Nieuws, actualiteit en politiek #3

Weet iemand waarom de boeren niet gewoon staken? Als ze willen bewijzen dat zonder hen de supermarkten leeg raken, is dat toch een logischere actie dan dat je daarvoor distributiecentra moet blokkeren?

2 likes

Dat kan dan niet uit de vakbond of boerenvereniging betaald worden? Want die worden nu waarschijnlijk ook wel door Jumbo/AH etc aangeklaagd door de actie?

1 like

Ik zat nog even het voorstel door te lezen klik en hoe meer bizar ik het vind. Insteek: huidige systeem is administratief te ingewikkeld, moet eenvoudiger. Oplossing: dan maar alleen berekenen obv ink in plaats van daadwerkelijke hoogte huur. Hoé zorgt dit niet gewoon voor een (nog grotere) stijging in de huurprijzen?! Waar komt deze lage normhuur in vredesnaam vandaan? Stijgt ‘ie mee, net als de huurprijzen? Ik lees het niet.

“Na volledige doorvoering van dit voorstel gaan circa 1,2 miljoen huishoudens, 80% van de huishoudens die door deze hervorming worden geraakt, erop vooruit in koopkracht.“

Rooskleurige inschatting.

3 likes

Zeg Hugo kap hiermee en geef gewoon meer geld.

Ik weet dat t nog moet worden goedgekeurd maar is er een mogelijkheid dat je als burger aan kan geven van joe gasten dit is niet realistisch. Zal wel niet. Maar die 520 euro slaat echt nergens op.

1 like

Ja je kan met een trekker op de snelweg gaan staan bijvoorbeeld

13 likes

Ik krijg het niet gelinkt maar op nu.nl staat hier ook een artikel over en daar geven ze op het einde aan dat burgers online commentaar kunnen geven op de voorstellen.

2 likes

Ja hier! https://www.internetconsultatie.nl/

2 likes

Begrijp ik het goed dat als je het minimuminkomen hebt en particulier huurt je hier dan keihard achteruit gaat? Wie heeft nu een particuliere woning voor 520 euro? Hoeveel lage inkomens zijn er eigenlijk die particulier huren? Ik denk best een groep want een huis vinden is een hele klus dus je bent blij als je er een hebt. Wat een ongelooflijk beroerd plan.

Ik moet nu denken aan dat ze in box 3 ofzo ook werkten met fictieve bedragen. Dat is toch afgeschoten door de rechter? Ik neem aan dat dit vergelijkbaar is of is dat te kort door de bocht.

Edit: sowieso eigenlijk wie heeft nou een huurwoning van 520 euro.

2 likes

Op dit moment kun je in de vrije sector niet altijd huurtoeslag krijgen omdat ofwel de huur te hoog is, ofwel je inkomen. Met het nieuwe voorstel willen ze deze groep (met een te hoge huur) wel in aanmerking laten komen voor huurtoeslag. Dus mensen met een laag inkomen en een hoge huur in de vrije sector gaan erop vooruit. Maar mensen die al in aanmerking kwamen voor huurtoeslag binnen de vrije sector gaan er op achteruit, want voor hen wordt er gerekend met een huur van 520 euro, ongeacht wat je daadwerkelijke huur is. Dus zij krijgen minder toeslag.

7 likes

Op die manier. Dan kan ik je de.hand schudden @babushkababy. Bedankt voor je uitleg!

3 likes

Dit zijn echt huurprijzen van 15 jaar geleden. Hier help je mensen niet mee. Dat moeten beleidsmakers die zo’n regel verzinnen toch ook gewoon weten? En anders worden ze erop gewezen. Hoe kan dit er dan toch door komen? Staan ze zo ver af van ‘het volk’ en de realiteit? Willen ze mensen bewust niet helpen, maar is het een maatregel voor de bühne?

9 likes

Werd tijd

26 likes

Eh why? Die lui passen al weken levensgevaarlijke acties toe. Er zijn waarschuwingsschoten gelost (nos) en ze probeerden op de politie in te rijden. Had me eerder verbaasd als er niet geschoten was. Prima als je stoer wilt protesteren en gigantische risico’s wilt nemen met de veiligheid van anderen, maar laat het politieoptreden dan in hemelsnaam in lijn zijn met de acties.

52 likes

Misschien moet je dan toch echt een brilletje

En oh zeker. Als je als demonstrant middelen gaat gebruiken die per definitie gevaarlijk zijn (want een confrontatie met een trekker is dat per definitie als jij een volkswagen polo bezit en als mens op de weg staat) vind ik dat je dat risico accepteert ongeacht het doel. Je mag dan zelf bepalen of dat het je waard is en afhankelijk van je doel vind ik dat bewonderenswaardig of oliedom. Er zijn overigens ook meerdere rechters die agenten hebben toegestaan te schieten op rijdende voertuigen bij zeer dreigende situaties. Als er geschoten wordt volgt altijd onderzoek, dus we zullen zien of dit gerechtvaardig was.

En over de ‘andere demonstranten’. Ik weet honderd procent zeker dat er geen enkele groep hedendaagse demonstranten is die ik steun die het ooit in zijn hoofd gehaald heeft zo’n soort actie uit te voeren.

34 likes

Je hebt een filmpje van krap een minuut gekeken waarin je slechts vanuit één perspectief een situatie ziet. Je kunt daar toch geen oordeel over vellen? Als je dat al doet vind ik het echt bijzonder dat je de dreiging niet ziet. Er staan agenten op een afgesloten weg en er rijden trekkers als malloten rond. Ze overtreden sowieso de wet en brengen iedereen op die weg in gevaar. Ik heb een ongelofelijke hekel aan de politie, maar van deze kan zelfs ik zien dat het doodeng is.

13 likes

Ach als dit een klimaat of blm demonstratie was hadden ze allang 20x geschoten

39 likes

Ik vind dit altijd zo kwalijk. Mensen die direct afkeurende oordelen hebben over een situatie, waar je ondanks dat je ‘meerdere’ filmpjes van hebt gezien, totaal geen beeld van hebt. Geen enkel idee van de context, situatie voorafgaand aan de schoten, gewoon niks. Gewoon een ongefundeerd oordeel. Daar hebben we nu Rijksrecherche en rechters over die wel gefundeerd een oordeel kunnen en zullen stellen. Laten we daar op wachten voor we dingen gaan roepen en tot die tijd van uit gaan dat de politieagent er een goede reden voor had. Zo niet dan horen we dat vanzelf van de rechter.

25 likes

Kerrolain staat alweer vooraan voor een debat. Want nu gaan ze te ver natuurlijk! Mrs gaslight.

5 likes

Nou je trekt het zeer in twijfel en oordeelt dat je de situatie niet dreigend genoeg lijkt te vinden voor schoten terwijl je er niet bij was. Maar misschien ben ik op jou zo fel omdat ik algemeen wat ik net beschreef alweer zie gebeuren op alle social media. een hoop mensen alweer ongefundeerd aan het blaten, schreeuwen en veroordelen. En dat irriteert me mateloos.

4 likes