En dat graan halen we uit Oekraïne, niet van de Veluwe
Maar die boertjes zijn zo zieliee
maar er is geen nuance, als we Nederland willen behouden dan moet er minder stikstof worden uitgestoten. Andere opties zijn er niet. En boeren en eigenlijk een groot deel van Nederland wil niet veranderen, ze willen alles houden zoals het is, zoals ze het gewend zijn. En dat zorgt ervoor dat we de aarde snel uitputten en we allemaal ophouden te bestaan.
Impopulaire mening maar dat laatste lijkt me ook echt de beste optie.
God kom maar met je zondvloed
Ik ben er oprecht verbaasd over dat Nederland niet naar die groep boeren refereert als een mafia, want zo opereren ze wel ondertussen
Sowieso dat zij hier stiekem allemaal achter zit. De Al Capone van de Lage Landen
Elders ook dat een bepaalde koe naar de slacht gaat en dan dit beleid de schuld geven . What’s next? Alle boeren laten koeienvlekken in hun nek tatoeëren als protest tegen het overheidsbeleid. Iedereen die ‘de Boer’ heet het land uitzetten want boeten zijn hier niet meer welkom?
Als er iemand - zonder gekheid - gecasht heeft aan de boerenlobby is zij het wel. Ook vrij discutabel hoe zo NPO programma’s gesponsord zijn. Dat hele netwerk eromheen is net zo lelijk als de protesten die we nu zien.
Oehhh hier was iets mee idd, belangenverstrengeling met zo’n voerfabrikant ofzo, hoe zat dat ook alweer
Ik kwam dit schema online tegen. Weet iemand of dit klopt en deze bedrijven ook op stikstof worden aangepakt?
Haha ja lekker makkelijk dit. Die boerenbedrijven zijn uiteindelijk met veel meer dan Tata steel.
Ik weet het niet? Het gaat om de uitstoot - als dit de top 25 werkelijk is, verbaast het me dat we niets horen over de Tata’s, Shell’s en Schiphol. Iemand die er meer van weet?
het RIVM weet hier meer van
Edit: landbouw wordt dus als een andere sector gezien dan industrie, dus daarom staan de vervuilende landbouwbedrijven niet in de Top 25 die jij deelde
Thanks!
We niets horen over Schiphol? Haha ehhh
In deze discussie nu bedoel ik dan hè? Maar zie hier ze samen terugkomen
Ik denk dan nou en. Alsof dingen er niet toe doen als ze in bezittingen zitten. Je bezit alsnog veel meer dan de doorsnee hollander.
Ik wil dit wel zien
Maar dan alsnog, in deze discussie staat die uitstoot van de industrie in zijn totaliteit toch helemaal niet in verhouding met die van de landbouw? Niet dat Tata Steel en Schiphol niet op andere vlakken de duivel zijn, maar qua stikstof lijkt het me raar om de prioriteit van de veebedrijven te verleggen naar grote bedrijven. Er is heel duidelijk een sector die veels te veel uitstoot, dat weet iedereen incl. zijzelf al jaren, en nu gijzelen ze het land omdat ze niet willen accepteren dat het probleem bij hen ligt.
Ik vind dit vrij ‘communistisch’ klinken en ben het daar ook niet mee eens. Eigen bezit is alsnog bezit, of het in geld, spullen, vastgoed of land zit of niet. Of je rijk bent of niet. Of je in de schulden zit of niet… vind het een kul argument omdat boeren vermogend zijn dat ze daarom hard mogen worden aangepakt. Dat zou niet de reden mogen zijn.