Nieuws, actualiteit en politiek #3

In het geheel niet soortgelijk.

9 likes

Mijn mening is dat ik op basis van die korte filmpjes geen enkel idee kan hebben wat de precieze situatie was en of die schoten (on)terecht waren. En dat ik het om die reden heel goed vind dat we protocollen hebben dat de Rijksrecherche onderzoek instelt bij een gelost schot. Ik denk er niet meer of niet minder van.

8 likes

Gelukkig is het gewoon protocol dat de Rijksrecherche altijd onderzoek doet wanneer een agent zijn of haar wapen gebruikt. Maar wat mij betreft had de desbetreffende agent meer dan gelijk. Sterker nog ik ben op een punt dat ik zeg dat ze alle boeren die nu op snelwegen staan, bij ministers voor de deur of de distributiecentra blokkeren moeten gaan noteren en alle schade gaan verhalen. Protesteren is helemaal prima maar wat er nu gebeurd heeft helemaal niets met protesteren te maken. Iedereen ander protest was allang gedwongen tot stoppen.

13 likes

Plus 100.

Iederéén heeft toch slechts wat filmpjes gezien
?

Welke mening je ook hebt (bijv. ‘het werd tijd dat de politie op de protesterende boeren schiet’, Ăłf ‘ik schrik daarvan’), niemand is hier dus die Rijksrecherche die er uitgebreid onderzoek naar heeft gedaan en dus wéét of die schoten gerechtvaardigd waren of niet.

3 likes

Een fucking trekker wil inrijden op politieagenten/auto’s. Ooit een trekker naast een persoon of auto gezien? Ooit gezien wat voor schade een trekker (in gevallen van een ongeluk dus zonder opzet!) al aan een mens of auto kan toebrengen?

Het is niet alsof de agenten hier op mensen zijn gaan inschieten. Nee ze schieten gericht op een trekker in een dreigende situatie. Ik geef in dit geval de agenten 1000000% het voordeel van de twijfel. Jezus christus man.

44 likes

Ik weet echt niet wat er in het water zit in dit land, maar een deel van de inwoners is het in rap tempo aan het verliezen

25 likes

Boeren: blokkeren alles
Boeren: rijden in op agenten
Boeren: steken van alles in de fik

Agenten: reageren

Boeren:

afbeelding

106 likes

Gooi alle agressieve boeren in het IJsselmeer joh wat zijn dit voor praktijken, het hele land trashen en mensen in fucking levensgevaar brengen omdat je je zin niet krijgt :face_with_symbols_over_mouth:

14 likes

Dit. Ik weet dat dit compleet vanuit emotie is en alle ratio mist, maar ik heb nu wel zoiets van: stuur het leger er maar op af, dit is echt absurd

7 likes

Echt hoor. Ooit naast een wiel van een trekker gestaan? Die banden zijn net zo groot als dat wij zijn en enorm dik en zwaar. Als een auto op je inrijdt kun je nog proberen om uit te wijken, maar een trekker ontwijk je niet.

12 likes

Ik ben echt totaal de tegenovergestelde kant. Ik vind het heel rot voor de agent die nu in een enorm onderzoek terecht komt op basis van een Twitter filmpje. Gelukkig zegt de politie ook dat je op 1 filmpje niet kunt baseren wat de situatie was en hoe groot de dreiging was. Ik vind het volledig terecht ĂĄls het zo is dat de trekker er op in wilde rijden, daarvan win je het nooit.

2 likes

True, dat was te kort door de bocht. Er komt sowieso onderzoek inderdaad, maar ik bedoelde (schreef ik niet duidelijk) dat nu iedereen en zn moeder een mening heeft over de schoten op basis van dat filmpje.

2 likes

De boer waar de politie op geschoten heeft zou een 16-jarige jongen zijn, dat vind ik wel heftig hoor.

Niet dat het dan niet meer okĂ© is o.i.d., zeker als blijkt dat hij inderdaad op ze in probeerde te rijden. Maar wat doet zo’n kind daar.

2 likes

:joy::joy:

16 likes

Nee

10 likes

tl;dr “In de Telegramgroepen is een kruisbestuiving te zien tussen de meest radicale boeren en complotdenkers”, schrijft [de Nederlandse krant Trouw

ik ben benieuwd hoelang ze dit gaan kunnen aanhouden, ze krijgen ook niet echt veel bijval heb ik de indruk?

2 likes

Ja dit is echt, ik heb welgeteld 1 dag in zo’n TG groep gezeten (die hier werd gedeeld) en ging er toen weer uit omdat het antisemitisme, het complotgehalte en de radicalisering echt zo erg/hoog is. Zat erin om te kijken waar/wanneer er acties waren, maar dat was echt maar 15% van alle berichten.

antisemitisme e.d.

De holocaust is niet echt, Hitler deed misschien toch wel wat goeds, Nederland is een BV, de Grondwet bestaat niet dus de politie mag niets doen, ga zo maar door. Er zijn enkele boeren(?) die daar tegenin gaan maar die “hadden ze in '43 ook mee moeten nemen” volgens de radicale boeren.

6 likes

ik vind het zo afgrijzend, maar ook frustrerend dat tegenwoordig iĂ©der debat zo dus gekaapt wordt door extremisten. En dan te bedenken dat ‘we’ in 2016 nog vooral schrik hadden van een russische trollenfabrieken
 :roll_eyes:

3 likes

Hahaha dit artikel. Cry me a fucking river zeg. Bepaalt de markt de vraag in plaats van de overheid, is het ook niet goed??

21 likes

Jeeezus stel kleuters, “echt niet eerlijk als mensen zelf mogen kiezen wat ze drinken en ze kiezen niet voor ons!! :cry:”

9 likes