Nieuws, actualiteit en politiek #3

ook zo bizar dat het concert van harry styles in het gebouw ernaast gewoon doorgaat?

1 like

Huisartsen voelen zich in het algemeen super verantwoordelijk voor hun eigen patiƫnten, maar het zijn geen superhelden. Als alle wegen rondom dichtslibben dan loopt het bij de huisarts ook vast.

8 likes

Volgens een woordvoerder van de vissers is de haven geblokkeerd nadat de eerste veerboot naar Schiermonnikoog is vertrokken. Die mocht er nog langs omdat de boot de melkwagen vervoerd die de melk bij de boeren op Schiermonnikoog moet ophalen.

Sta je dan met je melkwagen vast op Schiermonnikoog.

1 like

Heeft iemand ook de route van Noord-Holland? De bus waar wij medische spreekuren in houden moet vandaag van Amsterdam naar Den Haag en ben bang dat de chauffeur uren lang vast komt te staan. Dus als ze de a4 blokkeren moeten we ons spreekuur annuleren… maar vind het ook zonde om voor niks te annuleren en mensen medische zorg te onthouden…

6 likes

Ik had ergens gelezen dat ze je door een blokkade laten als je over de vluchtstrook naar voren rijdt en aangeeft dat het vanwege medische redenen is. Of ze het echt doen is een tweede…

1 like

ā€˜4 op de 10 mannen vinden het een ongunstige tijd om man te zijn’

https://www.instagram.com/p/CflFuEYKLZz/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Arme mannenšŸ’”

19 likes

Ja dat is waar, gokken het er denk ik maar op! Ik vertrouw ze gewoon echt niet. Zit al sinds ik wakker ben al die liveblogs te refreshen :sweat_smile:

3 likes

Ik zou gewoon gaan, al komt ie later kun je misschien sowieso nog een paar mensen helpen en dat is al mooi meegenomen toch?

2 likes

Ja zeker. Alles wat we doen is op basis van vrijwillige chauffeurs en artsen. Dus voel me ook verantwoordelijk om goed voor de chauffeur in dit geval te zorgen en hem niet uren vast te laten staan etc. Maar we gaan er gewoon voor en gaan het zien. Hopelijk valt de hele dag voor iedereen een beetje mee

2 likes

Gewoon het idee al dat een boerenlul denkt uit te mogen maken of jouw functie belangrijk genoeg is om je reis te mogen voorzetten. Acute diaree zou voor hen op z’n plaats zijn, kunnen ze weer lekker naar hun eigen gierput.

32 likes

Ik was ook eerder dan ooit op het werk, haha m’n snelweg was kort daarna wel geblokkeerd. :expressionless:

6 likes

Neeee echt?!

De moed zakt me in de schoenen mbt in Nijmegen geraken laat id middag :smiling_face_with_tear:

6 likes

Misschien valt het allemaal heel erg mee. Dit zijn maar kaartjes, moet nog zien of ze echt alles blokkeren. Ik blijf optimistisch :rofl: (En ja, ook vanmiddag naar Nijmegen toe. Als ik er maar voor 20.30 ben is het goed. Voorprogramma is echt verschrikkelijk.)

4 likes

Hahahaha tegenover al die eeuwen dat het een slechte tijd was om vrouw te zijn

8 likes

Tijd om m’n favo track weer aan te zetten.

1 like

Bij mij viel het allemaal mee! Speciaal op de motor gegaan met het idee dat ik dan nog tussen het verkeer door kon moest het nodig zijn. Maar het was super rustig op de weg door alle mensen die thuis bleven en ik heb alleen wat spandoeken in de weilanden langs de snelweg gezien. Dus de boeren in omgeving Alkmaar zijn goed bezig.

7 likes

Ik zit in zo’n telegramgroep om op de hoogte te blijven en het is echt cringeee soms. Over 5g-masten neerhalen, dat dit alles bij het grote plan hoort en dat we ook allemaal cash moeten gaan betalen voortaan.

Er zitten nu ook veel trollen in die expres zeggen dat er niemand is en waar iedereen blijft :joy: das wel weer geinig

13 likes

Ik werk thuis vandaag en blij toe. Had best op werk kunnen komen denk ik, maar de weg is wel net geblokkeerd zag ik. Hoop dat het na vandaag klaar is hoor.

1 like

Alles wordt er bij gehaald, WEF, toeslagen, ā€œde PRIKKENā€, de macht van Brussel (met dank aan die ā€˜macht’ overigens de mega subsidies), etc. etc. Iedereen die ontevreden is over iets, of het bestaan van corona/stikstof/klimaat/whatever ontkent loopt nu te schreeuwen op twitter.

Ik wens Remkes alvast veel plezier.

5 likes

En @Calypso

Nrc had daar vandaag een podcast over. De mensen die de boeren steunen nu waren bv ook de aanvoerders van de gele hesjes beweging en de corona demonstraties en fakkeltochten.

4 likes