Nieuws, actualiteit en politiek #3

Als mensen ‘kritisch denken’ tegenwoordig zo expliciet gebruiken in hun argumentatie dan moet je dat eigenlijk tegenovergesteld opvatten. Een beetje zoals Doutzen die eigen onderzoek had gedaan.

1 like

Ik zou het echt fantastisch vinden als meer zaken zo gaan werken! Laat biologisch maar het goedkoopste worden, zodat je voor vlees/zuivel etc. meer moet betalen.

6 likes

Ja maar een slavink is én geen sla én geen vogel en daar hoor je die kakvleeslobby niet over :rage:

23 likes

3 likes

Bye BoJo :tipping_hand_woman:t3:

23 likes

13 likes

Dit klinkt positief(er), niet? :blush:

Zeker wel interessant ja. Ik zou alleen liever zien dat ze het hebben over duurzaam/circulair/natuurinclusief/whatever ipv alleen biologisch boeren. De regels voor biologisch boeren vind ik soms een beetje religieus aandoen zoals dat alleen ‘natuurlijke’ bestrijdingsmiddelen gebruikt mogen worden terwijl die schadelijker kunnen zijn dan sommige synthetische. Maw ik hoop dat de politiek zich niet blind gaat staren op ‘biologisch’ maar kijkt naar duurzaam boeren in bredere zin.

12 likes

Zag laatste een tiktok over veel van de leugens en fuck ups van deze idioot. Goed dat ie opbokt, hondenlul :fu:.

1 like

Eens. Er zijn allerlei boerderijen die op een bepaalde manier boeren (zoals boerderijen onder het wroetvarken concept) die helemaal prima zijn maar nét niet binnen de criteria van biologisch vallen en daardoor dat labeltje niet krijgen. Soms zijn ze zelfs beter bezig of doen ze meer voor natuur/klimaat dan bio boeren. Maar goed, alle beetjes helpen en liever alles bio dan doorgaan hoe we nu bezig zijn.

2 likes

Als tegenargument las ik dat het probleem nóg groter wordt als we gewoon doorgaan zoals we nu boeren. Dus ja, je haalt dan misschien minder van een veld met bio boeren dan nu (al lag het probleem vooral bij de veehouders toch? Niet perse de boeren die groente verbouwen), maar het is nog steeds meer dan we anders van een veld kunnen halen als we niks aan de stikstofcrisis doen. Op den duur houdt het gewoon echt op. Als je erop gaat letten zie je nu al zo ontzettend veel brandnetels en bramen overal.

5 likes
1 like

Ik gok zomaar dat de boodschappen nog duurder worden door de boeren.
Las namelijk een artikel dat de supermarkten hier niet voor verzekerd zijn.

Dit geeft natuurlijk alleen maar meer munitie voor de boeren richting “de overheid”. Ik ben benieuwd hoe het nu verder af gaat lopen met het proces rondom die agent. Wel echt ziek dat sommige agenten nu ondergedoken moeten zitten met hun gezinnen, echt niet normaal.

3 likes

Ik ben ook echt bang voor de enorme voedselverspilling die het teweeg brengt, ik wil echt niet weten wat er straks allemaal weggegooid wordt

5 likes

Dag mag dus juist niet :sob: Zo zonde, want ik denk dat een paar hectares GMOs en de rest van de Nederland kringlooplandbouw weleens de oplossing zou kunnen zijn voor deze puzzel. Maar daar is voorlopig geen politiek (en publiek) draagvlak voor.

1 like

Wow heftig

10 likes

En nu inmiddels overleden, wat heftig zeg!

2 likes

Bizar om te zien dat die schutter gewoon op een paar meter afstand staat. Wat heftig zeg! Knap dat die beveiligers meteen op die vent doken

https://www.ad.nl/politiek/welvaart-in-ons-land-is-nog-schever-verdeeld-br-dan-gedacht~a057762f/

Heeeeee hè. Hoop dat ze hier nou eindelijk eens iets aan gaan doen. Onbegrijpelijk dat hier een onderzoeksrapport voor nodig was want dit kan zelfs een blinde nog opmerkten, maar afijn

4 likes