Ja ze staan weer bij het distributiecentrum van de Lidl en Albert Heijn hier op het bedrijventerrein in de buurt… ik ging gisteravond na m’n werk boodschappen doen en het zuivel schap was echt enorm leeg. Ben ik niet gewend van deze grote Albert Heijn dus zal zeker invloed hebben (na 1 dag al!).
Die redenatie ook ‘lege schappen laten zien wat er gebeurt als de boer verdwijnt’. Uh ja de boer verdwijnt niet, en het meeste wat boeren produceren wordt geëxporteerd, dus nee.
Gisteren fietste ik ook langs Nieuwegein, de McDonald’s daar doet goede zaken :’) wel kut en aso dat de boeren daar het fietspad blokkeren.
Ja wat is het nou boycotten, blokkeren of leegkopen
Ik zag ook filmpjes op twitter van boeren die hun hele melkvoorraad aan het wegspoelen waren? De logica ontgaat me maar oke
Mooi moment om plantaardig eten te introduceren
Dit doet me echt zo denken aan die meme van een man die fietst, zelf een stok tussen zijn spaken steekt, valt, en dan gaat janken omdat hij zich zo gesaboteerd voelt.
Haha ja dat dacht ik ook meteen
Krijgen we wel weer een oatly tekort denk ik
Ik ben vegetariër maar wil steeds meer vegan eten, en dankzij de boze boeren heb ik al een vegan kookboek aangeschaft. Rot toch op. Ik ben een keer bijna aangereden door zo’n boze boeren optocht terwijl ik op de fiets zat en voorrang had. Dus weinig liefde voor de boeren hier.
Vind t echt belachelijk hoe ver de boeren kunnen gaan. Andere protesten staan met hun bordje op t malieveld maar zij kunnen gewoon doodleuk derden benadelen met hun acties. Is toch ook zonde van alle versproducten. En denk dat dit alleen zin heeft als ze t heel lang doen. Denk dat de meeste mensen wel even kunnen overleven met wat er in huis is (of wij zijn raar dat kan ook) en dan gooien we er wel een vitaminepil in.
Ben benieuwd hoe ik de supermarkt aantref vanavond.
Wauw echt. Deze man❤️.
Zo moet het inderdaad! En heel fijn dat hij ook erkent dat dit beleid nergens op slaat.
Huh ik zie een filmpje van RTV Noord over hoge benzineprijzen
Nouja ik dacht laatst ook met dat ze die koe naar het binnenhof meenamen en die zouden slachten als er niet aan hun eisen voldaan werd…Je gaat als arts toch ook niet met een terminale patiënt naar het binnenhof en zegt dan: deze persoon gaat toch al dood maar als jullie niet naar ons luisteren steken we die persoon gewoon hier nu neer
Waar de fuck zijn we mee bezig man
over een andere crisis gesproken, dit leest haast als het begin van een apocalyptische thriller
Ken je Welmoed Deinum op Instagram? Zij is een vrolijke biologische koeienboerin, die ook zo boert, en veel info geeft over hoe zij met het land en de dieren omgaat. Ze spreekt zich niet veel uit, maar komt wel eens bij Humberto en af en toe geeft ze aan dat zij zich ook zorgen maakt.
De supermarkt hier raakt aardig leeg. Bijna alle verse groenten en zuivel waren op. Alleen nog maar duur spul over. Zal van de week wel weer opgelost zijn, maar kan me voorstellen dat als je een krap weekbudget hebt, dat je flink baalt. In welke wereld helpen die kleuterige blokkades wie dan ook? Zou een nieuwe peiling over steun aan de boeren nu wel willen zien.
Het onderzoek naar de inkoop van mondkapjes door de overheid heeft in de periode tussen juni 2021 en mei 2022 ruim 4,7 miljoen euro gekost, meldt Helder. Het gaat om alle kosten die het onderzoeksbureau heeft gemaakt, ook naar andere overeenkomsten dan die met de Relief Goods Alliance. Omdat het onderzoek nog loopt, zal het bedrag naar verwachting nog verder oplopen.
Exclusief BTW!
Nog niet zo lang geleden waren de boeren distributiecentra van supermarkten aan het blokkeren omdat ze te weinig betaald kregen voor hun producten om van te leven. Dus nu geven ze ‘uit protest’ wel hun eigen zuurverdiende geld uit bij diezelfde supermarkten om een punt te maken dat lege schappen vervelend zijn? Terwijl het gros van de productie wordt geëxporteerd dus er hier helemaal niet zo snel lege schappen ontstaan. Slechte deal.
Ja ik denk eerlijk gezegd dat het gewoon een niet zo’n helder licht was die dacht “ik ga ook op actie over
”
Wtf dit is compleet langs me heen gegaan maar wat zijn dit voor sukkels?!
Echt een actie van niets inderdaad, maar deze term lijkt me niet de beste om de boeren mee te omschrijven.
Hahah understatement