Nieuws, actualiteit en politiek #3

Volkomen logisch weer

2 likes

Wat een mooi en interessant stuk zeg! Wel bizar om je te realiseren dat voor 1860 abortus in het geheel niet strafbaar was (of in ieder geval niet voor het moment van de ‘quickening’) en dat de geschiedenis zich nu, 150 jaar later, gewoon aan het herhalen is.

6 likes

Ik snap sommige reacties op mij niet zo goed. Of misschien vat ik het te persoonlijk op, dat kan ook hoor. Ik vind het alleen knap dat je in mijn post ziet dat ik de overheid en instanties van competentie beticht.
En ik herken me in ieder geval niet bepaald in deze woorden van @Shaaar, dat wil ik nog even gezegd hebben :sweat_smile:.
“Je bent geen kritische burger die het allemaal doorziet
follow the money hebt gelezen (wat gewoon een reguliere nieuwswebsite is) en nu denkt dat je een groots complot hebt ontmaskerd.”

Ik noemde FTM natuurlijk jĂșist omdat het regulier is.
Ik zeg nergens dat ik in complotten geloof. Ik zeg dit:

Misschien zijn ze hier helemaal niet op het forum, mooi, maar ik heb er wel veel in m’n omgeving, die oprecht altijd en overal alleen maar goede bedoelingen zien, zich dingen gewoon niet kunnen voorstellen omdat zij dat zelf nooit zouden doen of omdat iets niet logisch klinkt, de meeste mensen deugen blabla.
Dat vind ik wel eens irritant.

Oprechte vraag: voor wiens karretje laten zij zich spannen?

Verder mooie discussie hier en idd, waarom hoor je complotdenkers niet of nauwelijks over de toeslagenaffaire?

3 likes

Da fack. De wappies of boeren bedreigen het provinciehuis in Leeuwarden. Idioot die lui. Friese Statenleden klaar met bedreigingen: 'Ik zag collega's trillen'

Heeft iemand het column van Leon de Winter gezien? De sfeer als een partij als het WEF ter sprake komt valt mij ook wel eens hier in de discussies op

Edit; nuance

1 like

Lol dan noem je ook wel iemand

18 likes

Ha afgezien van iemands mentale toestand, ben wel benieuwd naar de kijk hier over wat hij beweert, de toestand in Sri Lanka. Ook over het ontstaan van complotten doordat men het gevoel heeft dat er geen transparantie is over plannen.

Nee ik vind het juist interessant om over deze ‘controversiĂ«le’ onderwerpen te discussiĂ«ren, maar het blijft een vraag hĂš, geen aanval.

2 likes

Goed dat je het zegt, ik zal het in mn eerdere bericht even nuanceren. Het gaat me namelijk meer over de tendens als het WEF wordt genoemd dan de daadwerkelijke woorden die die gebruikt.

Net zoals iedere extreemrechtse Twitteraar ooit.

3 likes

Nee is niet waar hoor :slightly_smiling_face: vind de reacties interessant en ben ook verre van een extremist (aan beide kanten v/h spectrum).

1 like

Niet leuk maar :sparkles: interessant :sparkles:

4 likes

@Lula @Shaaar Ja dat kan toch! Is toch ook een reactie dat je de punten van zo’n column onzin vindt. Ik mag dat toch posten? Was bijvoorbeeld ook benieuwd naar de reactie op het nieuws van de eerste genderneutrale basisschool

1 like

Prima toch? Ik lees eigenlijk niet echt iets geks

2 likes

Maar wil je een respectvolle discussie of wil je alleen een screenshot/linkje posten zodat mensen hier voor jouw vermaak op gaan reageren? Als je alleen maar reacties van mensen op nieuws wilt zien, kun je toch ook de reacties op NUjij ofzo doorlezen :man_shrugging: Als je een discussie wilt, zou je bijvoorbeeld kunnen inzetten met wat jouw mening erover is en waarom.

Ik zal wel een beginnetje maken over de genderneutrale school :slight_smile: Het lijkt mij prima, want er wordt méér ruimte aan kinderen geboden in plaats van minder (als in: een meisje dat in de poppenhoek wil spelen, mag dat ook gewoon). Ik ben wel benieuwd naar hoe de leraren hiervoor worden opgeleid. Als het neerkomt op “Oke vanaf nu zijn we genderneutraal, hier is een A4’tje met wat je moet doen” denk ik dat veel mensen impliciet toch hun al bestaande gendernormen blijven meenemen en toepassen.

Het is bekend uit de ontwikkelingspsychologische/pedagogisch wetenschappen dat gendernormen negatieve effecten kunnen hebben op kinderen in de basisschoolleeftijd; bijvoorbeeld dat bij jongens docenten meer gefocust zijn op “druk gedrag” wat als self-fulfilling prophecy kan gaan werken. Ik hoop dus heel erg dat onderzoekers de kinderen van deze school gaan volgen. Zou echt interessant zijn om te kijken of dit ook op lange termijn effecten heeft; bijvoorbeeld op de sociaal-emotionele ontwikkeling en latere beroepskeuze.

25 likes

Hou op hoor.

10 likes

Nou oplossing voor het probleem zou ik zeggen. Laten we ze gaan behandelen hoe we de vluchtelingen behandelen. Laten we ze ‘lekker’ in een jarenlang proces, in wanhoop en onzekerheid of ze een ‘verblijfsvergunning’ krijgen, vaak van woonplek moeten verhuizen en vergeet vooral niet: jaren lang in afwachten tot je verblijfsvergunning niet mogen werken. Is dat eens lekker, jaren lang staan die boerderijen stil, en tegen de tijd dat ze hun procedure door zijn hebben we gewoon hun bedrijven opgedoekt. Joe joe probleem opgelost.

Echt doe normaal zeg met je protest daar man man

23 likes

Ik word ook gewoon steeds bozer en bozer van deze mensen.

8 likes

Ik vind het wel bijzonder dat zij dus zo erg in hun bubbel zitten zelf ook dat niemand ze hierin afremt.

Gisteren waren in de buurt (het oosten van NL) ook protesten, en alle omliggende bedrijven kwamen de boeren gewoon koffie en lekkers brengen :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

“Het is triestig dat ecologische belangen prioriteit krijgen op de economische. We mogen geen water meer oppompen, omdat het te laag zou staan en verzilt is. Maar ik denk dat het verstand van sommige beleidsmakers er erger aan toe is.”

mijn broek valt af van deze uitspraak? Stel je voor, een boer die rekening moet houden met het ecologische aspect?!

11 likes