Nieuws, actualiteit en politiek #3

Ongelofelijk dat deze reactie zo vaak geliked is. Als dit ging over een BLM demonstratie waar gericht werd geschoten naar een wegrijdende auto dan was het anders geweest.

7 likes

Dit is een vergelijking die als een tang op een varken slaat en dat weet jij ook heus wel. Van deze groep demonstranten is juist al heel veel geweld gedoogd.

11 likes

Maar nu projecteer je het geweld van een kleine groep op een grote groep. Maakt dat gericht schieten OK??

2 likes

Lees wat ik zeg en leg me geen woorden in de mond. En naar dat gericht schieten wordt onderzoek gedaan dus wacht dat af voordat je uitspraken doet over wel/niet terecht schieten obv een filmpje van dumpert.

3 likes

afbeelding

6 likes

Ik reageer op een vergelijking die nergens op slaat. Ik zeg dat er nog onderzoek moet volgen over het schieten. Waarom reageer je zo naar mij? Projecteer je issues op een ander

7 likes

Dit lijkt me een contradictio in terminis hoor

19 likes

Je kan met regeneratieve landbouw in een jaar 3 ton voedsel van 1 hectare grond krijgen (dit wordt bij mijn werk gedaan). Dus ook met zulke vormen van landbouw zullen we meer dan voldoende eten kunnen verbouwen in Nederland. Het is natuurlijk wel een hele omschakeling, maar mogelijk is het zeker.

10 likes

Sorry maar als je geen verschil ziet tussen iemand die met een microfoon op de Dam staat en schreeuwt vs meerdere malen verzamelen bij het huis van een minister en trekkers gebruiken om het land stil proberen te leggen, ben je echt te dom om een gesprek mee te voeren

37 likes

En als je zo persoonlijk naar anderen uithaalt, mag je zelf invullen wat dat jou maakt in dit geval.

9 likes

Nou het mooie is dat het me dus niet boeit wat mensen die zo denken van mij vinden. Ik hanteer voor mezelf gewoon een ondergrens.

5 likes

Bijna alsof je niks meer mag zeggen

9 likes

Behalve dan dat een blm protest nooit zo uit de hand zal lopen omdat dat demonstranten zijn die weten wat er gebeurt als je de wet breekt én dus heel bewust op het legale pad blijven.

We kijken al weken naar een groep “demonstranten” wat ik bewust tussen haakjes zet omdat ik dat geen passende term vind, die heel bewust gevaarlijke situaties veroorzaakt, het land overhoop probeert te halen, mensen met de dood bedreigt en dreigt met oorlog. Allemaal om dwang uit te oefenen op politiek proces. Als je als mens nu nog in je trekker stapt om daarbij aan te sluiten neem je risico, als je als ouder je kind nu nog aanspoort om daarbij aan te sluiten neem je risico. Je weet waar je in stapt. Wat mij betreft is het inderdaad de hoogste tijd dat de politie of desnoods het leger deze protesten gaat handhaven én welke beslissingen ze dan nemen (of dat nou trekkers in beslag, arrestaties of waar nodig schieten is) is niet aan mij. Ik heb wat betreft protest één ding geleerd van mijn ouders: als het escaleert moet je wegwezen óf je kiest er heel bewust voor te blijven, maar dan accepteer je ook alle gevolgen. Nul medelijden met jankboeren die schrikken dat ze in gevaarlijke situaties komen.

60 likes

Maar waarom wil je die actie tijdens het lopende onderzoek al veroordelen? Filmpjes lijken objectief omdat je nou eenmaal ziet wat er gebeurt maar ook met film kun je de publieke opinie heel erg sturen door de context of aanloop weg te laten. Als blijkt dat de agenten onterecht hebben gehandeld, is het dan ook vroeg genoeg om ze te veroordelen.

5 likes

Dit is zo’n klassieker. ‘Ik weet dat ik niet de enige ben’. Never namen en rugnummers. Als je al die mensen nou gewoon eens optrommelt is je mening niet meer zo’n uitzondering. Of zijn er andere redenen dat die mensen liever niet mee discussiëren; bijvoorbeeld dat ze het niet kunnen hebben dat mensen benoemen dat hun ‘mening’ ongefundeerd is.

Blijft me verbazen dat mensen zoals jij niet doorhebben dat mensen zoals ik en anderen precies hetzelfde doen. Ik uit mijn mening. Niet meer, niet minder.

26 likes

Ik reageer wel eens niet me omdat ik het gevoel krijg dat sommigen e gaan beledigen als je geen linkse mening hebt. Ik vind dat veel meningen die hier worden geuit zo negatief is naar boeren. Boeren hebben zoveel geinvesteerd in innovatie en om het betaalbaar te houden moesten ze meer koeien aanschaffen. De regering geeft nu toe dat ze daarin fout waren en dit heeft geleid tot nu een acute beslissing. En ik vind dat hier te weinig rekening wordt gehouden met de boeren, sommigen plegen zelfmoord en dat vind ik zo triest.

Boeren kunnen niet protesteren door niet naar het werk te komen, niemand betaalt hun salaris dan. Daarom vind ik het goed dat ze op een manier demonstreren zodat ze zichtbaar zijn ook voor veel randstedelingen.

Ik denk dat het land van de boeren wordt afgepakt zodat de regering voor weinig geld nieuwe huizen kan bouwen. Het stikstofmodel klopt niet en D66 heeft toegegeven dat het model nog niet kloppend is en daar worden dus beslissingen mee gemaakt. En wat ik ook erg vind is dat de boeren zich in Nederland aan hele strenge regels moeten houden maar dat de regering wel vindt dat we goedkoop vlees uit canada mogen halen waar de regels voor vlees helemaal niet streng zijn. De regering geeft denk ik niet om natuur maar om goedkoop grond om huizen op te bouwen ik vind ze corrupt.

4 likes

Ja klopt! Bij regeneratieve landbouw focus je naast het verbouwen van groenten op het verbeteren van de bodemkwaliteit. Dus dan werk je volgens een plan waarbij verschillende gewassen elkaar afwisselen die samen de bodem weer versterken. Ik doelde inderdaad niet per se op biologisch, maar meer op dat er meerdere andere landbouwmethoden zijn die wel goed voor de bodem zijn en waarbij je wel voldoende voedsel kunt verbouwen. Dus dat sloot niet helemaal aan bij jouw opmerking, excuus. Ik hoop ook van harte dat die allemaal worden meegenomen in het plan van de overheid. Ik weet in ieder geval dat er contact met ze is over deze vorm van landbouw en mijn werkgever is zelf ook bezig om boeren zich hierbij aan te laten sluiten. Dus dat is weer een stap in de goede richting!

5 likes

Ik heb met een aantal demonstraties meegelopen waar soms mensen meeliepen die antisemitische leuzen riepen, dat kwam vaak in het nieuws in plaats waar de meerderheid voor stond in een demonstratie. Ook bij BLM protesten lopen er gekken rond ja, ga nou niet doen alsof iedereen die daar meedoet zich gedraagt.

1 like

Ik heb nu al een paar keer “linkse mening” gelezen als het gaat om een discussie over het boerenprotest. De discussies gaan vaak over de manier van protesteren en de buitensporigheid daarvan. Daar lijkt me weinig links/rechts aan maar meer een kwestie van normen en waarden in de samenleving ongeacht je politieke kleur. Ik vind het ook een heel stom frame om het “links” te noemen als je tegen uitspattingen van die trekkers bent.

47 likes

Maar nu protesteren ze toch ook en gaan ze niet naar het werk? Alleen zij bezetten als een stelletje idioten de snelwegen en distributiecentra waardoor derden er mega veel last van hebben. Terwijl de huisartsen braaf op een plein staan ergens. Waarom vind jij het gerechtvaardigd dat ze in deze mate derden er mee lastig vallen? De supermarkten en de gemiddelde burger zijn niet de oorzaak van hun probleem.

Ik vind echt dat er harder opgetreden moet worden. Er was van de week ook een demonstratie van een andere groep op de snelweg, dat werd meteen afgekapt, maar oh nee die boeren hebben tractoren dus dat kan niet. Dat is toch te gek voor woorden?

22 likes