Hahahaahahah alsof het in die andere gevallen niet gevoelig ligt?
Alleen dan gaat het meestal om een veel kleinere groep mensen die geen gewelddadige lobby hebben en niks in de pap te brokkelen hebben in Den Haag.
Hahahaahahah alsof het in die andere gevallen niet gevoelig ligt?
Alleen dan gaat het meestal om een veel kleinere groep mensen die geen gewelddadige lobby hebben en niks in de pap te brokkelen hebben in Den Haag.
@Ikgebruiklievergeennaam @mikselke enige wat ik probeer te zeggen is dat ik begrijp dat voor deze groep (ook doordat wat hierboven is geschetst) het vertrouwen in een goed verloop van de overheid mbt onteigening ed gering is en het een complexe/ingewikkelde situatie is. En deze plannen (voor zover ik hier heb gelezen) nog niet duidelijk zijn.
Juist doordat de precieze plannen nog niet uitgewerkt zijn (door de provincies, terwijl het vooral het Rijk is dat verantwoordelijk is voor het wanbeleid van de afgelopen decennia) is er nu geen reden om te demonstreren. Behalve dan tegen de algehele doelstelling van veestapelreductie maar dan steek je als boer je kop in het zand.
Wat verwacht je dan? Eén plan dat toevallig past voor al die totáál verschillende situaties? Er is nu duidelijkheid: een doelstelling, financiële dekking en een uitvoerder. De vervolgstap is steeds met elkaar rond de keukentafel zitten en verschillende scenario’s doorspreken (zo gaat het er letterlijk aan toe in mijn ervaring). Maar dan moet je wel willen praten.
Ik snap het wantrouwen van deze sector, maar dat ligt niet aan dat er niet naar ze geluisterd wordt. In de podcast van Vullings/vdWulp werd het denk ik treffend omschreven dat deze sector het slachtoffer lijkt te zijn van hun eigen politieke succes. Ze zijn de meest vertegenwoordigde sector, met een eigen ministerie, eigen partij en stevige lobby. Mede daardoor is veel steeds op de lange baan geschoven. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Een goede en menswaardige way out zou de standaard moeten zijn, ook als er geen overheidsfalen aan de situatie ten grondslag ligt.
Het zou denk ik helpen als de overheid haar eigen vrij grote aandeel in deze shit ruimhartig erkent en benoemd, naast toereikende compensatie bieden.
De boeren die voor vd Wal haar huis staan zijn de doorgedraaide, extreem conservatieve boeren/loonwerkers imo. En dus hoogstwaarschijnlijk niet de biologische boeren. Dit is precies hoe het twee jaar geleden ook ging. Het begon met een redelijk goerganiseerde demonstratie waar ook de redelijke/progressieve boeren aan mee deden. Vervolgens, door een gebrek aan leiding binnen de groep boeren, gaan de grootste schreeuwers binnen deze groep door als een soort losgeslagen hooligans.
Ik kan echt bijzonder weinig begrip opbrengen voor dit type boer, want het brengt ze nergens en creert enkel een groter gat tussen de politiek en boeren die wel bereid zijn te veranderen en/of te stoppen denk ik.
Vond dit trouwens wel een helder draadje over de herkomst van de onvrede in de agrarische sector en waarom het nu op deze heftige manier tot uiting komt. Het praat niks goed, het verklaart vooral de situatie.
Thnx voor je heldere uitleg! Ik wil graag bewuste keuzes maken in de supermarkt en nu al helemaal, maar dit vroeg ik me dus af.
Ik kom trouwens zelf uit een boerenfamilie en wij zijn begin dit jaar al uitgekocht. En ik ben zo blij dat dat proces nu al achter de rug is. De onzekerheid over wanneer en of je uitgekocht gaat worden vrat echt aan mijn familie. En dan nog de onderhandelingen als ze eenmaal overgaan op het plan je uit te kopen.
Bij ons werd er wel gestimuleerd om het geld te investeren in een nieuw bedrijf, lijkt me toch niet dat ze dat bij elke boer gaan doen?
Nieuw bedrijf in de agrarische sector of heel wat anders?
Niks specifieks, maarja wat mijn familie al kan is een agrarisch bedrijf runnen, dus wel de meest voor de hand liggende keus. Niet gedaan overigens.
Kut handhaving lekker makkelijk dit weer.
Van mij mogen ze op die ‘boeren’geweldplegers van gisteren een 6 januari achtig onderzoek laten plaatsvinden en ze allemaal minimaal een dikke boete en aantekening op strafblad geven.
Wat bedoel je daar precies mee? Geen vraag met oordeel maar ben gewoon nieuwsgierig, of dat stimuleren iets was als “goh ja hebben jullie er al aan gedacht dat je met dit geld een ander bedrijf kan starten"of dat daar echt extra compensatie tegenover stond dan?
Snap wel dat de overheid misschien daar op stuurt (geld gaat dan toch de economie in) dan dat mensen het op hun spaarrekening houden. Maar snap je gevoel dat je denkt goh ja als we allemaal weer een boerenbedrijf beginnen heeft het toch allemaal niet gek veel zin :”)
Arrestatie ook om poging tot doodslag. Doodslag ben je helemaal gek geworden
Bij Derk Boswijk zijn ze gisteren ook thuis geweest. Wat dat betreft wordt er niet echt onderscheid gemaakt, heb ik het idee.
De pest is dat de boeren beschikken over tractoren, wat de kans op escalatie groter maakt. Dat zal ook een rol spelen bij het verschil in aanpak.
Wat dacht je van Hugo de jonge, had hij niet bewaking voor zijn huis?
Ik vraag me dus steeds af: als de politie dit niet kan handhaven. Waar is de me, het leger?
Sommige mensen (looking at u Raisa) hebben van complotdenken echt hun beroep gemaakt. Of het nou vaccins, zonnebrandcrème of stikstofbeleid is. Bijzonderrr
Je kon er op wachten dat zij hier ook weer bovenop zou springen. Wat een irritant mens.