Nieuws, actualiteit en politiek #3

Nog even en dit onderzoek kost meer dan de winst die Sywert en co hebben opgestreken. Bizar.

3 likes

Ik zelf zou er met mijn minimum inkomen ook 100 euro per maand op achteruitgaan. TOP! :sob:

6 likes

Ja ik vind dit echt zo’n dom idee??

2 likes

Doe maar niet Rutte :rage::rage::rage:

4 likes

Ja, leuk idee huurtoeslag voor vrije sector. Maar mensen met de laagste inkomens die geen goedkope woning kunnen vinden en al kwetsbaar zijn worden ontzettend genaaid. Ook precies voor die groep is 100 euro per maand missen echt een probleem. :+1:t3:

6 likes

Ja kan hier echt wel om janken. Kom nu al amper rond. En ze houden zo toch ook helemaal geen rekening met de jaarlijkse huurverhoging dus dan hebben straks toch nog veel meer mensen nadeel ervan dan dat ze nu berekend hebben.

5 likes

Wat is dit voor onzin. Een vast huurbedrag van 520 euro. Daar heb je met heel veel geluk een appartement met 1 slaapkamer, maar ook die zijn hier meestal al duurder. Leuk plan maar worden dan de sociale huren ook verlaagd. Ik snap niet hoe een miljoen huishoudens er in hun ogen op vooruit zouden gaan.

Momenteel wel 1 hele woning van 25m2 die aan die 520 euro voldoet. Heb nog geen eens een huis en vind t nu al om te janken(hoop volgend jaar aan de beurt te zijn)

4 likes

De mensen die nu flinke vrije sector huur kunnen betalen gaan er waarschijnlijk flink op vooruit. Dat is natuurlijk fijn, maar ze slaan zo de plank mis en de armste mensen worden zo echt alleen maar armer.

8 likes

Dit is gewoon schuiven met geld, en het lost niks op.

3 likes

@babushkababy even 9 kinderen baren, dan zit je goed meid.

3 likes

man man man wat kut, ik hoop toch echt dat dit plan de kamer(s) niet op deze manier doorkomt

1 like

Dus wacht even: de overheid gaat huisjesmelkers subsidiëren door het verschil tussen die 520 euro en woekerhuur te betalen?

Of is het idee om te doen alsof iedereen 520 euro betaalt ongeacht de werkelijke prijs?

Ik snap het nie

8 likes

Op zich wel fijn als je opeens een inkomensdaling hebt als vrije sector huurder (hoef je niet direct een andere woning te zoeken), maar echt niet oké dat mensen met lage inkomens er zoveel op achteruit gaan :grimacing: het gaat in stappen maarja dat verzacht de pijn van die uiteindelijke 100 niet.

En ik snap trouwens ook niet wat ze met die fictieve 520 bedoelen. Stel je huur is 750, krijg je dan 750-520 = 230 toeslag?

1 like

Nee dan krijg je huursubsidie voor tot 520 euro. In mijn geval krijg ik over mijn overige 200 euro huur geen huursubsidie doorgerekend en dan loop je dus 100 euro mis. Dan moet je volgens de overheid gewoon maar een gOeDkOpEre huurwoning vinden tot max 520 euro. Koekoek

2 likes

Had zo gehoopt dat er een goede oplossing zou komen, komen ze met dit :sob:

Partner en ik vallen onder middeninkomen, huren voor 1300+ voor 50m2 en we gaan hier niet op vooruit waarschijnlijk.

Geen normale hypotheek kunnen krijgen omdat we net te weinig verdienen, wel achterlijk hoge huur betalen waar we makkelijk een hypotheek van 300.000 voor zouden kunnen krijgen, vallen overal buiten omdat we net te veel verdienen. We vallen overal buiten. Zelfde met dat stomme leenstelsel waarbij ze hadden beloofd dat het niet mee zou tellen. Het is bijna een slechte comedy film.

/ sorry, moest ff frustratie kwijt

12 likes

Ze willen het systeem versimpelen, toch? Ik begrijp hier dan nog steeds weinig van.

4 likes

Ja ik dacht ook dat ze huursubsidie wilden afschaffen aanvankelijk? Nu gaan ze idd geldslurpende huisbazen uit de vrije sector subsidieren met huurtoeslag?
Ik geloof dat er wel een huurplafond komt trouwens, maar dat is toch echt wel het minste van het minste wat ze kunnen doen om dit stomme systeem aan te pakken.

1 like

Dit willen ze gaan doen ja

2 likes

Terwijl de jaarlijkse huurverhogingen tot in de oneindigheid door mogen gaan?

Leuk systeem dan wat gewoon langzaam steeds kutter wordt zonder dat je er iets voor hoeft te doen

2 likes

Sorry, ook naar @anon11408962 en andere mensen die daar een wtf reactie bij hebben. Ik wist niet dat dit een aanstootgevende term is, maar nu weet ik dat wel :frowning: sorry, ik ga het aanpassen in mijn post.

6 likes