Maar wil je een respectvolle discussie of wil je alleen een screenshot/linkje posten zodat mensen hier voor jouw vermaak op gaan reageren? Als je alleen maar reacties van mensen op nieuws wilt zien, kun je toch ook de reacties op NUjij ofzo doorlezen
Als je een discussie wilt, zou je bijvoorbeeld kunnen inzetten met wat jouw mening erover is en waarom.
Ik zal wel een beginnetje maken over de genderneutrale school
Het lijkt mij prima, want er wordt méér ruimte aan kinderen geboden in plaats van minder (als in: een meisje dat in de poppenhoek wil spelen, mag dat ook gewoon). Ik ben wel benieuwd naar hoe de leraren hiervoor worden opgeleid. Als het neerkomt op âOke vanaf nu zijn we genderneutraal, hier is een A4âtje met wat je moet doenâ denk ik dat veel mensen impliciet toch hun al bestaande gendernormen blijven meenemen en toepassen.
Het is bekend uit de ontwikkelingspsychologische/pedagogisch wetenschappen dat gendernormen negatieve effecten kunnen hebben op kinderen in de basisschoolleeftijd; bijvoorbeeld dat bij jongens docenten meer gefocust zijn op âdruk gedragâ wat als self-fulfilling prophecy kan gaan werken. Ik hoop dus heel erg dat onderzoekers de kinderen van deze school gaan volgen. Zou echt interessant zijn om te kijken of dit ook op lange termijn effecten heeft; bijvoorbeeld op de sociaal-emotionele ontwikkeling en latere beroepskeuze.