Nieuws, actualiteit en politiek #3

In Texas is een hoogzwangere vrouw die de carpoolbaan gebruikte (mag je alleen gebruiken als je met minimaal 2 personen rijdt) bekeurd. Zij gaf aan gebruik te mogen maken van die baan omdat haar ongeboren baby door de overturning van Roe v. Wade ook als persoon wordt gezien, maar daar was degene die de bekeuring gaf het niet mee eens. Ze is van plan om de bekeuring aan te vechten dus ben heeeel benieuwd wat de rechter hiervan gaat vinden haha

https://www.washingtonpost.com/nation/2022/07/09/texas-abortion-pregnant-woman-hov-bottone/

84 likes

Ik las ergens dat Rusland op dit moment meer gas verkoopt dan voor de sancties zijn begonnen en zelfs tegen een betere prijs dan dat ze met Europa hadden afgesproken. Dus dan is er voor Rusland ook geen nood meer om gas te leveren aan Europa. Afnemers zijn o.a. India en China.

5 likes

Als Poetin de kraan dichtdraait is hij zijn belangrijkste pressiemiddel richting Europa kwijt. Dus nee, ik denk niet dat dit gaat gebeuren.

3 likes

Ergens vind ik het een grappige reactie, maar ik vind het aanvechten dus echt het domste wat je kunt doen omdat je dan dus de logica van pro life erkent en gebruikt. Kan zomaar de verkeerde kant op vallen. Wat als de foetus straks erkend wordt als volwaardige persoon? (Want dat is toch precies de wens van conservatief amerika). Ben je nog verder van huis.

13 likes

Ik denk dat het risico dat er echt niks meer binnenkomt als hij dat laatste doet veel te groot is.

Maar met Poetin weten we het pas als het zover is. Wat dat betreft kan Europa er maar beter voor zorgen dat ze als de bliksem niet meer afhankelijk zijn van Russische brandstoffen.

3 likes

Ja een beetje zoals met het alsnog inschrijven van baby’s bij de geboorte. Dat werd toen hier in Nederland ook gebruikt na een abortus. En werd gezien als een zie je wel het is al wel een mens.

Maar niet alle gas kan overal heen. Heeft met die pijpleidingen te maken. Gasvelden voor de Europese markt kunnen niet zomaar leveren aan Azie. Het heeft met de prijs van gas te maken, dat ze hogere opbrengsten hebben. Daarnaast zijn er vaste afnemers die niet zomaar ergens anders gas kunnen krijgen. Ik zag ergens dat NL 5-10% minder Russisch gas afneemt, dan voor de sancties. Dat is heel erg weinig afname.

6 likes

Zo had ik er nog niet over na gedacht!

9 likes

Zo zeg dat verhaal van de Uber Files wordt ook steeds erger. Gisteren al met de bedenkelijke rol van Neelie Kroes en nu over de betrokkenheid van de belastingdienst. Onvoorstelbaar weer dat contrast tussen de behandeling van eigen burgers en het bevoordelen van buitenlands bedrijven. Benieuwd wat er nog meer naar buitenkomt.

8 likes

Ik hoop dat je niet meer als complotdenker wordt gezien als je de overheid wantrouwt. Dat bedoelde ik ook met mijn steun aan de boeren, ik denk dat de regering niets om het milieu geeft maar het grond van de boeren willen voor nieuwe huizen.

4 likes

Je begrijpt dat je niet zomaar kan bouwen op die grond? Iets met een bestemmingsplan en beschermde natuurgebieden, los van het feit dat een nieuwe woonwijk in de middle of nowhere niet echt aantrekkelijk of praktisch is?

19 likes

En jij gelooft dan dat iedereen van de ‘overheid’ meewerkt aan dit plan en dat ook alle stikstof-experts hierin betrokken zijn en liegen?

8 likes

@Sanseveria :joy:

ja maar nu durft natuurlijk niemand dé vraag te stellen wat neelie kroes nu aan het doen, na haar uber succes :wink:

2 likes

Er stonden net ook idioten met zo’n omgekeerde Nederlandse vlag op een viaduct bij de snelweg vlák voor je Duitsland in gaat. Ik wilde eigenlijk mijn middelvinger opsteken maar ik wil ook geen plavuis op m’n auto dus ik ben stoïcijns doorgereden.

3 likes

Waar ik nu ben zijn die idiote vlaggen midden in het dorp vastgebonden aan een verkeerslicht. Word er zo boos van elke keer als ik daar langs rij, waarom haalt de gemeente ze niet weg?? Echt idioot gewoon, en überhaupt wat een stom misbruik van de Nederlandse vlag. Terwijl ik helemaal niet nationalistisch ben maar een nationaal symbool misbruiken voor een klein deelbelang van de bevolking zou niet moeten mogen. Verzin zelf maar een vlag maar handen af van het design van onze driekleur.

6 likes

Ohh die stonden er zaterdag ook al! Zat met een vriendin in de auto en je gaat van schrik dan ook gewoon automatisch op de rem. Doodeng en gevaarlijk :sob:

Zag gister ook zo’n groep op een viaduct boven de A10 bij Amsterdam. Lekker gevaarlijk. Wat als ze zo’n vlag naar beneden laten pleuren?
Ze waren ook het verkeer aan het afleiden. Er gingen zelfs auto’s langzaam rijden en toeteren

2 likes

Rood wit blauw geef die boeren een klap voor hun muil, en gauw!

10 likes

Hahah dit is echt fantastisch ''Zoals in ons manifest te lezen valt: het kapitalisme heeft geen adres, maar wel een fiets.”

19 likes