Net zoals iedere extreemrechtse Twitteraar ooit.
Nee is niet waar hoor vind de reacties interessant en ben ook verre van een extremist (aan beide kanten v/h spectrum).
Niet leuk maar interessant
Dit bediscussiëren valt voor mij echt in de categorie praten over sprookjesboeken
@Lula @Shaaar Ja dat kan toch! Is toch ook een reactie dat je de punten van zoân column onzin vindt. Ik mag dat toch posten? Was bijvoorbeeld ook benieuwd naar de reactie op het nieuws van de eerste genderneutrale basisschoolâŠ
Prima toch? Ik lees eigenlijk niet echt iets geks
Maar wil je een respectvolle discussie of wil je alleen een screenshot/linkje posten zodat mensen hier voor jouw vermaak op gaan reageren? Als je alleen maar reacties van mensen op nieuws wilt zien, kun je toch ook de reacties op NUjij ofzo doorlezen Als je een discussie wilt, zou je bijvoorbeeld kunnen inzetten met wat jouw mening erover is en waarom.
Ik zal wel een beginnetje maken over de genderneutrale school Het lijkt mij prima, want er wordt méér ruimte aan kinderen geboden in plaats van minder (als in: een meisje dat in de poppenhoek wil spelen, mag dat ook gewoon). Ik ben wel benieuwd naar hoe de leraren hiervoor worden opgeleid. Als het neerkomt op âOke vanaf nu zijn we genderneutraal, hier is een A4âtje met wat je moet doenâ denk ik dat veel mensen impliciet toch hun al bestaande gendernormen blijven meenemen en toepassen.
Het is bekend uit de ontwikkelingspsychologische/pedagogisch wetenschappen dat gendernormen negatieve effecten kunnen hebben op kinderen in de basisschoolleeftijd; bijvoorbeeld dat bij jongens docenten meer gefocust zijn op âdruk gedragâ wat als self-fulfilling prophecy kan gaan werken. Ik hoop dus heel erg dat onderzoekers de kinderen van deze school gaan volgen. Zou echt interessant zijn om te kijken of dit ook op lange termijn effecten heeft; bijvoorbeeld op de sociaal-emotionele ontwikkeling en latere beroepskeuze.
Nou oplossing voor het probleem zou ik zeggen. Laten we ze gaan behandelen hoe we de vluchtelingen behandelen. Laten we ze âlekkerâ in een jarenlang proces, in wanhoop en onzekerheid of ze een âverblijfsvergunningâ krijgen, vaak van woonplek moeten verhuizen en vergeet vooral niet: jaren lang in afwachten tot je verblijfsvergunning niet mogen werken. Is dat eens lekker, jaren lang staan die boerderijen stil, en tegen de tijd dat ze hun procedure door zijn hebben we gewoon hun bedrijven opgedoekt. Joe joe probleem opgelost.
Echt doe normaal zeg met je protest daar man manâŠ
Ik word ook gewoon steeds bozer en bozer van deze mensen.
Ik vind het wel bijzonder dat zij dus zo erg in hun bubbel zitten zelf ook dat niemand ze hierin afremt.
Gisteren waren in de buurt (het oosten van NL) ook protesten, en alle omliggende bedrijven kwamen de boeren gewoon koffie en lekkers brengen
âHet is triestig dat ecologische belangen prioriteit krijgen op de economische. We mogen geen water meer oppompen, omdat het te laag zou staan en verzilt is. Maar ik denk dat het verstand van sommige beleidsmakers er erger aan toe is.â
mijn broek valt af van deze uitspraak? Stel je voor, een boer die rekening moet houden met het ecologische aspect?!
of stel je voor, je zoekt andere manieren om je gewassen te telen, mindblowing i know
het interesseert me geen reet dat jij niet kan sproeien om te verkoelen omdat een kanaal laag staat, hang een zeil, wees creatief, stop met janken
ik woon zelf op het platteland en heb soms echt de neiging om die sproei-installaties te gaan verneuken, zeker als het over fucking gras gaat
Ik hoop dat het laatst echt niet nodig is en er alles aan gedaan word om dat te voorkomen.
Ja ik snap het waarom je er wel voor bent. Maar het is niet zo makkelijk op te lossen door er geld tegen aan te gooien. Veel huizen zijn helemaal niet aardbevingsbestendig, het vertrouwen in de overheid is al erg laag in deze hoek, veel mensen voelen zich niet gehoord en voelen zich niet veilig. Er is ook heel veel niet goed gegaan de afgelopen jaren met aardbevingsbestendig maken en compensatie. Zie bijv. deze podcast.
Het is een duivels dilemma dus ik hoop gewoon dat als het moet, dit echt de allerlaatste optie is en dat er heel duidelijk gecommuniceerd gaat worden.
Ben wel benieuwd naar jouw mening over dit artikel wat je deelt
Maar boeren mogen alles ookal gaat de wereld kapot want ze houden Nederland draaiende!1!!
Ik erger me ook ZO aan die spandoeken bij ons op de weg. âRespect voor de boer!â Ja eh de meeste mensen hadden respect voor de boer? Dat is het probleem ook nog steeds niet?? Of nu ja inmiddels door hun eigen idiote gedrag is dat probleem er inderdaad bijgekomen.
Maar dat hele persoonlijke slachtofferschap in een situatie als deze waar dat zĂł ongelooflijk niet terecht of relevant is kan ik niet mee. Het gaat niet allemaal over jou als persoontje, Henk. Alles behalve, in feite.
Marina Ovsyannikova die in maart tijdens een tv-uitzending met een bord in beeld kwam, was opnieuw opgepakt nadat ze demonstreerde. Ze is vrijgelaten.
Ik raak echt bovenmatig pissed off hiervan. Kutministerie
Ik vind het ook bizar dat stukken van zulk maatschappelijk belang achtergehouden worden. Ik ben benieuwd of Deloitte die stukken dan wel krijgt, want zij moeten onderzoek doen naar de hele affaire. Maar los daarvan vind ik het óók heel vreemd dat een overheidsorganisatie een dwangsom wordt opgelegd. Het is alleen maar meer belastinggeld wat wordt verspild nu.