Nieuws, actualiteit en politiek #3

Maar door te zeggen “dat werd tijd”, wordt er in feite toch hetzelfde gedaan? Alleen dan andersom. Ik zie veel reacties die neigen naar dat de actie van de politie goed is geweest. Maar dat weten we toch ook nog niet? Daarvoor moet toch het onderzoek afgewacht worden? Maar omdat dat een mening is tegen meer neigt tegen de boer wordt daar niet op die manier op gereageerd.

7 likes

Het stikstofprobleem loopt al jaren, en dit zat er heel lang aan te komen. Dat wist elke boer. Dat je dan tot het zover is je kop in het zand steekt, hoopt op een wonder en alle ruimte pakt die je tot dat moment krijgt, dat is gewoon een keuze die je mag maken. En natuurlijk heeft de regering dit niet goed aangepakt, maar het feit dat de boeren zullen moeten inkrimpen is gewoon totaal geen verrassing. Voor niemand niet.

Daarnaast schetsten de boeren al vanaf het begin een beeld waarin heel Nederland boeren haat. Waarin we ze niet waarderen. Alsof de regering doet alsof ze niet van belang zijn. Terwijl dit nooit gezegd is. En dat is ook helemaal het punt nu niet. Ze reageren ontzettend persoonlijk aangevallen, wat in beginsel begrijpelijk is maar niet kloppend.

Het probleem is dat nou eenmaal niet alles (meer) kan. Dat gaat gewoon niet. Dus mensen en bedrijven zullen moeten inleveren en in de toekomst nog veel meer. En dat is voor iedere groep ontzettend vervelend, maar dat is wat het is. Dat is ondernemersrisico. Heel kut maar helaas.

Als Schiphol moet gaan inkrimpen zullen ook ontzettend veel medewerkers op de luchthaven een baan verliezen. Die kunnen dan ook wel gaan protesteren op het Malieveld, maar dat heeft net zo goed geen zin.

Dat ze boos zijn begrijp ik 100%. Natuurlijk. Ik zou ook woest zijn. Maar dat je reageert als een klein kind die het recht op zuurstof wordt afgenomen en blijft letterlijk drammen, janken en achterlijk doen tot heel Nederland last van je heeft, begrijp ik niet.

29 likes

Je mag altijd iets zeggen hoor, je moet alleen niet stomverbaasd zijn als iemand reageert.

4 likes

maar even he, als boeren zich niet gaan aanpassen dan vergaan ze en wij met hen gewoon dus wat kunnen we anders doen?

1 like

Hier geloof ik dus helemaal niets van, dit is wat de regering je wilt doen laten geloven. De modellen die ze hebben kloppen niet, blijf kritisch nadenken

1 like

yes ik zie het :facepalm:

7 likes

@Maurice, misschien moet je even verhuizen naar het complottheorieëntopic.

18 likes

het is toch ook gewoon te krom dat hier discussie over blijft bestaan? Europa is hier al mee bezig sinds 1991 (Nitraatrichtlijn, Nationaal Emissieplafond, Natura 2000, …). Moet ik nu echt medelijden hebben met boeren omdat ze al 30 jaar met de oogkleppen op aan het werken zijn, roekeloos geld lijken te investeren voor weinig return? Ik kan me voorstellen dat het lullig voelt omdat je een kromme lobbygroep/vakbond/whatever hebt gevolgd maar uiteindelijk zie je nu wel ‘eindelijk’ beleidsvoerders die er iets van proberen te maken na jaren talmen en dan is het ook niet goed.

28 likes

Ja. Want wij zijn groot en hun trekkers zijn klein, het is niet eerlijk!!

4 likes

Dat zogenaamde “kritisch nadenken” over dit dossier laat ik wel aan de mensen die er echt voor gestudeerd hebben. Hou toch op zeg. Jij en ik zijn geen stikstofwetenschapper. En de mensen die dat wel zijn doen gewoon prima hun werk.

Feit blijft dat de politiek én de boerenlobby dit veel te lang voor zich uit hebben geschoven en nu moet iedereen op de blaren zitten. Helemaal kut, maar ook het gevolg van struisvogelpolitiek bij IEDEREEN die betrokken is hierbij. Daar zit geen enkel complot achter, maar gewoon een dom afschuifbeleid waarin niemand zijn vingers durfde te branden aan dit dossier.

47 likes

Gelukkig maar zeg, dat het je allemaal niet boeit.

Mijn grenzen liggen bijvoorbeeld bij een ander dom noemen, maar dat zal jou als echte rebelse troubadour ook allemaal wel aan je reet roesten.

5 likes

Maar met die reactie ben ik het ook niet eens. Al vind ik het wel bizar hoe lang en agressief boeren mogen protesteren zonder dat de politie echt ingreep met ME etc. terwijl Extinction Rebellion binnen 20 minuten van de snelweg wordt geplukt (wat ik overigens ook afkeur)

5 likes

Oh wow, ik zie net beelden uit Sri Lanka waar het presidentiël paleis bestormt wordt. De president van Sri Lanka heeft het land bankrupt verklaard.

4 likes

Ik vond dit wel een verhelderend artikel over hoe het nou eigenlijk zit en wat het probleem en de oplossing is.

5 likes

Lieve schat you’ve been lied to by de landbouwlobby :broken_heart:

11 likes

In Texas is een hoogzwangere vrouw die de carpoolbaan gebruikte (mag je alleen gebruiken als je met minimaal 2 personen rijdt) bekeurd. Zij gaf aan gebruik te mogen maken van die baan omdat haar ongeboren baby door de overturning van Roe v. Wade ook als persoon wordt gezien, maar daar was degene die de bekeuring gaf het niet mee eens. Ze is van plan om de bekeuring aan te vechten dus ben heeeel benieuwd wat de rechter hiervan gaat vinden haha

https://www.washingtonpost.com/nation/2022/07/09/texas-abortion-pregnant-woman-hov-bottone/

84 likes

Ik las ergens dat Rusland op dit moment meer gas verkoopt dan voor de sancties zijn begonnen en zelfs tegen een betere prijs dan dat ze met Europa hadden afgesproken. Dus dan is er voor Rusland ook geen nood meer om gas te leveren aan Europa. Afnemers zijn o.a. India en China.

5 likes

Als Poetin de kraan dichtdraait is hij zijn belangrijkste pressiemiddel richting Europa kwijt. Dus nee, ik denk niet dat dit gaat gebeuren.

3 likes

Ik denk dat het risico dat er echt niks meer binnenkomt als hij dat laatste doet veel te groot is.

Maar met Poetin weten we het pas als het zover is. Wat dat betreft kan Europa er maar beter voor zorgen dat ze als de bliksem niet meer afhankelijk zijn van Russische brandstoffen.

3 likes

Ja een beetje zoals met het alsnog inschrijven van baby’s bij de geboorte. Dat werd toen hier in Nederland ook gebruikt na een abortus. En werd gezien als een zie je wel het is al wel een mens.