Nieuws, actualiteit en politiek #3

of stel je voor, je zoekt andere manieren om je gewassen te telen, mindblowing i know
het interesseert me geen reet dat jij niet kan sproeien om te verkoelen omdat een kanaal laag staat, hang een zeil, wees creatief, stop met janken

ik woon zelf op het platteland en heb soms echt de neiging om die sproei-installaties te gaan verneuken, zeker als het over fucking gras gaat

8 likes

Ik hoop dat het laatst echt niet nodig is en er alles aan gedaan word om dat te voorkomen.

1 like

Ja ik snap het waarom je er wel voor bent. Maar het is niet zo makkelijk op te lossen door er geld tegen aan te gooien. Veel huizen zijn helemaal niet aardbevingsbestendig, het vertrouwen in de overheid is al erg laag in deze hoek, veel mensen voelen zich niet gehoord en voelen zich niet veilig. Er is ook heel veel niet goed gegaan de afgelopen jaren met aardbevingsbestendig maken en compensatie. Zie bijv. deze podcast.

Het is een duivels dilemma dus ik hoop gewoon dat als het moet, dit echt de allerlaatste optie is en dat er heel duidelijk gecommuniceerd gaat worden.

3 likes

Ben wel benieuwd naar jouw mening over dit artikel wat je deelt :slight_smile:

2 likes

Maar boeren mogen alles ookal gaat de wereld kapot want ze houden Nederland draaiende!1!!

Ik erger me ook ZO aan die spandoeken bij ons op de weg. ‘Respect voor de boer!’ Ja eh de meeste mensen hadden respect voor de boer? Dat is het probleem ook nog steeds niet?? Of nu ja inmiddels door hun eigen idiote gedrag is dat probleem er inderdaad bijgekomen.

Maar dat hele persoonlijke slachtofferschap in een situatie als deze waar dat zó ongelooflijk niet terecht of relevant is kan ik niet mee. Het gaat niet allemaal over jou als persoontje, Henk. Alles behalve, in feite.

15 likes

Marina Ovsyannikova die in maart tijdens een tv-uitzending met een bord in beeld kwam, was opnieuw opgepakt nadat ze demonstreerde. Ze is vrijgelaten.

3 likes

Ik raak echt bovenmatig pissed off hiervan. Kutministerie

8 likes

Ik vind het ook bizar dat stukken van zulk maatschappelijk belang achtergehouden worden. Ik ben benieuwd of Deloitte die stukken dan wel krijgt, want zij moeten onderzoek doen naar de hele affaire. Maar los daarvan vind ik het óók heel vreemd dat een overheidsorganisatie een dwangsom wordt opgelegd. Het is alleen maar meer belastinggeld wat wordt verspild nu.

5 likes

Van Deloitte vind ik het ook bizar dat het onderzoek al meer heeft gekost dan die hele deal :upside_down_face: maar ja he…

3 likes

Dat is niet waar toch? Deloitte krijgy tot nu toe een kleine 5 miljoen voor dat onderzoek, en alleen Sywert zou al 9 miljoen winst hebben gemaakt. Dus incl. de 10 miljoen totaal winst voor zijn kompanen en het niet-winst gedeelte van de deal gaat het sowieso om veel meer geld dan Deloitte krijgt. Maar ook dat is een heel flink bedrag ja.

4 likes

Ik had ergens gelezen dat het meer zou zijn, maar kan me vergissen! 5 miljoen vind ik nog ziek veel geld overigens :speak_no_evil: want volgens mij is er nog niet heel veel resultaat geboekt/openbaar gemaakt?

2 likes

Nee ze maken hun resultaten ook pas bekend als het onderzoek klaar is…

1 like

De gemiddelde Amerikaan kan Nederland aanwijzen en toch maken Trump en consorten zich ‘druk’ over Nederlandse boeren. Vermoeiende mensen

7 likes

Nee ze maken zich er niet druk over, dit lijkt me eerder opportunisme. Dit kunnen zr gebruiken in hun frame van ‘de heersende elite/linkse mensen proberen de hardwerkende gewone mensen hun wil op te leggen”. Waren kennelijk meerdere ultra rechtse nieuwszenders vanuit verschillende landen die hierop sprongen

14 likes

Ik vind dit zo schattig, hoop dat het jochie ook meekrijgt dat ie zo goed geholpen heeft :smiling_face_with_three_hearts:

38 likes

Ik vind het verbazingwekkend dat het studentencorps nog bestaat.

15 likes

Hahah wat savage

3 likes

Het hoofd van die rechter zegt genoeg. Wel leuk dat er een publieksprijs was, iets minder awkward allemaal

3 likes

maak je geen zorgen, wij Belgen met onze verrotte kerncentrales zullen Europa recht houden!

(moest echt met mijn ogen rollen van dit artikel)

9 likes

Ik zie wel mogelijkheden om de Brexit nog wat verder uit te buiten :innocent:

3 likes