Nieuws, actualiteit en politiek #3

Van Deloitte vind ik het ook bizar dat het onderzoek al meer heeft gekost dan die hele deal :upside_down_face: maar ja he…

3 likes

Dat is niet waar toch? Deloitte krijgy tot nu toe een kleine 5 miljoen voor dat onderzoek, en alleen Sywert zou al 9 miljoen winst hebben gemaakt. Dus incl. de 10 miljoen totaal winst voor zijn kompanen en het niet-winst gedeelte van de deal gaat het sowieso om veel meer geld dan Deloitte krijgt. Maar ook dat is een heel flink bedrag ja.

4 likes

Ik had ergens gelezen dat het meer zou zijn, maar kan me vergissen! 5 miljoen vind ik nog ziek veel geld overigens :speak_no_evil: want volgens mij is er nog niet heel veel resultaat geboekt/openbaar gemaakt?

2 likes

Nee ze maken hun resultaten ook pas bekend als het onderzoek klaar is…

1 like

De gemiddelde Amerikaan kan Nederland aanwijzen en toch maken Trump en consorten zich ā€˜druk’ over Nederlandse boeren. Vermoeiende mensen

7 likes

Nee ze maken zich er niet druk over, dit lijkt me eerder opportunisme. Dit kunnen zr gebruiken in hun frame van ā€˜de heersende elite/linkse mensen proberen de hardwerkende gewone mensen hun wil op te leggenā€. Waren kennelijk meerdere ultra rechtse nieuwszenders vanuit verschillende landen die hierop sprongen

14 likes

Ik vind dit zo schattig, hoop dat het jochie ook meekrijgt dat ie zo goed geholpen heeft :smiling_face_with_three_hearts:

38 likes

Ik vind het verbazingwekkend dat het studentencorps nog bestaat.

15 likes

Vind het vooral verbazingwekkend dat er mensen zijn die geloven dat cultuurverandering bij het studentencorps (en vlak andere niet corporale verenigingen niet uit) mogelijk is

28 likes

Probleem is je kunt ze en zeker de corporale niet echt dwingen want ze zijn rijk en bezitten zelf macht. Je kunt ze financieel afsnijden (wat bij corporale verenigingen niet uit maakt want geld is daar toch wel). Eventueel kan je er nog gemeentelijk afstand van nemen (ik snap bijv niet wat burgemeesters nog in functie te zoeken hebben op een lustrum van een gesanctioneerde club), maar qua voortbestaan doe je er niet zoveel aan. Nog los van dat veel bestuurders ook gewoon corporale achtergronden hebben waardoor afstand in feite niet echt bestaat. Zogenaamd sanctioneren en dan zelf via de alumni structuur meebetalen aan de vereniging. Geen enkel corps zal ooit afstand nemen van ontgroeningen, zwaar middelenmisbruik, hiƫrarchie of die gekke man/vrouw verhouding en dat alles voedt grensoverschrijdend gedrag.

9 likes

Hahah wat savage

3 likes

Het hoofd van die rechter zegt genoeg. Wel leuk dat er een publieksprijs was, iets minder awkward allemaal

3 likes

maak je geen zorgen, wij Belgen met onze verrotte kerncentrales zullen Europa recht houden!

(moest echt met mijn ogen rollen van dit artikel)

9 likes

Ik zie wel mogelijkheden om de Brexit nog wat verder uit te buiten :innocent:

3 likes

#EigenElektriciteitEerst

5 likes

Er was Lustrum en mijn vriend werkte daar en er zijn meerdere vrouwen per avond naar barmedewerkers toegelopen om aanranding en (poging tot) verkrachting te melden of het gebeurde bij het barpersoneel zelf. Hij gaf aan dat hij het nog nooit zo heftig had meegemaakt en hij staat ook wel vaker op de wat grotere/bekendere festivals/nachtclubs.

Edit: ik open nu het artikel en zie dat het inderdaad over het lustrum gaat. Van afgelopen zondag en maandag weet ik niet wat er gebeurd is omdat mijn vriend tussendoor niet thuis is geweest. Maar daarvoor is het dus al meerdere avonden mis gegaan qua seksuele intimidatie naar leden, bezoekers en personeel.

10 likes

Jezus dat filmpje op dumpert ook echt? Echt bizar. ā€˜Vrouwen zijn niets meer dan een… hoer’. Ben benieuwd of Amalia lid gaat worden.

5 likes

Je weet dat ze wel bij Amalia gaan gedragen, want zij is kroonprinses. Of ze moeten wel heel dom zijn.

Ook allemaal hun LinkedIn op privƩ gezet maar die Pico staat nog wel online op een website van zijn werk waar hij aangeeft dat hij politiek geƫngageerd is en het nieuws volgt maar blijkbaaar heeft hij gemist dat zulke opmerkingen niet kunnen en dat mensen tegenwoordig verantwoordelijk worden gehouden voor hun daden.

21 likes

politiek geëngageerd = carrièregeil die zich rijk en machtig wilt voelen. En na zijn politieke carrière een grote zak geld van Shell wilt ontvangen.

15 likes