Nieuws, actualiteit en politiek #3

Huh ik zie een filmpje van RTV Noord over hoge benzineprijzen

3 likes

Nouja ik dacht laatst ook met dat ze die koe naar het binnenhof meenamen en die zouden slachten als er niet aan hun eisen voldaan werd…Je gaat als arts toch ook niet met een terminale patiĆ«nt naar het binnenhof en zegt dan: deze persoon gaat toch al dood maar als jullie niet naar ons luisteren steken we die persoon gewoon hier nu neer

Waar de fuck zijn we mee bezig man

8 likes

over een andere crisis gesproken, dit leest haast als het begin van een apocalyptische thriller

Ken je Welmoed Deinum op Instagram? Zij is een vrolijke biologische koeienboerin, die ook zo boert, en veel info geeft over hoe zij met het land en de dieren omgaat. Ze spreekt zich niet veel uit, maar komt wel eens bij Humberto en af en toe geeft ze aan dat zij zich ook zorgen maakt.

7 likes

De supermarkt hier raakt aardig leeg. Bijna alle verse groenten en zuivel waren op. Alleen nog maar duur spul over. Zal van de week wel weer opgelost zijn, maar kan me voorstellen dat als je een krap weekbudget hebt, dat je flink baalt. In welke wereld helpen die kleuterige blokkades wie dan ook? Zou een nieuwe peiling over steun aan de boeren nu wel willen zien.

Het onderzoek naar de inkoop van mondkapjes door de overheid heeft in de periode tussen juni 2021 en mei 2022 ruim 4,7 miljoen euro gekost, meldt Helder. Het gaat om alle kosten die het onderzoeksbureau heeft gemaakt, ook naar andere overeenkomsten dan die met de Relief Goods Alliance. Omdat het onderzoek nog loopt, zal het bedrag naar verwachting nog verder oplopen.

Exclusief BTW!

1 like

Nog niet zo lang geleden waren de boeren distributiecentra van supermarkten aan het blokkeren omdat ze te weinig betaald kregen voor hun producten om van te leven. Dus nu geven ze ā€˜uit protest’ wel hun eigen zuurverdiende geld uit bij diezelfde supermarkten om een punt te maken dat lege schappen vervelend zijn? Terwijl het gros van de productie wordt geĆ«xporteerd dus er hier helemaal niet zo snel lege schappen ontstaan. Slechte deal.

1 like

Ja ik denk eerlijk gezegd dat het gewoon een niet zo’n helder licht was die dacht ā€œik ga ook op actie over :rage: :rage: :rage:ā€

4 likes

Wtf dit is compleet langs me heen gegaan maar wat zijn dit voor sukkels?!

Echt een actie van niets inderdaad, maar deze term lijkt me niet de beste om de boeren mee te omschrijven.

14 likes

Hahah understatement

5 likes

Nog even en dit onderzoek kost meer dan de winst die Sywert en co hebben opgestreken. Bizar.

3 likes

Ik zelf zou er met mijn minimum inkomen ook 100 euro per maand op achteruitgaan. TOP! :sob:

6 likes

Ja ik vind dit echt zo’n dom idee??

2 likes

Doe maar niet Rutte :rage::rage::rage:

4 likes

Ja, leuk idee huurtoeslag voor vrije sector. Maar mensen met de laagste inkomens die geen goedkope woning kunnen vinden en al kwetsbaar zijn worden ontzettend genaaid. Ook precies voor die groep is 100 euro per maand missen echt een probleem. :+1:t3:

6 likes

Ja kan hier echt wel om janken. Kom nu al amper rond. En ze houden zo toch ook helemaal geen rekening met de jaarlijkse huurverhoging dus dan hebben straks toch nog veel meer mensen nadeel ervan dan dat ze nu berekend hebben.

5 likes

Wat is dit voor onzin. Een vast huurbedrag van 520 euro. Daar heb je met heel veel geluk een appartement met 1 slaapkamer, maar ook die zijn hier meestal al duurder. Leuk plan maar worden dan de sociale huren ook verlaagd. Ik snap niet hoe een miljoen huishoudens er in hun ogen op vooruit zouden gaan.

Momenteel wel 1 hele woning van 25m2 die aan die 520 euro voldoet. Heb nog geen eens een huis en vind t nu al om te janken(hoop volgend jaar aan de beurt te zijn)

4 likes

De mensen die nu flinke vrije sector huur kunnen betalen gaan er waarschijnlijk flink op vooruit. Dat is natuurlijk fijn, maar ze slaan zo de plank mis en de armste mensen worden zo echt alleen maar armer.

8 likes

Dit is gewoon schuiven met geld, en het lost niks op.

3 likes