt. Zo niet kan ik later wel aan mijn jongens vertellen dat ik er alles aan heb gedaan. Het is zonde van de bomen, maar nog veel erger voor alle bedrijven.”
hahah wat
Als je naar die foto kijkt lijkt het grootste deel van de aanwezigen heel jong te zijn. En dat bericht over de bomen god wat een sneuneuzen zeg.
Nou inderdaad Henk. Heb je toch mooi bomen omgehakt om je bedrijf te redden ??? .
@Freya Ja dit zijn echt jochies nog. Die foto stond er net nog niet. Maar dit zie je wel vaker. Dat iets start als protest en er dan jonge jongens (en meiden) net een stapje verder gaan, te lang doorgaan of gewoon vooral relschoppen.
Alsof in de randstad geen boeren wonen , toen die protesten drie jaar (?) geleden waren was de a12 / a20 net zo goed geblokkeerd
Maar goed volgens mij is het tot nu toe nog vrij rustig gebleven in de randstad